کولاکوویچ: هستم، تا زمانی که من را نخواهند



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
سرمربی تیم ملی والیبال تاکید می کند تا زمانی که عذر او را نخواهند در ایران می ماند و کار می کند. 

 به  گزارش ایران، دور جدید تمرینات تیم ملی والیبال برای حضور در لیگ ملت های والیبال با حضور ایگور کولاکوویچ آغاز شد. کولا که چند ماه پر فراز و نشیب را سپری کرده و حتی زمزمه های مبنی بر قطع همکاری اش با تیم ملی به گوش می رسید، حالا در ایران است و تمرینات تیم ملی را برای دو تورنمنت مهم استارت زده؛ لیگ ملت ها و انتخابی المپیک.

 

سرمربی تیم ملی والیبال در حاشیه تمرین دیروز به تفصیل درباره شرایط تیم ملی و برنامه های پیش رو توضیح داد. کولاکوویچ از شرایط اردوهای تیم ملی شروع کرد و گفت: شروع کار ما از ۱۹ فروردین بود و تمرینات را هم تا امروز داشتیم. اگر مقایسه کنیم نسبت به سال گذشته بازیکنان تیم ملی مخصوصا تیم دوم ما آمادگی بهتری دارند. از همه آن‌ها خیلی تشکر می‌کنم که شرایط را درک کرده و با وضعیت خوبی وارد اردوها شده‌اند که همین موضوع باعث امیدواری ما می‌شود.

 

کولاکوویچ ادامه داد: تمرینات ما تا زمان شروع مسابقات ادامه دارد و سعی می‌کنیم خود را به شرایط آرمانی برسانیم. البته همانطور که می‌دانید شرایط ما با سایر تیم‌ها متفاوت است و نتوانسته‌ایم مسابقات دوستانه را پیش از لیگ ملت‌ها برگزار کنیم چون رقابت‌های اروپایی در حال برگزاری است و این امکان وجود نداشت اما سعی می‌کنیم خودمان را با تیم‌های دیگر هماهنگ کرده و روند خوبی داشته باشیم. شرایط تیم‌های دیگر نیز شبیه ماست و آنها نیز بدون بازی تدارکاتی وارد لیگ ملت‌ها خواهند شد. ما باید به این شرایط عادت و تلاش کنیم در لیگ ملت ها به آمادگی لازم برسیم‎.

 

او در مورد نفرات جوان و نوجوان دعوت شده به تیم ملی نیز توضیح داد: همانطور که می‌دانید نوجوان و جوانان باید برای حضور در مسابقات پیش رو وارد تیم‌های خودشان شوند اما فعلا با ما تمرین می‌کنند تا با جمع‌آوری تجربه برای تیم‌های خود کمک کننده باشند. فعلاً با آن‌ها تمرین می‌کنیم تا لژیونرها نیز از هفته بعد به تیم اضافه شوند.

 

او در مورد استفاده از جوان‌ترها گفت: ما نمی‌توانیم صبر کنیم که بازیکنان جوان به رده‌های بزرگسالان برسند تا آن‌ها را دعوت کنیم، برای پیشرفت در والیبال باید آن‌ها را دعوت کنیم تا با بزرگ‌ترها تمرین کرده و کسب تجربه کنند. این تمرین با بزرگ‌ترها برای آینده والیبال ایران مفید است و ما باز هم به همه جوانان فرصت می‌دهیم به شرطی که از این فرصت بهره بگیرند. البته تیم ملی بزرگسالان نیاز به خون تازه دارد که این خون تازه همین جوانان هستند، باید بدانیم که بزرگسالان هم باید در کنار این جوانان باشند تا با یکدیگر موفق شوند.

 

سرمربی تیم ملی والیبال ادامه داد: ایران جوانان خوبی دارد که می‌توانیم در ۱۰ سال آینده تیم خوبی با آن‌ها داشته باشیم چون با استعداد هستند و این را می‌توان از نتایج آن‌ها در رده‌های نوجوانان و جوانان دانست. خیلی از بازیکنان با تجربه ما هم برای کسب تجربه بیشتر در خارج از ایران مشغول هستند که این موضوع قطعا باعث پیشرفت است. حضور بازیکنانی مثل معروف و موسوی در لیگ‌های خارجی برای ما اهمیت زیادی دارد.

 

او در مورد دعوت برخی بازیکنان نیمکت نشین در لیگ مانند توخته، به اردوی تیم ملی نیز توضیح داد: توخته بازیکنی است که در قهرمانی جهان با ما بود، او ۱۷ سال دارد و نمی‌شود او را کشت. اسم او در لیست هست اما در اردوی فعلی حضور ندارد. او الان با نوجوانان شروع کرده و با جوانان خواهد بود و سپس می‌بینیم که چه اتفاقی برای او رخ خواهد داد.

 

کولاکوویچ در خصوص حضور در لیگ ملت‌ها نیز توضیح داد: لیگ ملت‌ها با ۱۶ تیم برگزار می‌شود که به دلیل حضور تیم‌های پرقدرت، جذابیت زیادی دارد. کار سختی در پیش داریم اما می‌رویم که بهترین نتیجه را در این رقابت‌ها کسب کنیم.

 

سرمربی تیم ملی والیبال درباره دعوت دوباره شهرام محمودی به تیم ملی نیز گفت: شهرام محمودی داستان متفاوتی با سایر بازیکنان دارد و دلیل دعوت او توانایی بالای او است. شهرام ۳۰ سال دارد و شرایط خود را درک کرد و دانست که در دو سال گذشته نمی‌توانست به تیم ملی کمک کند چون آمادگی لازم را نداشت اما الان خودش آماده است و می‌خواهد در کنار تیم ملی باشد. فعلا مصدوم است و باید روند درمانش را طی کند. او در لیست تیم ملی قرار دارد اما او را برای انتخابی المپیک می‌خواهیم و این موضوع را به فدراسیون هم گفته‌ام. او می‌تواند در لیگ ملت‌ها هم باشد اما ابتدا باید دید روند درمانی‌اش چگونه پیش خواهد رفت. اگر به المپیک برسیم، شهرام آنجا هم با ما خواهد بود.

 

او در پاسخ به این سوال که آیا سه تغییر در ریاست فدراسیون والیبال از زمانی که او در ایران بوده، روی روند فعالیت او تأثیرگذار است؟ توضیح داد: من تنها با تصویری که برای والیبال ایران در ذهنم دارم، کار می‌کنم و فکر نمی‌کنم مشکلی برای من پیش بیاید و با همه توان کار می‌کنم، تا زمانی که به من بگویند دیگر من را نمی‌خواهند.

 

ایگور کولاکوویچ در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان به موفقیت ایران در انتخابی المپیک امیدوار بود؟ اظهار کرد: هیچ تیمی نمی‌تواند همیشه در اوج باشد اما ما قطعا همه تلاش خود را می‌کنیم تا بهترین نتیجه را در انتخابی‌ها بگیریم. به همین دلیل است که از همه ظرفیت‌های خود مانند شهرام محمودی استفاده می‌کنیم. من مطمئنم که رشد والیبال ایران بعد از المپیک توکیو نیز ادامه خواهد داشت ولی آن موقع من اینجا نیستم که شاهد پیشرفت والیبال ایران باشم. هدف ما انتخابی المپیک است ولی این نکته را در نظر داشته باشید که بسیاری از تیم‌های بزرگ جهانی المپیک نمی‌رسند. حضور در المپیک یک نتیجه بسیار خوب به حساب می‌آید.‎

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------