مدیریت نمایشی: قرارداد بشار تمدید نشده!



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,بشار

 

بی‌دلیل نبود که شک کردیم به تکذیبیه باشگاه و مدیر برنامه‌های بشار رسن که اتفاقا چند وقت پیش با هم به مشکل خورده بودند و حاضر نمی‌شدند پای میز مذاکره بنشینند. به یکباره اما با هم همصدا شدند و با انتشار یک عکس پر از لبخند، از تمدید قرارداد بازیکن عراقی گفتند. بشار که انتخاب تیم آینده‌اش را به بعد از جام ملت‌ها موکول کرده بود، خبر تمدید قراردادش شب پیش از بازی با صنعت‌نفت آبادان منتشر شد و گفتند این بازیکن عراقی تا 1400 با پرسپولیس خواهد بود.

 

حالا چه شده که برانکو از تمدید نشدن قرارداد بشار خبر می‌دهد؟ او چطور می‌تواند چنین اتفاقی را از یاد برده باشد وقتی در دفترچه‌اش تمامی اطلاعات مربوط به بازیکنان تیم و شرایط تمرینی روزانه آنها را مدام به‌ روز می‌کند؟

 

خبر مذاکره بشار رسن با الریان قطر انگار واقعی‌تر از تکذیبیه بعد از آن بود. یادتان هست روزی را که پرسپولیسی‌ها همصدا با مدیر برنامه‌های رسن پیشنهاد باشگاه قطری و مذاکره‌اش با این بازیکن را دروغ خواندند؟ می‌گفتند قطری‌ها به این راه قدم گذاشته‌اند تا پرسپولیس را که در لیگ قهرمانان با السد همگروه است، به حاشیه ببرند اما حالا تکذیبیه خودشان تکذیب شده است. هم به دست بشار رسن و هم برانکو ایوانکوویچ که از ابتدای فصل خواهان تمدید قرارداد این ستاره عراقی شده بود و مدیران باشگاه هنوز چنین نکرده‌اند.

 

سرمربی پرسپولیس وقتی در نشست خبری پیش از بازی با سپاهان شایعه جدایی برخی بازیکنانش در پایان فصل را از زبان خبرنگاران شنید، پاسخی داد که نمی‌توانیم بگوییم به اشتباه از دهانش دررفته. حتما می‌خواسته ما هم بدانیم که باشگاه نه تنها در پرداخت مطالبات او بدقولی کرده، بلکه نیازهای فنی تیمش را هم برطرف نکرده است.

 

برای همین با زیرکی گفت: «همه بازیکنان ما به جز بشار رسن با پرسپولیس قرارداد دارند. بنابراین هیچکس نمی‌تواند از تیم‌مان جدا شود، مگر اینکه کسی تبصره یا ماده‌ای در قراردادش باشد. اگر هم بازیکنی پیشنهاد داشته باشد، باید بنشینیم و در مورد آن صحبت کنیم اما همانطور که گفتم الان همه بازیکنان قرارداد دارند و این یعنی کادر بازیکنان پرسپولیس برای فصل بعد هم تکمیل شده اما اگر پیشنهادی برای بازیکنی وجود داشته باشد باید آن وقت 3 طرف بنشینند و با هم صحبت کنند. یعنی باشگاه پرسپولیس، بازیکن و باشگاه خریدار.»

 

و بعد وقتی خبرنگاری با تعجب پرسید مگر بشار رسن قرارداد خود را با باشگاه پرسپولیس تمدید نکرده، ادامه داد: «نمی‌دانم. فکر می‌کنم مشکلات و تردیدهایی در این زمینه وجود دارد.»

 

این حرف‌های برانکو را بگذارید کنار آنچه خود بشار در مصاحبه اخیرش با یک سایت عراقی گفته و ادعا کرده که برای تمدید قراردادش با باشگاه پرسپولیس هنوز هیچگونه توافقی صورت نگرفته: «من قرارداد تازه‌ای امضا نکرده‌ام. تمدید قراردادم حقیقت ندارد و فقط از طرف باشگاه بوده چون هواداران فشار آورده بودند. تمدید قرارداد من با پرسپولیس منوط به تسویه مطالبات است.»

 

پس بی‌دلیل نبود که شک کرده بودیم به تکذیبیه باشگاه و مدیر برنامه‌های بشار رسن که اتفاقا چند وقت پیش با هم به مشکل خورده بودند و حاضر نمی‌شدند پای میز مذاکره بنشینند. به یکباره اما با هم همصدا شدند و با انتشار یک عکس پر از لبخند، از تمدید قرارداد بازیکن عراقی گفتند. بشار که انتخاب تیم آینده‌اش را به بعد از جام ملت‌ها موکول کرده بود، خبر تمدید قراردادش شب پیش از بازی با صنعت‌نفت آبادان منتشر شد و گفتند این بازیکن عراقی تا 1400 با پرسپولیس خواهد بود.

 

حالا چه شده که برانکو از تمدید نشدن قرارداد بشار خبر می‌دهد؟ او چطور می‌تواند چنین اتفاقی را از یاد برده باشد وقتی در دفترچه‌اش تمامی اطلاعات مربوط به بازیکنان تیم و شرایط تمرینی روزانه آنها را مدام به ‌روز می‌کند؟ پس این اطلاع‌رسانی او باید دلیل دیگری داشته باشد که باید در توافقات بشار رسن و باشگاه پرسپولیس جست و جویش کرد.

 

جالب اینکه ایرج عرب به‌عنوان مدیرعامل باشگاه ادعای مرد کروات را رد کرده و همچنان مصرانه از تمدید قرارداد بشار رسن می‌گوید: «قرارداد بشار رسن با باشگاه پرسپولیس تمدید شده است. هیچ ‌کس در این مورد نگرانی نداشته باشد.» تمدید که قطعا نه اما بعید نیست به توافقاتی رسیده باشند. چیزی مثل آنچه مدیر برنامه‌های رسن در مصاحبه‌هایش بعد از امضای آن قرارداد نمایشی، به زبان آورده بود: «باشگاه و بشار برای ادامه همکاری به توافقاتی رسیده‌اند اما باشگاه باید به تعهدات مالی‌اش عمل کند.»

 

تقریبا می‌شود حدس زد که چه اتفاقی افتاده. برانکو ایوانکوویچ همچنان منتظر تمدید قرارداد بازیکن عراقی است و باشگاه برای اجابت این خواسته او، مجبور به پرداخت تمام مطالبات معوقه بشار رسن. حال آنکه می‌دانیم این بازیکن هم مثل دیگر خارجی‌های پرسپولیس کمتر از هم‌تیمی‌هایش پول گرفته و پیشنهاد حاضر و آماده هم کم ندارد. البته او چند هفته پیش به یکی از خبرنگاران هموطنش گفته بود برای دو سال آینده‌ هم پرسپولیس را انتخاب کرده چون پیشنهاد مالی‌ بهتری ارائه کرده اما حالا حرف دیگری می‌زند و ماندن در تهران را به خوش‌حسابی باشگاه منوط دانسته: «با پرسپولیس قرارداد دارم و امیدوارم مطالبات مالی توافق شده، پرداخت شود.»

 

همین مطالبات مالی کلیدواژه تمامی مشکلاتی است که این پرسپولیس را دوره کرده‌اند. باشگاه تا توانسته، به بازیکنان و مربیان پرسپولیس وعده داده اما فعلا از پول خبری نیست. البته این پول ندادن به تنهایی نمی‌تواند بازیکنان را از پرسپولیس بگیرد اما ماندن یکی مثل بشار رسن به پرداخت تمام و کمال مطالبات این بازیکن بستگی دارد. درست مثل برانکو و دستیارانش که آنها هم اگر پول نگیرند، می‌توانند نمانند. هر چند باشگاه به همه آنها وعده‌هایی داده اما دست‌هایش خالی‌تر از آن است که بخواهد به این وعده‌ها پایبند بماند.

 

  ایران  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------