بدهی سنگین فدراسیون کشتی به اتحادیه جهانی



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال

 

 کشتی ایران روزهای عجیبی را پشت سر می‌گذارد و هر روز اخبار جدیدی از این فدراسیون به بیرون درز می‌کند. بعد از منتشر شدن اخبار هفته گذشته، مبنی بر اینکه در اردوی تیم ملی مشکلات و کمبودهای زیادی وجود دارد؛ حالا دامنه اخبار نگران کننده در این فدراسیون وسیع‌تر شده و حالا بر اساس شنیده‌ها کار به تهدید اتحادیه جهانی برای دریافت طلب خود از فدراسیون کشتی رسیده. شنیده‌ها حکایت از طلبی سنگین بالغ بر 200 هزار فرانک سوییس دارد که به این آسانی‌ها قابل پرداخت نیست. مشکلی جدید که به دلیل کوتاهی‌های گذشته انباشته شده و به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است.

 

شش ماه است که فدراسیون کشتی به طور سرپرستی اداره می‌شود و هر روزی‌ که بیشتر به روزهای پایانی این دوره شش‌ ماهه نزدیک می‌شود، فدراسیون شرایط بحرانی‌تری پیدا می‌کند. امسال برای کشتی که باید سهمیه حضور در المپیک را کسب کند، سال بسیار مهمی است. مربیان تیم ملی این توقع را داشتند که امکانات کشتی المپیکی باشد اما اخبار رسیده از کشتی واقعیت‌های دیگری را نشان می‌دهد.

 

هفته گذشته یک هفته بحرانی و سخت برای کشتی ایران بود. ابتدا با ماجرای کمبود آب معدنی و چسب در اردو شروع شد و بعد رسید به احضار حمید بنی‌تمیم به وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری یک نشست که البته بر اساس شنیده‌ها این نشست خیلی هم راضی‌کننده نبوده و با ناراحتی و عصبانیت سرپرست فدراسیون کشتی همراه شده است.

 

اینکه در این نشست چه مسائلی مطرح شده مشخص نیست اما به طور کلی بحث کناره‌گیری حمید بنی‌تمیم از انتخابات و یا سرپرستی فدراسیون کشتی بوده که ظاهرا مورد موافقت سرپرست قرار نگرفته است. به همین دلیل کشتی هفته آرامی را پشت سر نگذاشت. حالا بعد از گذشت این هفته بحرانی این سوال مطرح است که  آیا این هفته برای ورزش اول ایران هفته آرامی خواهد بود؟ این هفته تیم‌های کشتی ایران باید رقابت‌های خود را در مسابقات قهرمانی آسیا شروع کنند و طبیعتا این مسابقات هم می‌تواند حامل حواشی زیادی باشد، بنابراین این هفته هم بعید است که هفته آرامی باشد.

 

بخصوص اینکه در نخستین روز هفته خبری نگران کننده از چین به گوش رسید که اندکی به این نگرانی‌ها افزود. براساس شنیده‌ها فدراسیون کشتی بدهی سنگینی به اتحادیه جهانی دارد و همین موضوع مشکلاتی را برای ورزش اول ایران به وجود آورده است. شنیده‌ها حکایت از این دارد که فدراسیون کشتی 200 هزار فرانک سوییس به اتحادیه جهانی بدهکار است و باید این بدهی‌ را در سریعترین زمان ممکن پرداخت کند که در صورت امتناع از این موضوع حتی ممکن است که مانع از حضور تیم‌های کشتی در مسابقات بین‌المللی شوند.

 

200 هزار فرانک سوییس پول کمی نیست اما چرا این بدهی سنگین برای کشتی ایران به وجود آمده است؟ غالب این بدهی‌ها برای جرایمی است که اتحادیه جهانی برای فدراسیون کشتی در نظر گرفته است. به طور مثال کشتی ایران به دلیل سه دوپینگ 60 هزار فرانک سوییس جریمه شده بود که از این مبلغ 30 هزار فرانک در دوره رسول خادم به دلیل برگزاری کلاس‌های آموزشی مبارزه با دوپینگ بخشیده شد اما سی هزار دیگر باقی ماند اما این فقط یک مورد از بدهی‌های فدراسیون کشتی به اتحادیه جهانی است. به دلیل اتفاقاتی که در کشتی معروف علیرضا کریمی در امیدهای جهان افتاد، اتحادیه جهانی علاوه بر محروم کردن مربی و کشتی‌گیر، جریمه‌های نقدی هم در نظر گرفته بود که این مبالغ هم پرداخت نشده است.

 

این بدهی‌ها مدت زیادی است که انباشته شده و حالا به یک رقم سنگین رسیده و درست در روزهایی که کشتی با بحران روبه‌رو شده و در تهیه اقلام اولیه خود با مشکل روبه‌رو است، باید این پول را هم پرداخت کند. پرداخت 200 هزار فرانک سوییس نزدیک به 2 میلیارد و هفتصد میلیون تومان پول نیاز دارد که تهیه آن در چنین وضعیتی اصلا آسان به نظر نمی‌آید. باید دید که حمید بنی‌تمیم درباره این خبر چه واکنشی نشان می‌دهد؟ البته سرپرست فدراسیون در چین به سر می‌برد و باید دید آیا تا آخرین روز سرپرستی خود می‌تواند این پول را پرداخت کند یا اینکه این بدهی با موافقت اتحادیه جهانی می‌ماند برای رییس بعدی؟ البته این جریمه هم به حمید بنی‌تمیم ارث رسیده است و غالب آن از مدیریت گذشته باقی مانده است.

 

 ایران ورزشی 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------