بهاروند: محروم هم بشویم، ذلت را نمی‌پذیریم



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,بهاروند
سرپرست ریاست فدراسیون فوتبال می‌گوید: بازی نکردن در لیگ قهرمانان آسیا تبعاتی چون محرومیت و جریمه در پی دارد اما باشگاه‌ها مصمم است که در ایران از رقیبان‌شان میزبانی کنند. 

به گزارش ایسنا، حیدر بهاروند، رییس سازمان لیگ فوتبال ایران درباره‌ی تصمیم کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر بازی نمایندگان ایران برابر رقیبان‌شان در زمین بی‌طرف اظهار کرد: این تصمیم برای اعضای کمیته اجرایی ارسال شده و درباره‌ی آن تصمیم‌گیری کنند و تا الان تاییدیه نهایی آن مشخص نشده است. روز یک‌شنبه هفته آینده درباره‌ی این موضوع تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد. ضمن این که تصمیم باشگاه‌ها در این زمینه اتخاذ شده و آن‌ها یک‌صدا هستند که قطعا مقابل این تصمیم بایستند.

 

او در پاسخ به این سوال که نمایندگان ایران در کشور ثالث به مصاف رقیبان‌شان خواهند رفت یا خیر؟ گفت: به هیچ وجه چنین کاری نمی‌کنیم. تصمیم فدراسیون و باشگاه‌ها این است که اگر این رای قطعی بشود به هیچ وجه در خارج از کشور بازی نکنند. ما باید میزبانی کنیم چون حق مردم ما است. ما نباید تماشاگران خود را از حق میزبانی محروم کنیم. ما پای این تصمیم می‌ایستیم.

 

بهاروند در پاسخ به این سوال که آیا تبعات این تصمیم را می‌پذیرید یا خیر؟ گفت: جلسه‌ای در این زمینه برگزار کردیم و به هر حال این تصمیم تبعاتی دارد که باید آن را بپذیریم. اما باید مقابل این تصمیم بایستیم. یک بار در جریان موضوع عربستان کوتاه آمدیم و اگر مقابل این تصمیم نایستیم مطمئن باشید در ادامه تصمیمات دیگری می‌گیرند.

 

سرپرست ریاست فدراسیون فوتبال در ادامه درباره‌ی این که گفته می‌شود این تصمیم خارج از ای‌اف‌سی اتخاذ شده هم گفت:‌ من در جریان این موضوع نیستم اما به نظر من این تصمیم فوتبالی نیست. چون از نظر ما این تصمیم عاقلانه هم نیست.

 

بهاروند در پاسخ به این سوال که آیا درباره‌ی این موضوع خطری تیم ملی را تهدید می‌کند گفت: نه، مساله میزبانی در کشور ثالث ربطی به تیم ملی ندارد چون درباره‌ی تیم ملی فیفا تصمیم‌گیری می‌کند و بازی‌های مقدماتی جام جهانی مربوط به فیفا است و در حیطه اختیار AFC نیست.

 

رییس سازمان لیگ فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که اگر باشگاه‌ها برابر رقیبان‌شان در کشور ثالث میزبانی نکنند چقدر جریمه می‌شوند؟ گفت: به هر حال  جرایمی در پیش خواهد بود. شاید ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار جریمه کنند. اما درباره‌ی این موضوع باید کارشناسان حقوقی صحبت کنند. دوستان این موضوع را پیگیری می‌کنند اما این مساله هم محرومیت و هم جریمه در پی خواهد داشت. با این شرایط اگر این ذلت را بپذیریم که شاید در آینده بیش‌تر متضرر بشویم برای آینده فوتبال هم خوب نیست.

 

وی در ادامه در پاسخ به این سوال باشگاه‌ها پذیرفته‌اند که در لیگ قهرمانان آسیا حاضر نشوند؟ گفت: هر ۴ باشگاه و همین طور مجموعه فدراسیون فوتبال و همه مجموعه دست اندرکاران ورزش تصمیم گرفتند که چنین کاری بکنند. ما نامه‌ای به AFC ارسال کردیم و پاسخ خودمان را ارسال کردیم. در این زمینه آقای وزیر هم پیامی به آقای شیخ سلمان ارسال کردند و ما هم پاسخ خودمان را دادیم. اگر تصمیم AFC در مورد بازی کردن نمایندگان ایران در کشور ثالث قطعی بشود از لیگ قهرمانان آسیا انصراف می‌دهیم . آقای تاج هم در این باره نظر و رای خود را به AFC داده است. من فکر می‌کنم متنی که آقای تاج ارسال کردند بسیار خوب است. آقای تاج به عنوان یک مقام مسوول در AFC، نظر و رای خود را داده است و از دوستانش خواسته که در این راستا کشور ما را کمک کنند. البته این را باید بگویم که جواب آقای تاج در واکنش به این رای خیلی تند بوده است چون از مشروعیت تیم‌های ما دفاع کرده است.

 

بهاروند تاکید کرد:‌ باشگاه‌ها تصمیم گرفتند اگر این قضیه قطعی بشود انصراف می‌دهند. فدراسیون هم از باشگاه‌ها حمایت می‌کند. چون از نظر ما این قضیه توهین به ملت ما است. ایران یک کشور امن است. و بیش‌ترین تماشاگر را در آسیا دارد. بدون هیچ دلیلی محروم می‌شود. باشگاه‌ها مقابل جریان ایستاده‌اند و فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش هم از باشگاه‌ها حمایت می‌کند. ما در این زمینه متضرر نمی‌شویم چون مردم را داریم الان مردم ناراضی هستند. اکثر مردم ایران حاضر نیستند که تیم‌های مان در خارج از کشور از رقبا میزبانی کنند. ما باد حرف مردم را پذیریم اگر تصمیم AFC  را بپذیریم مطمئنا در تصمیمات بعدی بدتر از این برای ما تصمیم می‌گیرند. این مساله هم تبعاتی برای باشگاه‌ها مثل محرومیت و جریمه در پی خواهد داشت. اما آن هم باید در کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا بررسی شود.

 

سرپرست ریاست فدراسیون فوتبال در ادامه در پاسخ به این سوال که اگر ایران از لیگ قهرمانان آسیا  انصراف بدهد آیا کنفدراسیون فوتبال آسیا از نظر مالی دچار مشکل می‌شود یا خیر؟ گفت: قطعا این مساله تبعاتی را برای اسپانسرهای مالی در پی خواهد داشت. آن‌ها در این موضوع ضرر می‌کنند. از نظر ما تصمیم فوتبالی نیست. ما دیروز ساعت ۳ و نیم بعد از ظهر که نامه را دریافت کردیم بلافاصله پاسخ خودمان را به AFC ارسال کردیم. دیشب هم نامه‌ی دیگری به AFC دادیم ما در نامه ارسالی به عربستان اشاره کردیم که در آن کشور جنگ است و این کشورها ناامن هستند. درباره امارات هم چنین مساله‌ای را گفتیم. در هنگ کنگ و کشورهای دیگر هم تظاهرات وجود دارد.

 

وی در پایان درباره‌ی این که با توجه به ریاست یک فرد قطری در کنفدراسیون فوتبال آسیا و رابطه خوب ایران و قطر آیا احتمال دارد این مساله به فوتبال ایران کمک کند گفت: در این زمینه صحبت‌هایی انجام شده و امیدوار هستیم که مشکل حل شود.

 

او درباره شایعاتی مبنی بر سرمربی‌گری علی دایی روی نیمکت تیم ملی ایران خاطرنشان کرد: من خبری در این رابطه ندارم و این مساله را بعدا اعلام خواهیم کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------