آندرانیک تیموریان: کارنامه استرا نشان می دهد مربی بزرگی است/ چه اشکالی دارد بانوان در بازی‌های لیگ هم به ورزشگاه بیایند/ نیم فصل برمی‌گردم



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,آندرانیک تیموریان
آندرانیک تیموریان، بازیکن سابق تیم ملی و استقلال امیدوار است استراماچونی بتواند در ادامه فصل به نتایج مناسبی دست یابد. 

به گزارش ایلنا،  هافبک سابق تیم ملی و باشگاه استقلال که مدتی است از فوتبال دور است، از انگیزه‌اش برای بازگشت خبر می‌دهد. او که سابقه حضور در استقلال را در کارنامه دارد، معتقد است با یک باخت نمی توان عیار مارک ویلموتس را سنجید و این مربی نیاز به زمان دارد. تیموریان از شرایط این روزهای استقلال سخن گفت و پیش بینی کرد قهرمان لیگ علیرغم عملکرد نامناسب استقلال و پرسپولیس و همچنین روزهای خوبی که تراکتور و سپاهان پشت سر می‌گذارند، همچنان نامشخص است و نیاز به زمان بیشتری برای مشخص شدن چهره مدعیان دارد.

 

 

 

در خصوص آخرین شرایط خودت صحبت کنید؟

 

تمرینات اختصاصی را پشت‌سر می‌گذارم. با محمدرضا مولایی بدنسازم به صورت اختصاصی به تمرین می‌پردازم و منتظر نیم‌فصل هستم. امیدوارم برایم اتفاقات خوبی رقم بخورد.

 

از جایی پیشنهادی برایت آمده است؟ 

از لیگ یک و دو تیم لیگ برتری پیشنهاداتی داشتم اما بعد از مشورتی که کردم صلاح دیدم تا نیم فصل دست نگه دارم.

 

 دوست نداری به استقلال بازگردی؟ 

بالاخره هر بازیکنی دوست دارد به تیم قبلی خود بازگردد. من هم دوست دارم شرایط برایم فراهم شود و به تیم سابقم استقلال بازگردم.

 

 پس حتما به خداحافظی با پیراهن استقلال هم فکر می‌کنی؟ 

بالاخره استقلال تیم من بوده. چند بار به این تیم رفته و آمده‌ام مثل بقیه بازیکنان با این تیم عنوان قهرمانی کسب کردم. خاطرات تلخ و شیرین داشته‌ام و دوست دارم با پیراهن استقلال این اتفاق برایم بیفتد.

 

عملکرد استقلال در شش هفته ابتدایی لیگ خوب نبوده است. تو هم با این موضوع موافق هستی؟ 

به هر حال یک مربی تازه به این تیم آمده و نیاز به زمان دارد تا با جو فوتبال ایران آشنا شود. در این بین این را هم در نظر بگیرید که نزدیک به 15 بازیکن استقلال عوض شده‌اند و این تیم اگر هماهنگ‌تر شود نتایج بهتری هم برایش رقم خواهد خورد. البته استقلال در چند پست نقاط ضعفی دارد که باید برطرف شود.

 

 استقلال را مدعی قهرمانی می‌دانی؟ 

باید چند هفته دیگر منتظر ماند تا مشخص شود که استقلال می‌تواند قهرمان شود یا خیر. البته در این لیگ نابسامان ما هر اتفاقی ممکن است بیفتد.

 

 عملکرد استراماچونی در این هفته‌ها خوب بوده است؟ 

کارنامه او نشان می‌دهد که مربی بزرگی است اما فوتبال اروپا تا آسیا خیلی با هم متفاوت است. او یک مربی بزرگ بوده که بستر را باید برایش فراهم کنند. من سالها در فوتبال اروپا بازی کرده‌ام. خواسته‌های یک مربی از بازیکن در اروپا تا آسیا خیلی با هم متفاوت است. در ایران باید بازیکنان فعل خواستن را صرف کنند تا موفقیت حاصل شود.

 

 اینکه این روزها می‌گویند استقلال بزرگتر ندارد. شما هم این موضوع را احساس می‌کنید؟ 

نسل بازیکنان در حال عوض شدن است. قبل از ما بازیکنان دیگر بودند و بعد از ما هم جدیدترها اضافه شدند. به نظر من اصلا کلمه قشنگی نیست که می‌گویند تیم بزرگتر ندارد. بازیکن باید بازی کند، تجربه کسب کند تا پخته شود و تا چنین اتفاقی نیفتد که بازیکن بزرگ نمی‌شود. البته ما فوتبالیست خیلی کم داریم.

 

 با کدامیک از بازیکنان استقلال در ارتباط هستی؟ 

با وریا که در تیم ملی همبازی بودیم. داریوش هم که در گذشته در چند مقطع در تیم ملی حضور داشت. وقت داشته باشیم و همدیگی را ببینیم نقطه‌ نظراتمان را به هم منتقل می‌کنیم.

 

 یکی از بازیکنانی بودی که با وجود داشتن طلب سنگین از استقلال دو بار به این تیم تخفیف دادی. 

همیشه بین من و استقلال وجود داشته است. البته خیلی از بازیکنان دیگر هم تخفیف دادند و فقط من نبودم. تیمی که من از پایه‌ها در آن حضور دارم دوست نداشتم از آسیا حذف می‌شد و هواداران دلخور می‌شدند.

 

 عملکرد ویلموتس در مدتی که آمده خوب بوده است؟ 

به هر حال ما هشت سال با کارلوس کی‌روش کار کردیم و راندمانمان هم مشخص است. ویلموتس تازه آمده و تا بخواهد سیستم خودش را پیاده کند زمان می‌برد و گذشت زمان هم ثابت خواهد کرد که انتخاب ویلموتس خوب بوده یا خیر. متاسفانه مردم ایران احساساتی هستند؛ با اولین برد خوشحال و با اولین باخت ناراحت می‌شوند. به نظر من بازیهای دوستانه، ملی و رسمی یک بحث است و بازیهای جام متلها و جام جهانی یک بحث دیگر.

 

 بالاخره بانوان هم پای‌شان به ورزشگاه آزادی باز شد. 

بالاخره باید روزی این اتفاق رخ می‌داد. بانوان ایرانی فوتبالدوست هستند و دوست دارند تیم کشورشان را تشویق کنند. امیدوارم تماشاگران ما کمی مسئولیت‌پذیرتر باشند و خودشان را کنترل کنند تا بانوان راحت‌تر به ورزشگاه بیایند.

 

 به نظرت در بازیهای لیگ هم باید بانوان به ورزشگاه بیایند؟

وقتی در بازیهای ملی این اتفاق می‌افتد چه اشکالی دارد که در بازیهای باشگاهی هم بانوان به ورزشگاه بیایند.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------