600میلیون تومان درآمد پنهان پرسپولیس- سپاهان کجا رفت؟



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , پرسپولیس
فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ مدعی است که در بازی پرسپولیس-سپاهان نزدیک به 30هزار بلیت بدون هماهنگی فروخته شده است. 

حرف‌های سردار سعید مطهری‌زاده، فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ درباره پشت‌پرده بلیت‌فروشی در بازی جنجالی پرسپولیس-سپاهان تکان‌دهنده است: «قرار بود ۵۷ هزار بلیت فروخته شود، اما ۸۰ تا ۹۰ هزار بلیت فروخته شده بود. حدود ۱۱۰هزار نفر در استادیوم تماشاگر داشتیم. همه آنها دستشان بلیت بود و در طبقه بالا فشار زیادی آورده بودند...»

 

به‌نظر می‌رسد نخستین بار است که یک مقام رسمی که در برگزاری مسابقات فوتبال مسئولیت دارد، از فساد در پشت پرده بلیت‌فروشی بازی‌ها خبر می‌دهد. مطهری‌زاده که با شبکه 3 تلویزیون صحبت می‌کرد، در بخش دیگری از حرف‌هایش ادعا کرد که نیروی‌های تحت فرماندهی او در روز بازی پرسپولیس با سپاهان مجبور شده‌اند، به‌رغم پر شدن ورزشگاه، درها را به روی تماشاگران باز کنند:« ما مجبور شدیم درهای آن جایگاه را باز کنیم چون ده پانزده هزار تماشاچی بلیت دستشان بود و جایی نداشتند. اگر راه نمی‌دادیم، اتفاق بدتری رخ می‌داد. دلیل این اتفاق را باید از آنهایی که بلیت می‌فروشند، بپرسید.» 

 

سعید فتاحی، مسئول برگزاری مسابقات لیگ فوتبال ایران هم، فروش بیش از ظرفیت بلیت را تأیید می‌کند:«‌در ورزشگاه آزادی 78160صندلی وجود دارد و طبق قانونی که ما داریم 20درصد بلیت‌ها غیرقابل فروش است که فقط مختص آزادی هم نیست و برای کل لیگ است. با این تعریف تقریبا 63000بلیت قابل فروش است. اتفاقا در بازی دربی هم به همین شکل بود.» او در پاسخ به این سؤال که چه‌کسی مسئول بلیت‌فروشی بیش از ظرفیت است، توپ را از زمین فدراسیون فوتبال و باشگاه میزبان به زمین شرکت «مبنا توسعه مبین» می‌اندازد که مسئول فروش بلیت‌ بازی‌های پرسپولیس و استقلال است. فتاحی می‌گوید:« من معتقدم به‌خاطر تخلفی که پیمانکار باشگاه پرسپولیس مرتکب شده بود این مسائل رخ داد. این در حالی است که قرار بود بلیت کاغذی دیگر فروخته نشود و تمام بلیت‌ها الکترونیکی به فروش برسد و این موضوع را خود باشگاه پرسپولیس هم اعلام کرد در روز پنج‌شنبه تمام بلیت‌ها به فروش رفته است. اما این شرکت تخلف کرد و 15هزار بلیت کاغذی یا حتی بیشتر در ورزشگاه به فروش رساند.»

 

میانگین قیمت بلیت در بازی پرسپولیس و سپاهان 20هزار تومان بود. اگر ادعای فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ درباره فروش بیش از 30هزار بلیت اضافه را بپذیریم، این بازی نزدیک به 600میلیون تومان درآمد پنهان داشته است. برخی معتقدند همین درآمدهای کلان است که باعث می‌شود مقاومتی عجیب در برابر شماره‌دار شدن بلیت‌ها شکل بگیرد. در سال‌های اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا، باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال را به‌دلیل فروش بلیت‌های بدون شماره، صدها هزار دلار جریمه کرده است.

 

همشهری

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------