اولین واکنش تاج به قرارداد ۳ میلیون دلاری مارک ویلموتس!



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , تاج

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال درباره رفع شدن مشکل پرداخت دستمزد مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی کشورمان بیان کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که آمریکا علیه ایران اعمال کرده استفاده از روش معمولی که در کل دنیا برای پرداخت مطالبات وجود دارد برای ما مقدور نیست، اما باید به شکلی عمل کنیم تا یک بانک خارجی بتواند حقوق سرمربی ما را به حساب او واریز کند.

 

تاج: مبلغ قرارداد ویلموتس ۳ میلیون دلار نیست/ با منتشرکنندگان این شایعه برخورد می‌شود/ ممکن است در آینده ایران و عربستان به هم نزدیک شوند

 

او افزود: این کار را با کمک افراد و سازمان‌های زیادی انجام دادیم. شخص وزیر و دستگاه‌های مختلف به ما کمک کردند تا پول را به دبی ببریم که البته آنجا نتوانستیم به حساب سرمربی تیم ملی واریز کنیم، اما در نهایت در ترکیه توانستیم پول ویلموتس را پرداخت کنیم. پس از این اقدام ویلموتس به ایران آمد چرا که حقوقش را تا ۴ ماه دیگر گرفته است. باید از افرادی که تحریم‌ها را به بحث ورزش کشانده اند بپرسید آیا در ادامه هم می‌توانیم پول ویلموتس را به این شکل پرداخت کنیم یا خیر؟

 

تاج درباره اینکه یکی از راهکار‌های فدراسیون فوتبال و دستگاه ورزش برای دریافت مطالباتش از فیفا و سایر نهاد‌ها پیگیری این کار از طریق یک شرکت خاص است، گفت: این موضوع را دنبال می‌کنیم و به خود فیفا هم اعلام کرده ایم انتظار داریم حساسیت جدی نسبت به این تحریم‌ها نشان بدهد. من ۲ نامه به اینفانتینو زده ام و به او گفته ام اینکه کشوری بیاید و فوتبال یک کشور دیگر را تحریم کند، برخوردی تبعیض آمیز است.

 

تاج ادامه داد: برای سفر تیم ملی امید به اندونزی و قطر مشکل داریم و همین الان از حیث پول بردن با تیم ملی به اردن برای پرداخت هزینه هتل مشکل داریم. این محدودیت‌ها وجود دارد، اما مهم این است ورزش کشور قهرمان باشد.

 

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: فوتبال ساحلی ما قهرمان جام بین قاره‌ای شده و تیم ملی جوانان در رقابت‌های انتخابی قهرمانی آسیا نتایج خوبی گرفت. امیدواریم تیم ملی بزرگسالان هم بتواند از سد عراق بگذرد و نتیجه مطلوبی را رقم بزند. همه در این شرایط زندگی می‌کنیم و با تمام تحریم‌های اعمال شده تیم‌های ما شرایط خوبی را رقم می‌زنند و در بهترین رتبه‌های جهان ایستاده ایم.

 

او درباره ادعای مدیربرنامه مارک ویلموتس مبنی بر اینکه سرمربی تیم ملی سالانه سه میلیون دلار از فدراسیون فوتبال ایران دستمزد می‌گیرد، گفت: اینکه او چنین چیزی را گفته باشد نشنیده ام. ضمن اینکه این عدد به هیچ وجه درست نیست و مدیربرنامه یا دستیار ویلموتس اجازه اعلام مبلغ قرارداد را ندارد.

 

او درباره نحوه اعزام تیم ملی به اردن برای بازی با عراق توضیح داد: درباره این بازی اتفاق‌های خوبی افتاده است. مشغول رزور هتل در اردن هستیم، اما هزینه بسیار سنگینی به فدراسیون فوتبال تحمیل شد. حدود ۲۵ هزار دلار باید برای هتل، ترانسفر و لجستیک تیم ملی به اردن پرداخت کنیم. با این وجود فدراسیون این مبالغ را پرداخت می‌کند.

 

تاج افزود: نمی‌توانیم تیم ملی را با پرواز عادی به اردن بفرستیم و پرواز مستقیم هم نداریم. برای سفر عادی به این کشور باید به قطر یا ترکیه می‌رفتیم و پس از آن هم اعضای تیم مدت زیادی بین ۷ تا ۸ ساعت در فرودگاه معطل می‌ماندند. با توجه به اینکه قرار است سه شنبه و ۲ روز قبل از بازی با عراق به اردن برویم پرواز عادی مطلوب نبود به همین دلیل باید تیم را با پرواز چارتر به اردن اعزام کنیم که این پرواز هم برای فدراسیون فوتبال هزینه سنگینی دارد. تمام این کار‌ها را انجام دادیم تا با نتیجه‌ای مطلوب عراق را شکست بدهیم.

 

تاج: مبلغ قرارداد ویلموتس ۳ میلیون دلار نیست/ با منتشرکنندگان این شایعه برخورد می‌شود/ ممکن است در آینده ایران و عربستان به هم نزدیک شوند

 

تاج درباره شایعه انتخاب سعید فتاحی به عنوان دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال گفت: این‌ها اولویت فوتبال نیست. طبق اساسنامه سرپرست دبیرکلی فدراسیون برای فعالیت محدودیت زمانی ندارد. با این وجود کار را دنبال کرده و هیئت رئیسه هم موضوع را دنبال می‌کند. فتاحی، انسان صبور و زحمت‌کشی است که در حوزه کمیته مسابقات سازمان لیگ خیلی هم خوب کار کرد، اما قرار نیست او دبیرکل فدراسیون شود.

 

او افزود: جا به جایی در هر نهادی طبیعی و عادی است. من هم در جریان این جا به جایی بودم و انشاالله از فتاحی در محل دیگری استفاده می‌کنیم.

 

رئیس فدراسیون فوتبال درباره ایراد‌های مطرح شده نسبت به محمدرضا ساکت اظهار داشت: برخی‌ها بیمار هستند. متاسفانه روزنامه رسمی دولت چنین مواضعی نسبت به ساکت دارد و اینکه روزنامه دولت جای حمایت از فوتبال ملی اینگونه موضع گیری می‌کند نگران کننده است. هر روز اخبار کذبی در این روزنامه منتشر می‌شود، اما ساکت تنها یک پست دارد و آن هم سرپرست تیم ملی فوتبال بزرگسالان است. هیچ پست دیگری هم ندارد..

 

تاج درباره آخرین وضعیت پرونده ایران و عربستان گفت: در حال حاضر شرایط به همان شکل قبل است و شاید فوتبال ۲ کشور در آینده به هم نزدیک‌تر شوند.

 

او درباره احتمال برگزاری بازی دوستانه با عربستان گفت: مباحثی مطرح شد، اما عربستان در فیفادی پیش رو با تیم دیگری (پاراگوئه) بازی می‌کند و ما هم با یک تیم دیگر.

 

تاج درباره اینکه آیا پروازی بودن ویلموتس در قرارداد او قید شده است، گفت: اصلا اینگونه نیست.

 

او درباره بحث حضور جیانی اینفانتینو در ایران برای تماشای یکی از بازی‌های لیگ برتر با حضور بانوان تصریح کرد: قرار نیست چنین اتفاقی رخ بدهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------