بلاتکلیفی در نقش جهان 100 ساعت مانده به الکلاسیکو



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,ورزشگاه
در فاصله 4 روز مانده به برگزاری بازی نیمه‌نهایی جام حذفی در نقش‌جهان، هنوز تکلیف تقسیم ظرفیت ورزشگاه بین هواداران سپاهان و پرسپولیس مشخص نیست.

به گزارش فارس، یک هفته‌ای است که فضای فوتبال داخلی کشور حول محور بازی نیمه‌نهایی جام حذفی بین تیم‌های سپاهان اصفهان و پرسپولیس می‌گردد و مسئله اصلی سهم هواداران هر تیم از ظرفیت 70 هزار نفری ورزشگاه نقش‌جهان است.

 

شروع ماجرا بعد از نایب‌قهرمانی سپاهان در لیگ

همه چیز از آخرین بازی سپاهان در لیگ برتر فوتبال، نایب‌قهرمانی این تیم بعد پرسپولیس و صحبت‌های مسعود تابش درباره احتمال این‌که در بازی جام حذفی و طبق آیین نامه 50 درصد ورزشگاه به هواداران پرسپولیس اختصاص داده شود، تاکید کرد: در این باره در جلسات تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی خواهد شد و در حال حاضر نمی‌توانم چیزی بگویم.

 

درست یک روز بعد از این صحبت‌های مدیر عامل سپاهان بود که کمیته مسابقات سازمان لیگ اعلام کرد که با توجه به آیین‌نامه مسابقات جام حذفی، به علت این‌که مسابقات به صورت تک‌حذفی برگزار می‌شود، ظرفیت ورزشگاه به صورت مساوی در اختیار تماشاگران تیم‌های مهمان و میزبان قرار می‌گیرد، اما درآمد حاصل از بلیت‌فروشی متعلق به تیم میزبان است.

 

بعد از انتشار این خبر بود که صدای همه سپاهانی‌ها درآمد و از مدیر رسانه‌ای تیم گرفته تا تابش در مصاحبه‌های مختلف از عدم اطلاع از این آیین‌نامه گفتند و اعتراض خود را نسبت به این قانون که به یک‌باره سر و کله‌اش پیدا شده است، اعلام داشتند.

 

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,ورزشگاه

 

سعید فتاحی مسؤول مسابقات سازمان لیگ هم در مصاحبه زنده تلوزیونی از اجرای این قانون از سال 96 خبر داد و معتقد بود اگر این قانون در بازی‌های قبلی اجرا نشده به دلیل این بوده است که هواداران تیم مهمان قادر به پر کردن ظرفیت خود نبوده‌اند؛ این در حالی است که در بازی مرحله قبلی سپاهان در جام حذفی برابر مس در کرمان تنها 10 درصد از ظرفیت ورزشگاه به هواداران سپاهان اختصاص یافته بود.

 

تهدید کناره‌گیری سپاهانی‌ها از جام حذفی

اخبار و نقل قول‌ها از قانون 50 - 50 از ظرفیت ورزشگاه در جام حذفی بیشتر و بیشتر شد تا این‌که تابش در گفت‌وگوی حضوری با برنامه ضربه آزاد شبکه اصفهان در واکنش به تصمیم سازمان لیگ عنوان کرد: هم باشگاه و هم مسؤولان ذی‌ربط در استان، با تقسیم 50 درصدی سکوهای ورزشگاه نقش جهان در نیمه‌نهایی جام‌حذفی مخالف هستند؛ اگر تصمیم قطعی بر انجام بازی نیمه‌نهایی جام حذفی از سوی سازمان لیگ به این شیوه گرفته شود، از جام‌حذفی کنار می‌کشیم.

 

بعد از تهدید سپاهانی‌ها مبنی بر کناره‌گیری از جام حذفی، حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ اعلام کرد که این آیین‌نامه قبلا به باشگاه‌ها اعلام شده و هیچ اعتراضی در این خصوص وجود ندارد و اگر تصمیم سپاهان جدی است باید به صورت کتبی اعلام کند.

 

با همه این صحبت‌ها و جلسات مکرری که مدیر عامل سپاهان در تهران و اصفهان برای تصمیم‌گیری در خصوص شیوه برگزاری نیمه‌نهایی جام حذفی داشت، هنوز تکلیف ظرفیت ورزشگاه نقش‌جهان در دیدار روز چهارشنبه 8 خرداد‌ماه مشخص نیست.

 

حرف کدام طرف دعوا به کرسی می‌نشیند؟

تابش در آخرین صحبت‌های خود در مورد تصمیم این باشگاه با این شرایط گفت: دوستان گفتند اگر می‌خواهند انصراف بدهند کتباً اعلام کنند، اگر روی این قضیه اصرار دارید و حتما باید آئین‌نامه‌ای را که ما رؤیت نکرده بودیم و به ما نرسیده حتما اجرا شود، طبیعی است که کتبا هم اعلام می‌کنم و دلایل انصراف را هم می‌نویسم، اگر اصرار بر این قضیه بود، مشکلی نیست.

 

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,تابش

 

حالا و در فاصله 4 روز به برگزاری دیدار سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه نقش‌جهان باید دید بالاخره کدام طرف دعوا کوتاه می‌آید و ظرفیت 70 هزار نفری نقش‌جهان چگونه بین هواداران دو تیم تقسیم می‌شود و در صورت اجرای قانون 50 - 50 سپاهان چقدر روی تصمیم مبنی بر کناره‌گیری جدی است.

 

چیزی که مشخص است، تحمیل میزبانی به سپاهان از سوی سازمان لیگ است، اگر قرار بر تقسیم مساوی سکو‌های ورزشگاه بین دو تیم باشد، معنای میزبانی به طور کامل از بین می‌رود و سپاهان فقط باید زحمت برگزاری این دیدار را بر دوش بکشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------