گرشاسبی: آقای ملکی! سوپرجام برای منیریه بود، ۶ جام دیگر را چطور گرفتیم؟



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,گرشاسبی
حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس گفت: اکبر عباسی ملکی برای توجیه کارش، پای وزیر ورزش و جوانان را وسط کشید.

 به گزارش تسنیم ؛اکبر عباسی ملکی عضو پیشین هیئت مدیره استقلال مدعی شد که پیش از بازی سوپرجام سال ۹۷، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان از حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل وقت پرسپولیس خواسته بود همانند باشگاه استقلال، نامه‌ای به سازمان لیگ ارسال کرده و خواهان تعویق بازی شود. ملکی همچنین گفت که گرشاسبی پس از درخواست وزیر گفته چشم و این کار را خواهد کرد اما در نهایت این کار را نکرد.

 

گرشاسبی در واکنش به اظهارات ملکی گفت: اصلا این شکلی نبوده است. استقلالی‌ها دنبال تعویق بازی بودند که گفتیم اردوی‌مان را به موقع برگزار کرده و تیم در حال حاضر در تهران است و آماده برگزاری سوپرجام هستیم و مشکلی نمی‌بینیم. با برانکو جلسه‌ای در این رابطه برگزار کردیم و به توافق رسیدیم که بازی سر موعد تعیین شده انجام شود.

 

وی در مورد اظهارات ملکی در خصوص جلسه شورای تأمین یادآور شد: شورای تأمین برای بازی‌های حساس بین‌المللی یا دیدارهایی مثل دربی که با حاشیه همراه است، جلسه‌ای را برگزار می‌کند. وقتی جلسه شورای تأمین برای سوپرجام آغاز شد، گفتند که برنامه مسابقات را بدهید. اشاره شد که با توجه به برنامه‌ بازی‌های لیگ و تیم ملی، سوپرجام باید در تاریخ ۲۹ تیرماه برگزار شود. ملکی نماینده باشگاه استقلال گفت که تیم در ایران نیست و نامه‌ای به سازمان لیگ ارسال‌کرده‌ایم که آماده برگزاری بازی نیستیم.

 

مدیرعامل پیشین پرسپولیس ادامه داد: ملکی در این جلسه گفت وزیر ورزش از ما خواسته که سوپرجام را عقب بیندازیم. مدیرکل حراست وزارت ورزش به ایشان معترض شد و گفت این حرف اصلا درست نیست و وزیر تحت هیچ شرایطی دخالت نمی‌کند. سپس شورای تأمین از ما پرسید که چنین حرفی صحت دارد که گفتیم خیر! در ادامه جلسه به ملکی گفته شد که موظف هستید به تیم اعلام کنید به ایران بیاید و سر موعد برگزاری بازی حاضر شود.

 

گرشاسبی با اشاره به اظهارات ملکی درباره جلسه شورای تأمین گفت: مگر می‌شود چنین حرف‌هایی در جلسه شورای تأمین رد و بدل شود؟ جلسه طبق روال تشکیل شد و دستور جلسه را دادند. از ما سؤال کردند که آماده برگزاری بازی هستید که پاسخ‌مان مثبت بود، اما ملکی دوباره گفت که آماده نیستند. رئیس شورای تأمین به نماینده استقلال گفت که چند روز زمان دارید تا تیم بیاید که باز هم ملکی گفت تیم به هیچ وجه به ایران نمی‌آید. این اظهارات هم در جلسه صورتجلسه شد.

 

وی افزود: دوستان چون از سمت هواداران خود تحت فشار هستند و هیچ توضیح قانع‌کننده‌ای ندارند، فرار رو به جلو می‌کنند و پای وزیر را وسط کشیدند و از قول شورای تأمین و ما حرف‌هایی را مطرح می‌کنند. این صحبت‌ها توجیهی برای آرام کردن هواداران‌شان است، در صورتی که هواداران استقلال این حرف‌ها را نپذیرفته‌اند.

 

مدیرعامل پیشین پرسپولیس در واکنش به اینکه ملکی گفته جامی که پرسپولیس گرفته را، می‌توان از میدان منیریه خرید، گفت: این جام را از منیریه به ما دادند، ۶ جام دیگر را چه؟ از خرداد ۹۴ به عنوان عضو هیئت مدیره پرسپولیس وارد باشگاه شدم و وقت گذاشتم. هیئت مدیره ما دکوری نبود. در شرایطی بودیم که پرسپولیس در رده شانزدهم جدول قرار داشت و در حال سقوط به دسته اول بود، اما دست به دست هم دادیم و ۶ جام در سه سال گرفتیم. در سال ۹۴ هم داوران ۹ امتیاز از پرسپولیس گرفتند و آن فصل به خاطر تفاضل گل نایب قهرمان شدیم. بنابراین، باید ۴ سال پیاپی قهرمانی برای پرسپولیس می‌شد. به گفته ملکی کاپ سوپرجام را از منیریه گرفتیم، اما جام‌های دیگر را چطور کسب کردیم؟

 

گرشاسبی با انتقاد از صحبت‌های ملکی عضو پیشین هیئت مدیره استقلال به تسنیم گفت: ادبیات به کار گرفته شده، ادبیات خوبی نیست. به جای اینکه مراقب تیم باشند و آن را تقویت کنند و به جایگاه واقعی برسانند، به این ادبیات پناه می‌برند، در صورتی که این حرف‌ها چیزی را حل نمی‌کند. آنها با این کارها شرایط را بدتر می‌کنند و هواداران خودشان را دوباره یاد پرونده سوپرجام می‌اندازند.

 

مدیرعامل پیشین پرسپولیس یادآور شد: آنها رأی داخلی در ایران را قبول نداشتند و به دادگاه ورزشی CAS بردند. این دادگاه جایی بود که پرسپولیس را از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم کرد، بنابراین، بحث پارتی بازی نبود. این دادگاه شدیدترین تنبیهات را برای پرسپولیس اعمال کرد. آقایان نامه اعتراض‌شان را به دادگاه CAS فرستاده و کلی هزینه کردند، هزینه‌هایی نیز گردن فدراسیون افتاد، اما نتیجه‌ای نداشت و الان هم نمی‌دانند چه چیزی بگویند. آدم یک جایی می‌پذیرد که اشتباه کرده تا هواداران به خاطر روراستی به او کمک کنند. توپ را در زمین دیگری انداختن، کار درستی نیست. الان نه آنها در استقلال هستند نه ما در پرسپولیس، ولی تاریخ همیشه باقی می‌ماند.

 

وی در پاسخ به این سؤال که چطور ملکی ادعا می‌کند که وزیر ورزش به صراحت خواستار تعویق سوپرجام شده است، گفت: در جلسه با وزیر ورزش، از ما خواستند که بازی به تعویق بیفتد که زیر بار نرفتیم.

 

ما گفتیم منطقی این است که با سرمربی تیم‌مان مشورت کنیم و سپس تصمیم بگیریم. من تک نفره نمی‌توانم تصمیم بگیرم. بلافاصله بعد از سوپرجام، بازی‌های لیگ شروع می‌شد. ضمن اینکه پرسپولیس به مراحل بالاتر لیگ قهرمانان آسیا رفته بود و باید در شرایطی که از پنجره نقل و انتقالات محروم بودیم، آماده می‌شدیم. استقلالی‌ها دست‌شان برای گرفتن بازیکن باز بود و به جای اینکه ما بهانه بگیریم، آنها بهانه گرفتند و درخواست تعویق سوپرجام کردند که زیر بار نرفتیم.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------