مهمترین غایبان اولین لیست ویلموتس



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,تیم ملی ایران
در اولین لیست مارک ویلموتس برای تیم ملی ایران نام های بزرگی غایب هستند. 

به گزارش ورزش سه ، با اینکه اولین لیست سرمربی بلژیکی برای تیم ملی ایران خیلی هم نکات غیرقابل پیش بینی نداشت و بیشتر شبیه لیست هایی دوران کی روش بود، اما بازهم غایبان سرشناسی را در خود جای داده است. حالا مشخص نیست مارک ویلموتس در اعلام این لیست چقدر نظرات خودش دخیل بوده و چقدر با مشورت مربیان ایرانی به این لیست 25 نفره رسیده است.

 

به هر حال در آینده شاید بازهم برخی از بازیکنان شانس بازگشت به تیم ملی را داشته باشند و حتی نفرات جدیدی هم به دایره تفکرات سرمربی بلژیکی اضافه شوند.

 

سیدحسین، غایب بزرگ در چارچوب

با اینکه گمانه زنی هایی حتی درباره بازگشت مهدی رحمتی به تیم ملی بعد از رفتن کی روش انجام شده بود، نه تنها او در لیست جدید جایی ندارد؛ بلکه سیدحسین حسینی هم به تیم ملی دعوت نشده است. حسینی که در یکی، 2 سال اخیر جای ثابتی در لیست کی روش داشت و در لحظه آخر برای حضور در جام ملت ها خط خورد، این بار در بین 4 دروازه بان انتخابی ویلموتس هم نیست. باید دید انتخاب اول ویلموتس از بین بیرانوند، مظاهری، عابدزاده و نیازمند برای چارچوب دروازه تیم ملی کیست.

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,تیم ملی ایران

 

اشکان دژاگه؛ غیبت بعد از 7 سال

کارلوس کی روش از سال 2012 که تصمیم به دعوت از اشکان دژاگه گرفت، هر زمان که این بازیکن شرایط بازی کردن داشت، او را به تیم ملی دعوت کرد. بازیکنی که در 7 سال اخیر حضور ثابتی در تیم ملی داشت و 2 دوره جام جهانی را هم تجربه کرد، حالا بعد از یک فصل حضور در ترکیب تراکتورسازی در لیست تیم ملی جای نگرفته است. البته آنطور که پزشک تیم ملی توضیح داده گویا دژاگه دچار مصدومیت شده و به همین دلیل درلیست ویلموتس جای ندارد.

 

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,تیم ملی ایران

 

سامان قدوس؛ مصدوم است؟

یکی از بزرگترین غایبان لیست ویلموتس برای تیم ملی بدون شک سامان قدوس است. این بازیکن که یک فصل نسبتا معمولی را در ترکیب آمیان فرانسه سپری کرد، از قبل از جام جهانی به تیم ملی ایران ملحق شد و در این مدت پای ثابت فهرست ها بوده است. حتی در دوره کی روش برخی معتقد بودند قدوس باید به صورت ثابت در تیم ملی بازی کند و منتقد تصمیمات سرمربی پرتغالی بودند. حالا سامان جایی در فهرست 25 نفره ویلموتس هم ندارد. البته کادر پزشکی اعلام کرده او هم دچار مصدومیت بوده و نیاز به استراحت دارد.

 

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,تیم ملی ایران

 

محمدرضا خانزاده؛ غیبت مدافع محبوب کی روش

محمدرضا خانزاده که در دوران کارلوس کی روش به عنوان مدافع محبوب این مربی نامش مطرح بود، بعد از خط خوردن از لیست جام ملت ها حالا در فهرست ویلموتس هم جایی ندارد. این مدافع که یک فصل نه چندان موفق را در ترکیب الاهلی قطر سپری کرد، باید تلاش زیادی کند تا بتواند نظر سرمربی جدید تیم ملی را به خود جلب کند.

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,تیم ملی ایران

 

کاوه رضایی؛ لژیونر غایب

با اینکه کاوه رضایی بعد از لژیونر شدن و رفتن به لیگ بلژیک توسط کی روش دعوت می شد، اما هم جام جهانی و هم جام ملت ها را در دقیقه 90 از دست داد. این مهاجم که فصل موفقی را در اف.سی بروژ سپری نکرد، جزو معدود لژیونرهایی بوده که در فهرست ویلموتس جایی ندارد. شاید بتوان گفت کاوه رضایی کار سختی خواهد داشت تا دوباره در لیست تیم ملی جای بگیرد. احتمالا انتخاب فصل آینده او تاثیر زیادی در سرنوشتش در تیم ملی هم خواهد داشت.

 

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,تیم ملی ایران

 

شجاع خلیل زاده؛ بازهم دعوت نشد

با اینکه برخی انتظار داشتند با تغییرات در کادرفنی تیم ملی از شجاع خلیل زاده به عنوان یک ملی پوش یاد کنند، این بازیکن مثل دوران کی روش در لیست جایی ندارد. مدافع پرسپولیس در شرایطی که سیدجلال حسینی از تیم ملی خداحافظی کرده، شاید می توانست یکی از گزینه های اصلی در خط دفاع باشد، اما گویا بازهم قرار نیست ملی پوش شود.

 

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,تیم ملی ایران

علی قلی زاده؛ نفر 24 کی روش هم نیست

از دیگر لژیونرهایی که در لیست تیم ملی حضور ندارند، می توان به علی قلی زاده اشاره کرد. بازیکنی که به عنوان نفر بیست و چهارم لیست کی روش در جام ملت ها و جام جهانی حاضر بود، اما نتوانست بازی کند، مدتی با مصدومیت دست و پنجه نرم کرد. بازیکن ایرانی شالروا با توجه به سن و سالی که دارد، قطعا در آینده می توان بار دیگر به تیم ملی بازگردد.

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,تیم ملی ایران

 

یونس دلفی؛ خبری از پدیده لژیونر نیست

با اینکه الهیار صیادمنش به عنوان یک بازیکن جوان و پدیده به تیم ملی دعوت شده، شاید انتظار می رفت یونس دلفی هم بتواند در این لیست جای بگیرد. دلفی که در ماههای اخیر به لیگ بلژیک رفته و نمایش خوبی هم داشته، نتوانسته نظر ویلموتس را در گام اول جلب کند. شاید در آینده او هم مثل صیادمنش جزو بازیکنان جوان تیم ملی باشد.

 

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,تیم ملی ایران

 

* شاید از میان بازیکنان داخلی نفراتی همچون امین قاسمی نژاد، محمد دانشگر، مهرداد محمدی، دانیال اسماعیلی فر و تعدادی دیگر از بازیکنان آماده لیگ هجدهم هم استحقاق حضور در لیست تیم ملی را داشتند، اما از آنجایی که ویلموتس بعد از پایان لیگ به عنوان سرمربی ایران انتخاب شد، شاید دعوت از بازیکنان لیگ برتری می توانست حاشیه هایی را برای او به وجود بیاورد. به همین دلیل انتخاب بازیکنان آماده لیگ به اردوهای بعدی موکول شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------