افزایش ۳۵ برابری قیمت بیرانوند در بازار نقل‌و انتقالات



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , بیرانوند
از فقر تا ستاره شدن؛ این داستان خیلی از فوتبالیست‌هایی است که به واسطه درخشش در مستطیل سبز از فرش به عرش رسیده‌اند و در فوتبال ایران علیرضا بیرانوند می‌تواند یکی از نمونه‌های بارز این داستان فوتبالی باشد؛ ستاره‌ای که یکی از بهترین مثال‌های خودساختگی و تلاش است. دروازه‌بانی که بعد از تحمل انواع و اقسام مشکلات، هرگز فوتبال را رها نکرد تا به تیم‌های پایه نفت ‌تهران برسد و آنجا خودی نشان بدهد. 

بیرانوند در جوانان نفت‌ تهران به قدری درخشید که در ۱۷ سالگی به تیم اصلی رسید. او در زمان مربیگری حسین فرکی در نفت حضور داشت اما نخستین بازی‌های خود را زمانی انجام داد که منصور ابراهیم‌زاده هدایت این تیم را برعهده گرفت. بعدها و در زمان مربیگری گل‌محمدی و منصوریان نیز بیرانوند به یکی از بازیکنان کلیدی نفت‌تهران تبدیل شد و حتی به پیراهن تیم ملی هم رسید.

 

بیرانوند در آستانه جام‌جهانی ۲۰۱۴ به اردوی تیم ملی دعوت شد اما به برزیل نرفت تا جام جهانی ۲۰۱۴ را از دست بدهد. اما این شکست هم مانع پیشرفت علی بیران نشد و او با درخشش در لیگ برتر توانست سرانجام به دروازه‌بان اول تیم ملی تبدیل شود. بیرانوند چهاردهم دی ماه سال ۹۳ اولین بازی ملی خود را تجربه کرد اما حدود یک سال نیمکت‌نشین علیرضا حقیقی بود.

 

هرچه زمان می‌گذشت حقیقی افت می‌کرد و بیرانوند اوج می‌گرفت تا این‌که سرانجام دروازه‌بان پرتلاش فوتبال ایران به هدفش رسید و به مرد شماره یک تیم ملی تبدیل شد و تا امروز هم آن را حفظ کرده است. درخشش بیرانوند و پرواز‌های او در قفس توری باعث شده تا ارزش او در سایت ترانسفرمارکت افزایش چشمگیری داشته باشد. در سال ۹۱ که بیرانوند در تیم نفت حضور داشت، با قیمت۱۰۰ هزار یورو یکی از ارزان‌ترین بازیکنان لیگ برتر ایران بود. در آن سال با توجه به قیمت ۴ هزار تومانی یورو ارزش بیرانوند در سایت ترانسفرمارکت معادل۴۰۰ میلیون تومان بود؛ ر

 

قمی که هرچه زمان گذشت افزایش یافت و به میلیارد رسید و حالا پسرناشناخته جوانان نفت در همین سایت ترانسفرمارکت به‌عنوان گران‌ترین بازیکن شاغل در لیگ فوتبال ایران معرفی شده است. البته صدرنشینی علی بیران فقط به لیگ ایران محدود نمی‌شود و او درحال حاضر گران‌ترین دروازه‌بان آسیایی هم به حساب می‌آید. دروازه‌بان تیم ملی کشورمان در جدول ارزش دروازه‌بان‌های آسیایی هم بالاتر از محمد العویس دروازه‌بان تیم ملی عربستان و باشگاه الشباب صدرنشین است. این سایت که مخصوص ارزش‌گذاری بازیکنان است و در بازار نقل‌و انتقالات دنیای فوتبال سایت مرجع به حساب می‌آید، قیمت جدید بیرانوند را ۳ میلیون و۵۰۰ هزار یورو اعلام کرد که با قیمت روز یورو حدود ۵۵ میلیارد تومان می‌شود.

 

بیرانوند حدود ۷ سال قبل ارزش‌۱۰۰ هزار یورویی داشت که حالا ۳۵ برابر شده است! دلیل این افزایش ارزش هم بازی‌های درخشانی است که بیرانوند در جام‌جهانی، لیگ قهرمانان آسیا و جام ملت‌های آسیا انجام داد. او پس از درخشش در روسیه و مهار پنالتی کریس رونالدو، در جام ملت‌ها نیز یکی از بهترین‌های تیم ملی بود و در رده باشگاهی نیز با درخشش خود نقش بسزایی در رسیدن پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان داشت. علیرضا بیرانوند درحال حاضر گران‌ترین بازیکن باشگاه پرسپولیس و لیگ برتر در سایت ترانسفرمارکت محسوب می‌شود. هرچند او تا سال۲۰۲۱ با پرسپولیس قرارداد دارد اما به احتمال فراوان به زودی از جمع سرخ‌پوشان جدا و لژیونر خواهد شد.

 

مسلما بعد از حضور در اروپا و ادامه این روند باز هم شاهد افزایش قیمت دروازه‌بان شماره یک تیم ملی در بازار نقل‌و انتقالات خواهیم بود و بدون‌تردید با توجه به مسیری که بیرانوند در پیش گرفته درخشش او در تیم ملی، پرسپولیس و حتی آسیا محدود نمی‌شود و در آینده‌ای نزدیک می‌توانیم بعد از سال‌ها شاهد درخشش یک دروازه‌بان ایرانی در لیگ‌های معتبر اروپایی باشیم؛ اتفاقی بسیار خوب و شیرین برای فوتبال ایران. ‌

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------