ستاره هایی که با یک انتخاب اشتباه خاموش شدند



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , فوتبال
خداحافظی «فرناندو تورس» از دنیای فوتبال موجب شد تا در گزارشی به تعدادی از ستاره هایی اشاره کنیم که تنها با یک انتخاب اشتباه و غیر معقول شهرت‌شان را بر باد دادند. 

«فرناندو تورس» را به یاد می‌آورید؟ کسی که عادت داشت تفریحی گل بزند و خطوط دفاعی تیم‌های بزرگ را منهدم کند.

 

خب البته این موضوع برای زمانی است که او در آن فیلد بود؛ شاید شما آن تورسی را به یاد داشته باشید که نمی‌توانست حتی دروازه خالی را هم باز کند، بله فرناندوی بیچاره و فرتوت پس از رفتن به لندن و پیوستن به جمع آبی‌های این شهر با قراردادی ۵۰ میلیون پوندی، از تک تیراندازی کشنده به یک خرابکار خنده دار تبدیل شد.

 

بازیکنی که زمانی یکی از رقیبان سرسخت برای حضور در تیم منتخب سال و همچنین کفش طلای لیگ برتر جزیره بود و در سال ۲۰۰۸ بین سه نامزد اصلی توپ طلا قرار داشت، ابتدا تبدیل به جوکی خنده دار و در ادامه به یک موجود ترحم برانگیز تبدیل شد و تمام این پروسه از داستان مسخ تورس در عرض سه ماه رخ داد.

 

البته حالا تمام آن روزها گذشته است و قهرمان جام جهانی روز گذشته بازنشستگی خود را از دنیای فوتبال اعلام کرد و برای ادای احترام به دوران فوتبالی پرتلاطم وی، در گزارش زیر به تعدادی از بازیکنان بزرگ دیگری اشاره شده است که شهرت‌شان با یک انتخاب اشتباه و نامعقول صدمه دید.

 

آندری شوچنکو

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , فوتبال

 

شوچنکو از بسیاری لحاظ منشأ نقل و انتقالات بزرگ کنونی دنیای فوتبال است؛ مردی که راه را برای آیندگان این مسیر هموار کرد؛ بله اگر بخواهید بدانید او پرچم دار بود.

 

او آمار کلی گل‌های خود را با ۳۳ گلی که در ۲ فصل آخر حضور در باشگاه دروان کودکی‌ش یعنی دینامو کی اف به شکل چشمگیری افزایش داد؛ انتقال ۲۵ میلیون دلاری به میلان در سال ۱۹۹۹ عملکرد او را حتی بهتر از قبل بهبود بخشید؛ جایی که مهاجم اوکراینی ۲ بار عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان را فتح کرد و در ۷ فصل حضور در سن سیرو تنها در ۲ مورد کمتر از ۲۵ گل به ثمر رساند.

 

سپس در سال ۲۰۰۶ پیشنهاد چرب و چیلی ۳۵ میلیون پوندی چلسی مطرح شد؛ جایی که شوچنکو در جریان ۴۵ بازی برای آبی‌های لندن تنها ۹ گل به ثمر رساند؛ شاید بهترین توضیح برای افت سریع و مختل کننده مهاجم اوکراینی عدم هماهنگ شدن به موقع وی با هم تیمی های‌ش در چلسی باشد؛ اتفاقی که موجب شد تا اعتماد به نفس از دست رفته شوچنکو هرگز باز نگردد.

 

الکسیس سانچز

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , فوتبال

 

این مورد در واقع خنده دار است؛ سانچز زمانی حضور در آرسنال شگفت انگیز بود؛ تهدیدی کشنده از حیث گلزنی و بازی سازی ماهر که موقعیت‌های شسته و رفته زیادی را برای هم تیمی‌هایش ایجاد می‌کرد.

 

با این حال، او در یونایتد کاملاً متفاوت بود؛ در واقع، از لحظه‌ای که او کمتر از یک ماه پس از حضور در اولدترافورد موقعیت گل مسلمی را در برابر نیوکاسل از دست داد، نفرین شد و با گذشت زمان رفته رفته او از قالب فوتبالیست خارج و بیشتر شبیه رنگ و روی یک شیاد را به خود گرفت؛ شیادی که قصد پول‌های خانواده گلیزرز (مالکان یونایند) را کرده است!!

 

حالا سانچز به سوژه خنده هواداران تیم‌های حریف و سپر بلای خشم هواداران خودی بدل شده است.

 

فکر کردن به این موضوع که یونایتد برای استفاده از خدمات سانچز، هفته‌ای ۵۰۰ هزار پوند پرداخت کرده، هنوز هم خنده دار است!!

 

اندی کرول

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , فوتبال

 

زمانی که داستان واقعی نهفته پشت انتقال دیوانه وار ۳۵ میلیون یورویی کرول به لیورپول را بدانید، بی شک به جای خنده، غمگین خواهید شد!

 

کرول عاشق باشگاه دوران کودکی خود یعنی نیوکاسل بود و فقط به این خاطر که می‌دانست این رقمی که حالا تا این اندازه مسخره به نظر می‌رسد، تا چه اندازه برای زاغ‌های محبوبش حائز اهمیت بود.

 

حسن نیت کرول زیاد به مذاق خدای فوتبال خوش نیامد و در نتیجه او را با موجی از عملکردهای ضعیف و مصدومیت به زمین زد.

 

کرول که هم اکنون سی سال دارد، زیاد عضو باشگاه وستهم محسوب نمی‌شود چرا که از زمان انتقال ۱۵ میلیون پوندی به جمع چکش‌ها تنها یک فصل بیشتر از ۲۰ بار برای این یتم به میدان رفته است.

 

بی شک کرول قبل از آن انتقال شوم به آنفیلد، روزهای به مراتب خوش و خرم تری را به چشم دیده بود.

 

روبینیو

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , فوتبال

 

روبینیو پس از اینکه در ابتدای راه به افسانه‌ای در باشگاه منچسترسیتی می‌ماند، به یکباره عملاً خود را هدف ترور شخصیتی قرار داد!

 

سیتیزن ها در سال ۲۰۰۸ و پس از پرداخت ۳۲.۵ میلیون پوند به رئال در ازای وی، مرد برزیلی را به گرانقیمت ترین خرید خود بدل کردند.

 

او در ۳۱ بازی در نخستین فصل حضورش ۱۴ گل به ثمر رساند و در عین حال نبض موقعیت سازی تیمش را در اختیار داشت و سپس به این نتیجه رسید که شهر منچستر خیلی سرد و بارانی است...

 

او سال بعد تنها یک گل به ثمر رساند و آن هم به شکست ۴ بر ۲ مقابل تیم اسکانتورپ یونایتد در فینال جام حذفی انگلیس مربوط می‌شود و در نیمه دوم فصل به زادگاهش تبعید شد و تابستان همان سال به میلان پیوست و هرگز نتوانست در ساحلی که روزی روی آن مثل یک پادشاه قددم می‌گذاشت، راه برود.

 

کاکا

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , فوتبال

 

کاکا برای میلان مثل نفس بود؛ سوختی که آنان را در مسیر رسیدن به ۲ فینال لیگ قهرمانان تأمین می‌کرد؛ او یک برزیلی تمام عیار بود؛ ظریف و در عین حال توانمند در تخریب هر خط دفاعی!

 

اما ۶۸.۵ میلیون یورویی که رئالی ها برای خرید او پرداخت کردند به هیچ عنوان در مقایسه با کیفیت مرد برزیلی گزاف نبود؛ اما ۱۲ ماه بعد شرایط کاکا طوری بود که انگار تیم ایتالیایی رقیب پر زرق و برق اسپانیایی خود را گول زده و او را به کهکشانی‌های زیرک انداخته است!!

 

کاکا در برنابئو بازیکن نیمه کاره بود و در اکثر بازی‌ها شبیه روح سرگردانی در برنابئو بود و به شدت زیر سایه تازه واردهای رئال یعنی «کریستیانو رونالدو» «ژابی آلونسو» و «کریم بنزما» قرار گرفت و دوران حضور او در برنابئو با تقلا و ناامیدی آمیخته شد.

 

 

 ایرنا 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------