حق رشد، نادری را از پرسپولیس می‌گیرد؟



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , پرسپولیس

 

بدون در نظر گرفتن بازی با ماشین‌سازی، محمد نادری در 12 بازی لیگ برتری برای پرسپولیس به میدان رفته و 990 دقیقه با پیراهن این تیم بازی کرده است که از این تعداد، در 11 بازی ثابت بوده و حضوری 90 دقیقه‌ای در زمین داشته است. طبیعی است که چنین آماری، برانکو ایوانکوویچ را به حفظ نادری قانع کند اما این کار آنقدرها هم که به نظر می‌رسد ساده نیست.

 

از یک طرف باشگاه کورتریک بلژیک برای صدور رضایتنامه قطعی محمد نادری رقم هنگفتی را پیشنهاد داده و از طرف دیگر تراکتورسازی وارد میدان شده و حق رشد این بازیکن را طلب کرده است. یعنی پرسپولیس اگر می‌خواهد فصل آینده هم نادری را داشته باشد، علاوه بر پول رضایتنامه‌، باید حق رشد این بازیکن را هم بپردازد وگرنه از دستش می‌دهد

 

روزی که محمد نادری برای امضای قرارداد ۶ ماهه‌اش با پرسپولیس به تهران آمد، باشگاه کورتریک خیلی خوشحال‌ بود. خوشحال از اینکه بازیکنی که می‌خواستند در نیم‌فصل قراردادش را فسخ کنند، یک مشتری پر و پا قرص پیدا کرده و می‌توانند با فروش او، پولی هر چند اندک به جیب بزنند. محمد نادری را با رقمی حدود ۷۰ هزار یورو در اختیار پرسپولیس قرار دادند و شرط‌شان این بود که او در پایان فصل دوباره به بلژیک برگردد.

 

در عین حال در ایران هم کسی به استقبال این بازیکن نرفت. می‌گفتند بازیکنی که در یک نیم‌فصل تنها دو بار (در بازی هفته اول برابر اندرلخت و هفته هفتم برابر کلوب بروژ) به فهرست ۱۸ نفره کورتریک رسیده و حتی یک دقیقه برای این تیم به میدان نرفته است، نمی‌تواند گره‌ای از مشکلات پرسپولیس باز کند.

 

توجیه‌شان درست بود اما پیش‌بینی‌شان نه. محمد نادری حالا یکی از مدافعان اصلی پرسپولیس به حساب می‌آید و این انصاری و مصلح هستند که برای بازگشت به ترکیب اصلی باید با او رقابت کنند.

 

 نادری که در نیم‌فصل به تیم برانکو آمد، در دقیقه ۹۲ بازی هفته شانزدهم برابر پدیده به جای علیپور به میدان رفت اما یک هفته بعد، برانکو او را برای ترکیب اصلی برگزید تا جای شجاعِ محروم را بگیرد.

 

در هفته نوزدهم، محمد نادری باز هم در ترکیب اصلی به میدان رفت و در روزی که سیدجلال و شجاع هر دو مصدوم بودند، به همراه کمال کامیابی‌نیا زوج دفاع میانی پرسپولیس را تشکیل دادند.

 

از هفته بیستم اما نادری نقش مدافع چپ را به عهده گرفت و آسیب‌دیدگی شایان مصلح که خودش بعد از مصدومیت انصاری ثابت شده بود، محمد نادری ۲۳ ساله را در ترکیب اصلی پرسپولیس نگه داشت. با این تفاوت که او حالا دیگر به‌عنوان مدافع چپ به میدان می‌رود، نه دفاع میانی.

 

 نادری البته بر خلاف سن و سالش بازیکن بی‌تجربه‌ای نیست و پیش از سفر به بلژیک هم در لیگ برتر بازی کرده بود. او بعد از گذراندن سربازی با دعوت قلعه‌نویی به تراکتورسازی رفت و از آنجا با قراردادی قرضی راهی نساجی شد اما یک محرومیت باعث شد به تبریز برگردد.

 

با حکم فیفا، تراکتورسازی از جذب بازیکن محروم شده بود و چاره‌ای نداشت جز اینکه جوان‌هایش را به میدان بفرستد که محمد نادری هم یکی از آنها بود.

 

 نادری در دوران محرومیت تراکتورسازی ۲۵ بار در ترکیب این تیم به میدان رفت و سرجمع ۲۱۹۴ دقیقه در لیگ برتر بازی کرد. او ۶ بازی هم در لیگ قهرمانان آسیا انجام داد اما آخر فصل پیشنهاد تمدید قرارداد را پس زد و به‌عنوان بازیکن آزاد به تیم کورتریک رفت. تیمی که یک فصل پیش از حضور نادری، لیگ بلژیک را با ۴۲ امتیاز از ۳۰ بازی و در رده هفتم به پایان رسانده بود.

 

 محمد نادری حالا بازیکن پرسپولیس است و اعتماد برانکو را چنان جلب کرده که مرد کروات خواهان تمدید قراردادش شده است.

 

قراردادی ۶ ماهه که در نخستین روز تابستان بی‌اعتبار می‌شود و اگر تا آن موقع پرسپولیس و کورتریک برای تمدیدش به توافق نرسند، نادری باید به بلژیک برگردد.

 

 در واقع پرسپولیسی‌ها برای ادامه همکاری با این بازیکن باید از کورتریک رضایت بگیرند. همان باشگاهی که نام مدافع ایرانی خود را در فهرست مازاد نوشته بود و تصمیم به فسخ قراردادش گرفته بود اما حالا می‌خواهد با انتقال قطعی او به پرسپولیس درآمدزایی کند.

 

 البته مدیر برنامه‌های نادری ادعا کرده بود که هنوز مذاکره‌ای صورت نگرفته و بلژیکی‌ها هم روی رضایتنامه این بازیکن قیمت نگذاشته‌اند اما آیا باشگاهی که روی بازیکن مازادش ۷۰ هزار یورو قیمت گذاشته، حاضر می‌‌شود رضایتنامه او را ارزان بفروشد؟ البته که نه. به ویژه که کورتریک در این چند ماه عملکرد محمد نادری در لیگ برتر را زیر نظر داشته تا راحت‌تر بتواند روی او قیمت بگذارد.

 

پرسپولیس نیز بند و تبصره‌ای درباره قطعی کردن انتقال نادری در قرارداد او نیاورده است و برای حفظ این بازیکن باید به پیشنهادهای مالی باشگاه بلژیکی تن بدهد.

 

 مشکل بزرگتر اما ورود تراکتورسازی به این ماجراست که بابت حق رشد محمد نادری 200 هزار یورو از کورتریک طلب کرده و حتی شنیدیم نساجی هم درخواستی مشابه داشته که البته با توجه به قرضی بودن حضور نادری در این تیم، باید ببینیم واقعا حق رشد خواسته‌اند یا شایعه است.

 

تراکتورسازی اما در گرفتن حق رشد محمد نادری مصمم است و چه بسا با همین درخواست، این بازیکن را از چنگ پرسپولیس دربیاورد.

 

پرسپولیسی که حالا علاوه بر پول رضایتنامه محمد نادری باید حق رشد او را هم بپردازد.

 

حال آنکه رقیبش تراکتورسازی می‌تواند در ازای حق رشد محمد نادری که رقم کمی هم نیست، خودِ او را از کورتریک بخواهد و این باشگاه هم که برنامه‌ای برای حفظ بازیکن ایرانی‌اش ندارد، بدون تردید بهترین پیشنهاد را خواهد پذیرفت..

 

 

ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------