آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شمسایی: حذف ژاپن شگفتی نبود!

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران معتقد است افغانستان و تاجیکستان شگفتی‌ساز جام ملت‌ها بودند. به گزارش طرفداری،وحید شمسایی بعد از…

کالدرون: شهرآورد تهران یکی از حساس‌ترین دیدارهای دنیا است



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
سرمربی سابق پرسپولیس با بیان اینکه حضور در شهرآورد تهران یک تجربه فوق‌العاده برای او بود، گفت: دوست دارم روزی به عنوان سرمربی پرسپولیس و یا تیم ملی به ایران بازگردم چرا که به بازیکنان ایرانی اعتماد کامل دارم. 

گابریل کالدرون آرژانتینی ابتدای فصل به عنوان سرمربی جایگزین برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس شد و هنگامی که تیم را به صدر جدول رساند این تیم را ترک کرد.

 

این مربی آرژانتینی در اولین حضورش در شهرآورد موفق شد با یک تعویض طلایی و آوردن مهدی عبدی جوان نتیجه دربی را برای خود کند و موفق از این دیدار حساس خارج شود. موضوعی که موجب شد تا محبوبیت وی در پرسپولیس بیش از پیش شود.

 

گابریل کالدرون در گفت‌وگو با ایرنا، روز دوشنبه در مورد دربی‌های مختلفی که در آن حضور داشت، خاطراتش از شهرآورد دور رفت و مسائل مختلف صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

 

از زمانی که از پرسپولیس جدا شدید، نتایج این تیم را دنبال می‌کنید؟

به طور حتم همینطور است. با وجود اینکه پرسپولیس را ترک کردم اما به خاطر علاقه‌ام به این تیم همچنان پیگیر بازی‌های پرسپولیس هستم و از نتایجی که بدست آمد بسیار خوشحال هستم.

 

پس می‌دانید که یک بازی حساس را پرسپولیس در شهرآورد تهران مقابل استقلال پیش رو دارد؟

درست است. بازی حساسی است اما برای پرسپولیس در این دیدار حساس آرزوی موفقیت می‌کنم.

 

دربی تهران را چطور می‌بینید؟

در مجموع مسابقاتی مانند دربی یک بازی ویژه است و با سایر مسابقات تفاوت دارد. همه تیم‌ها برای موفقیت پای به این دیدار می‌گذارند و در لحظه شروع بازی هیچ چیز دیگری مهم نیست. امیدوارم دربی تهران مانند همیشه جذاب و خوب از کار در بیاید.

 

شما در کشورهای مختلفی بازی در دربی را تجربه کردید. از دید شما دربی کدام کشور خاص و ویژه بود؟

در همه کشورها دربی یک بازی حساس است. قوانین دربی ساده اما خاص است. من چنین بازی‌هایی در سرتاسر دنیا را دوست دارم.

 

چه شهرآوردی را در سرتاسر دنیا را می‌توان با دربی تهران مقایسه کرد؟

من به عنوان مربی که چند دهه در کشورهای مختلف دنیا فوتبال بازی کرده و مربیگری کرده، دربی تهران یکی از بزرگترین مسابقات فوتبال در دنیا می‌دانم. مقایسه را دوست ندارم اما هر دربی شرایط خاص خود را دارد.

 

جو ورزشگاه آزادی هنگام برگزاری دربی چگونه بود؟

فوق‌العاده است. مردم ایران فوق‌العاده هستند و از روزهای قبل به استقبال دربی می‌روند. در روز مسابقه هم فضای جذابی در ورزشگاه ایجاد می‌شود و این به خاطر عشق مردم ایران به فوتبال است. به طور حتم حضور در دربی تهران تجربه فوق‌العاده‌ای برای من بود.

 

خاطره خوبی از دربی رفت دارید؟

پیروزی در این دیدار حساس و اینکه هوادارانمان خوشحال ورزشگاه را ترک کردند، بهترین خاطره برای من بود.

 

اتفاق ویژه‌ای که رقم خورد تعویض طلایی بود. آیا فکر می‌کردید مهدی عبدی جوان بتواند نتیجه مسابقه را به نفع پرسپولیس رقم بزند؟

هر تعویض برای تغییر و بهتر شدن نحوه بازی انجام می‌شود و من هم با آورد عبدی به زمین قصد داشتم سیستم تیم را هجومی تر کنم. خوشحالم که او گل زد.

 

استقلال در حال حاضر شرایط متفاوتی نسبت به بازی رفت دارد. آیا می‌تواند در این دیدار پرسپولیس را شکست دهد؟

خوب بودن استقلال به جذابیت بازی کمک می‌کند اما به خاطر بازیکنان و هواداران آرزو می‌کنم پرسپولیس در این دیدار برنده شود.

 

شرایط این روزهای پرسپولیس را چطور می‌بینید؟

فکر می‌کنم ما یک تیم پیروز خوب ساختیم و در حال حاضر هم پرسپولیس در همان راه به کارش ادامه می‌دهد. این تیم بازیکنان بسیار خوبی دارد که می‌تواند همچنان موفقیت‌ها را ادامه دهد.

 

به عنوان سوال پایانی دوست دارید روزی به پرسپولیس بازگردید؟

البته. من در طول ۶ ماهی که در ایران بودم از بودن در کنار مردم مهربان ایران و کار کردن با بازیکنان بسیار خوب لذت می‌بردم. من به بازیکنانم اعتماد کامل دارم. دوست دارم روزی برای کار در پرسپولیس و یا تیم ملی به ایران بازگردم چرا که به بازیکنان ایرانی ثابت کردند که چه بازیکنان با استعدادی هستند. من به بازیکنانی ایرانی اعتقاد کامل دارم و آنها خودشان را ثابت کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------