کار نه چندان دشوار شاگردان کولاکوویچ در اردبیل؛ ۹ امتیــاز تا صعــود



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,کولاکوویچ

 

 لیگ ملت‌های والیبال از فردا وارد هفته چهارم خود می‌شود. هفته‌ای که تیم کولاکوویچ یک بار دیگر در زمین خودی میزبان حریفان است.  تیم ایران در این هفته با تیم‌های پرتغال، استرالیا و فرانسه همگروه است و رقابت‌های خود را با این سه تیم در روزهای ۳۱ خرداد و اول و دوم تیر در اردبیل سالن حسین رضازاده برگزار می‌کند.

 

میزبانی صدرنشین برای قطعی کردن صعود

تیم ایران با ارائه نمایش موفق در سه هفته اول لیگ ملت‌های والیبال، با هشت پیروزی و یک باخت، ۲۴ امتیاز به دست آورد و به تنهایی در صدر جدول ۱۶ تیمی این رقابت‌ها جای گرفت. نتیجه‌ای که باعث شده تا شانس بسیار خوبی برای رسیدن به مرحله نهایی داشته باشد.

 

والیبالیست‌های ایران حالا یک هفته و سه بازی خانگی دیگر دارند تا بتوانند امتیازات بیشتری بگیرند و صعودشان به مرحله نهایی را قطعی کنند.

 

با توجه به جدول رده‌‌بندی و صعود پنج تیم اول به علاوه آمریکای میزبان به مرحله نهایی، ایران ۲۴ امتیازی در دو هفته پایانی به ۹ امتیاز (یا سه پیروزی) نیاز دارد تا صعودش به مرحله نهایی را قطعی کند.

 

 تا اینجا که آمریکا ششم است، شش تیم اول سهمیه صعود را گرفته‌اند و تیم هفتم یعنی لهستان ۱۵ امتیاز دارد؛ یعنی اختلافی ۹ امتیازی با ایران دارد. به همین دلیل تیم ایران هر زمان که ۹ امتیاز بگیرد، حداقل از لهستان بالاتر خواهد ایستاد و صعودش به مرحله نهایی قطعی خواهد بود.

 

حالا اگر این ۹ امتیاز در اردبیل و هفته چهارم به دست آید، شاگردان کولاکوویچ در هفته پایانی با خیال راحت‌تری به میدان خواهند رفت و حتی می‌تواند به برخی بازیکنان اصلی‌اش استراحت دهد.

 

حریفان انتهای جدولی

تیم ایران در این هفته باید در دو بازی اولش به مصاف پرتغال و استرالیا برود. حریفانی که عملکردشان در سه هفته ابتدایی نشان داده که رقبای چندان قدرتمندی نیستند و حالا هم که در خانه ایران بازی می‌کنند، شانس زیادی برای پیروزی ندارند. پرتغال و استرالیا پیش از آغاز رقابت‌های این هفته، در رده‌های ۱۳ و ۱۵ جدول ۱۶ تیمی قرار دارند و دیگر شانسی برای رسیدن به مرحله نهایی ندارند.

 

به این ترتیب شاید بشود از همین حالا شش امتیاز از ۹ امتیاز ممکن را برای ایران کنار گذاشت و بخش اعظم تمرکز را روی بازی سوم با فرانسه گذاشت.

 

حریف جدی

سومین حریف ایران در هفته سوم، یکی از رقبای دشوار والیبال ایران در سال‌های گذشته بوده. تیمی که تنها یک بار و بدون نفرات اصلی در جام قهرمانان قاره‌ها بازی را به ایران واگذار کرده. با همین حساب اگر فرانسوی‌ها در هفته چهارم هم بدون ستاره‌هایی نظیر نگاپت به ایران سفر کنند، راه برای بردن‌شان هموار است اما اگر برای قطعی کردن صعود، دست به دامان ستاره‌‌هایشان شوند، کار برای ایران آن هم در بازی سوم و با خستگی دو دیدار اول برایشان دشوارتر می‌شود.

 

البته که منطقی است در صورت آمدن فرانسه با ترکیبی نزدیک به تیم اصلی، کولاکوویچ در بازی‌های نسبتا ساده با پرتغال و استرالیا، به مهره‌های کلیدی و آسیب‌پذیرش قدری استراحت دهد تا برای رقابت با فرانسه آماده باشند.

 

 میزبانی دوم دیار آذربایجان

دیار آذری‌ها برای دومین هفته پیاپی میزبان لیگ ملت‌های والیبال است. پس از میزبانی ارومیه با تمام نقاط ضعف و قوت، حالا اردبیل باید در این آزمون دشوار شرکت کند و نشان دهد که آیا برای برگزاری رویدادهایی از این دست آماده است یا خیر. تیم‌ها در اردبیل در منطقه خوش آب و هوای سرعین اسکان داده شده‌اند و برای بازی مسیر ۲۰ کیلومتری تا اردبیل را طی خواهند کرد.

 

اردبیل اگرچه مانند ارومیه طرفدار والیبال ندارد و در اصطلاح به آن اندازه والیبالی نیست اما در میزبانی‌های گذشته در رقابت‌های رده سنی آسیا نشان داده که ظرفیت خوبی دارد و به همین خاطر هم برای میزبانی هفته دوم انتخاب شده است.

 

برنامه بازی‌های ایران در هفته چهارم (سالن حسین رضازاده اردبیل)

 

جمعه – ۳۱ خرداد:

ایران – پرتغال .............................. ساعت ۱۸:۳۰

 

شنبه -  اول تیر:

ایران – استرالیا............................. ساعت ۱۸:۳۰

 

یکشنبه - دوم تیر:

ایران – فرانسه .............................. ساعت ۱۸:۳۰

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------