سکوت آزاردهنده درباره فهرست تیم ملی



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
آنچه این اردوی عادی را به یک مساله تقریبا حساس در فوتبال ایران تبدیل کرده، اطلاع‌رسانی ضعیف و سکوت فدراسیون و ویلموتس درباره این ماجراست.

 اعلام فهرست تیم ملی همانطور که انتظار می‌رفت بدون حاشیه نبود. ویلموتس در این اردو تصمیم گرفته بازیکنانی را محک بزند که اکثرا سابقه حضور در تیم ملی را نداشتند و بعضی حتی در دایره دعوت به تیم ملی هم نبودند. انتشار این اسامی روی سایت فدراسیون در رسانه‌ها سر و صدای زیادی به‌وجود آورد و سکوت مدیران فدراسیون هم ابهامات را بیشتر کرد.

 

این حق سرمربی تیم ملی است که این بازیکنان را در اردو محک بزند و آنهایی که می‌پسندد را برای اردوی اصلی دعوت کند. سرک کشیدن به گوشه‌های کمتر دیده‌شده فوتبال ایران شاید کمک کند که او بازیکن یا بازیکنان جدیدی را به مجموعه بازیکنان اصلی اضافه کند و در درازمدت تیم ملی را آجر به آجر تقویت کند. اگر هم ویلموتس هیچکدام از این بازیکنان را نپسندید، چیزی از دست نداده. این اردوی سه روزه هزینه مادی یا معنوی خاصی به فدراسیون و تیم ملی تحمیل نمی‌کند.

 

آنچه این اردوی عادی را به یک مساله تقریبا حساس در فوتبال ایران تبدیل کرده، اطلاع‌رسانی ضعیف و سکوت فدراسیون و ویلموتس درباره این ماجراست. همان روزی که این فهرست اعلام شد، هیچکدام از مدیران یا مربیان تیم ملی درباره جزییات مهمی مثل نحوه انتخاب اسامی و اهداف اردو توضیحی ندادند. یک مصاحبه کوتاه از ساکت یا ویلموتس می‌تواند به تعداد زیادی از این ابهامات پاسخ بدهد.

 

فوتبال ایران گرفتار سوءظن و تردید است و همیشه گروهی ترجیح می‌دهند وجه منفی و تاریک ماجرا را ببینند. ماجرای مینی‌کمپ تیم ملی هم از این قاعده پیروی می‌کند و به محض انتشار فهرست شائبه دلالی و سوءاستفاده‌های احتمالی هم مطرح شد. سکوت فدراسیون که هنوز ادامه دارد کمکی به برطرف شدن این ابهامات نکرده و حجم شایعات روز به روز بیشتر می‌شود.

 

ویلموتس دیروز جلسه‌ای با مربیان تیم‌های پایه داشت و در پایان درباره اتفاقات جلسه صحبت کرد، ولی باز هم حاضر نشد توضیحی درباره اردوی تیم ملی بدهد. قطعا چند جمله از سرمربی تیم ملی می‌توانست به شفافیت اوضاع کمک کند.

 

مهم‌ترین سوالات در ذهن هواداران و رسانه‌ها این است که فهرست را چه کسی یا کسانی انتخاب کرده‌اند و مبنای این انتخاب چه بوده؟ دیروز مجید جلالی در مصاحبه با ایران ورزشی تایید کرد که در انتخاب اسامی مشارکت داشته است. قطعا همکاری با مربیانی مثل جلالی که سابقه روشنی در فوتبال ایران دارند، هیچ ایرادی ندارد. از ویلموتس که تازه به فوتبال ایران آمده و هنوز یک مسابقه باشگاهی را هم ندیده انتظار نمی‌رود بتواند چنین فهرستی را انتخاب کند و اگر چنین ادعایی داشته باشد، باید به گفته‌اش شک کرد، ولی این سکوت و بی‌تفاوتی فدراسیون در این ماجرا هم حکم یک دهن‌کجی به مردم و رسانه‌ها را دارد.

 

  

آرمن ساروخانیان 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------