ویلموتس: بیرانوند هم تراز با کورتواو است/ او به اندازه کافی در ایران جام آورده است



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , ویلموتس
سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران علیرضا بیرانوند را یکی از بهترین شاگردان خود و هم تراز با تیبو کورتواو دروازه بان رئال مادرید دانست. 

به گزارش ایسنا، علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس در آستانه پیوستن به تیم آنتورپ بلژیک قرار دارد. قرارداد او برای فصل بعد امضا شده است ولی او هنوز آزمایشات پزشکی خود را انجام نداده است و به همین خاطر انتقال او قطعی نیست. با این حال اگر همه چیز خوب پیش برود او برای سه فصل به فوتبال بلژیک خواهد رفت.

 

بیرانوند که ۳۱ بازی ملی نیز در کارنامه خود دارد در جام جهانی نمایش خوبی داشت و توانست پنالتی کریستین رونالدو را نیز مهار کند.

 

مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی سابق ایران با تمجید از این دروازه بان گفت: علی دروازه‌بان خیلی خوبی است و با وجود یک متر و ۹۴ سانتیمتر قد خیلی سریع شیرجه می‌رود. او همینطور می‌تواند فوتبال خوبی هم بازی کند اگر چه شما این مسئله را در جام جهانی ندیدید. کارلوس کی‌روش سرمربی سابق ایران با این تیم فوتبال دفاعی ارائه می داد و این باعث شده بود بیرانوند فقط روی خط دروازه دیده شود.  تحت نظر من تیم ملی ایران جلوتر بازی کرد و بعضی مواقع ما دیدیم که بیرانوند چندین متر جلوتر از دروازه بود. پرتاب‌های دست او فوق العاده بلند است مثل نویر. او ۶۰ الی ۷۰ متر توپ را پرتاب می‌کند و این برای ضد حملات خیلی مناسب است.  از نظر من او یک کاریزما دارد و می‌تواند رهبر تیم باشد و یکی از بهترین شاگردانی است که من در دوران مربی گری‌ام داشتم و از نظر من او در حد کورتوا و مینیوله است.

 

سرمربی سابق تیم فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که چرا با این همه تعریف بیرانوند در لیگ ایران بازی می‌کند، گفت: اول از همه لیگ ایران را دست کم نگیرید. بازیکنانی مثل میلاد محمدی و کاوه رضایی از همین لیگ آمدند و استعدادهای زیادی آنجاست. برای این بازیکنان رفتن به اروپا کار آسانی نیست چون زبان جدید و فرهنگ جدیدی باید یاد بگیرند. مثلا علی نمی‌تواند انگلیسی صحبت کند و این یک مشکل است. به همین خاطر باید مترجم داشته باشد.

 

ویلموتس در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: بله من با بیرانوند صحبت کردم و به او گفتم از لیگ ایران برود چون او در لیگ ایران به اندازه کافی قهرمانی آورده است و به او گفتم لیگ بلژیک مناسب اوست ولی اینطور نگفتم که حتما به آنتورپ برو. یکی از دوستانم از من درباره بیرانوند سوال کرد و من به او گفتم که علی را تایید می‌کنم. من مطمئنم که اگر بیرانوند به لیگ بلژیک برود همه را شگفت زده می‌کند و تیم‌های بزرگ اروپایی به دنبال او خواهند رفت.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------