انتظاری: پیراهن علی‌آقا برای جونیور خیلی گشاد است/ علیپور نباید با گذشته‌اش زندگی کند



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,انتظاری

 

خط حمله پرسپولیس در پنج هفته ابتدایی لیگ عملکرد بسیار ضعیفی داشته و در همین راستا انتقادهای زیادی به مهاجمان این تیم بخصوص جونیور براندائو وارد شده است.

 

 سهراب انتظاری، مهاجم مطرح پرسپولیس در دهه 80 هم جزو منتقدان بازیکن برزیلی است. او که معمولاً درباره تیم محبوبش انتقاد نمی‌کند اما این مرتبه گلایه دارد؛ گلایه از آنهایی که زمینه حضور بازیکنانی را در تیم فراهم می‌کنند که در حد و اندازه‌های پرسپولیس نیستند.

 

این روزها انتقادهای زیادی از خط حمله پرسپولیس و بخصوص مهاجم برزیلی این تیم می‌شود که اتفاقاً شماره هفت را هم به او داده‌اند.

 واقعیت این است که ما قدر اسطوره‌های‌مان را نمی‌دانیم و هر بازیکنی از راه می‌رسد پیراهن‌هایی را به آنها می‌دهیم که برای هواداران خاطره‌ساز بوده‌اند. شاید این حرف من در فوتبال حرفه‌ای و مطرح دنیا جایی نداشته باشد اما در فرهنگ فوتبالی ما این مسأله برای هواداران اهمیت دارد. من فقط به‌لحاظ فوتبالی می‌گویم که پیراهن علی‌آقای پروین برای جونیور خیلی گشاد است. این بازیکن در حد پرسپولیس که هیچ، در حد لیگ یک ما هم نیست. من هیچ‌وقت از پرسپولیس انتقاد نکرده‌ام اما واقعاً امروز از این شرایط ناراحتم، چون این بازیکن به قول فوتبالی‌ها بغل پای ساده را هم خوب نمی‌زند.

 

بیشتر توضیح می‌دهی؟

 دلال‌ها و آنهایی که واسطه حضور این مهاجم در پرسپولیس شدند از یکی دو هفته قبل از آن در بوق و کرنا کردند که مهاجم تاپی خواهد آمد و تصور من این بود که قرار است نیمار دوم به پرسپولیس بیاید.

 

طوری از او استقبال کردند که رئال‌مادرید از ادن آزار نکرد. از همه بدتر هم که 5، 6میلیارد با او قرارداد بسته‌اند، آن‌وقت با کج‌سلیقگی بازیکن جوان و آینده‌داری مثل محمدامین اسدی را کنار می‌گذارند. طبیعتاً هوادار هم در این شرایط آسیب می‌بیند. من از آقای کالدرون می‌پرسم که بر چه اساسی این بازیکن را جذب کردند. اینکه بعد از 5 بازی فقط یک مهاجم جوان گل می‌زند آمار بسیار بدی است. من خیلی امیدوارم که عبدی قدر جایگاهش را بداند. او پله‌ها را چند تا یکی طی کرد و حالا باید برای ماند در آن بالا خیلی تلاش کند.

 

البته علی علیپور هم عملکرد خوبی نداشته به همین دلیل انتقادهای زیادی هم متوجه او شده است.

 علیپور نباید با خاطرات گذشته‌اش زندگی کند. اینکه دو سال خوب با پرسپولیس داشته را باید فراموش کند تا موفق شود. مطمئن باشد هواداران هیچ‌وقت زحماتش را فراموش نمی‌کنند. علیپور باید به امروزش نگاه کند و اینکه چرا با روزهای خوبش فاصله داشته است.

شاید یک دلیلش اختلاف بسیار زیاد مبلغ قراردادش با جونیور باشد.

 

 از این بابت تا حدودی حق دارد بگوید چرا جونیور چند برابر من می‌گیرد، اما علیپور باید کارش را انجام دهد و بداند که خودش با عملکرد خوبش در سال‌های گذشته انتظارات را بالا برده است. به‌نظر من توجهی به اختلاف قراردادش نکند چون در نهایت باشگاه و آنهایی که با این مبلغ قرارداد بسته‌اند باید پاسخگو باشند. ما بازیکنان بزرگی داشتیم مثل علی کریمی، مهدوی‌کیا، هاشمیان، انصاریان، رهبری‌فرد و... که با جان و دل برای تیم‌شان بازی می‌کردند و علیپور هم باید بتواند روند خوبش را آغاز کند. من خیلی امیدوارم که هرچه زودتر پایش به گلزنی باز شود چون در آن صورت بار روانی زیادی از دوش او برداشته می‌شود.

 

شما خودت این شرایط را تجربه کردی؟

 بله. الان هم به علیپور می‌گویم که غیر از علی علیپور هیچ‌کس نمی‌تواند مشکلش را حل کند. او به قول آقا فرشاد پیوس باید بیشتر تمرین کند. او ایراد کارش را بهتر از هر کسی می‌داند، ضمن اینکه بزرگتر‌های تیم مثل سیدجلال، کامیابی‌نیا، ماهینی، شجاع و بیرانوند باید به او کمک کنند. علیپور باید با خودش خلوت کند، موبایلش را کنار بگذارد و از فضای مجازی فاصله بگیرد.

اما باید به آنها حق هم داد چون در جریان بازی خیلی صاحب توپ و موقعیت نمی‌شوند.

 صددرصد موافقم. پرسپولیس یک هافبک بازیساز تمام‌عیار ندارد. یکی دیگر از کارهای عجیب باشگاه کنار گذاشتن سروش رفیعی بود که در این روزها خیلی می‌توانست به تیم کمک کند. من دوست ندارم این حرف را بزنم اما پرسپولیس با این سبک و سیاق به بن‌بست می‌خورد. شما نگاه کنید سپاهان خیلی راحت می‌آید تهران و ما را شکست می‌دهد و می‌رود. آقای کالدرون باید هرچه سریع‌تر مشکل گلزنی پرسپولیس را حل کند. البته باشگاهی که چند مدیرعامل را در عرض یکی دو سال عوض می‌کند باید تاوان هم بدهد.

 

اما مدیرعامل فعلی که فوتبالی است.

 بله، اما آقای انصاری‌فرد با این همه مشکلات چه کار کند؟ ایشان همه وقت و انرژی‌اش را صرف حل مسائل مالی و مشکلات تیم می‌کند. به‌نظرم آقای کالدرون باید پاسخگوی مسائل فنی باشد.

 

 

 ایران /جعفر برزگر

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------