هزینه 10 میلیاردی برای دائمی شدن قرارداد پاتوسی



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال

 

آیاندا پاتوسی، هافبک هجومی کیپ‌تاون‌سیتی که از قاره سیاه و کشور آفریقای جنوبی در نیم‌فصل دوم به استقلال پیوست، تبدیل به ستاره اول این تیم شد.

 

البته این بازیکن بر سر بستن قرارداد با آبی‌ها دو هفته‌ای هم معطل شد و فدراسیون‌نشینان قرارداد او را به دلیل حضور در لیگ آفریقای جنوبی قانونی و معتبر نمی‌دانستند، با این حال او درنهایت آبی پوشید و حالا به ستاره بی‌چون و چرای استقلال و حتی لیگ ایران تبدیل شده و در هر دیدار ردپایی از این بازیکن در موفقیت‌های استقلال شاهد هستیم.

 

عملکرد پاتوسی به‌قدری چشمگیر بوده که حالا هواداران استقلال نگران رفتن این بازیکن در پایان فصل هستند. بازیکنی که در ۱۱ دیداری که با پیراهن استقلال به میدان رفته، 4 گل و ۴ پاس گل داده است؛ آماری که برای یک هافبک هجومی فوق‌العاده محسوب می‌شود. هواداران استقلال نمی‌خواهند کابوس مامه تیام دوباره تکرار شود، تیامی که در استقلال چهره شد و خوش درخشید اما عرب‌نشینان حوزه خلیج‌فارس با دلارهای‌ خوش‌رنگ و لعاب‌شان او را وسوسه کردند و این بازیکن باشگاه استقلال را در روزهای آخر نقل‌وانتقالات ترک کرد و دست استقلال را در حنا گذاشت.

 

هواداران این تیم نگران هستند نکند در روزهایی که او به‌تنهایی جور مهاجمان گل‌نزن و هافبک‌های کم‌اثر را در میانه زمین می‌کشد، در پایان فصل بار سفر ببندد و برای همیشه ایران را ترک کند.

 

صدالبته که دل‌نگرانی هواداران استقلال هم بی‌جهت نیست، چراکه قرارداد پاتوسی با استقلال به شکل قرضی است و هنوز خیال‌شان بابت ماندن این بازیکن راحت نیست. این درحالی است که مدیران باشگاه استقلال هوادارانش را از بابت ماندن هافبک آفریقایی امیدوار کرده‌اند و از نظر آنها هیچ‌مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

 

مبلغ رضایتنامه پاتوسی برای تحویل گرفتن از باشگاه کیپ‌تاون‌سیتی آفریقای جنوبی طبق ادعای مدیران باشگاه استقلال ۳۵۰ هزار دلار است و درصورتی که باشگاه استقلال این مبلغ رضایتنامه را پرداخت کند با استناد به بندی که در قرارداد پاتوسی با آبی‌ها گنجانده شده، او دیگر بازیکن استقلال محسوب می‌شود و برای فصل بعد هم مبلغ قرارداد این بازیکن هم توافقی تعیین می‌شود.

 

البته مبلغ قرارداد پاتوسی برای این نیم‌فصلی که در استقلال حضور داشته ۱۵۰ هزار دلار بوده ‌و براساس شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان»، این بازیکن برای تمدید قرارداد هم مبلغی حدود 400 تا 500 هزار دلار از باشگاه استقلال می‌خواهد، این یعنی ماندن پاتوسی برای استقلال حدود 800 هزار دلار آب خواهد خورد که با ارزش فعلی دلار بیش از 10 میلیاردتومان برآورد می‌شود. البته وی نشان داده ارزش دریافت مبلغ مدنظر را دارد، همان‌طور که اکنون استقلالی‌ها از عدم‌پرداخت مبلغ بالاتر به تیام و جذب نفراتی مثل نیومایر والحاجی گرو پشیمان هستند.

 

درحال حاضر پاتوسی از زندگی در ایران و حضور در استقلال ابراز رضایت کرده و به نظر می‌آید استقلالی‌ها می‌توانند روی او برای فصل بعد حساب باز کنند اما آیا واقعا ماندن پاتوسی به همین راحتی امکان‌پذیر می‌شود؟ باشگاه چه راهکاری را ترتیب داده تا پاتوسی، تیامی دیگر نشود؟ باید صبر کرد.

 

 فرهیختگان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------