اسکوچیچ رسما سرمربی تیم ملی ایران شد



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,دراگان اسکوچیچل
سرمربی جدید تیم ملی مشخص شد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی فدراسیون فوتبال عنوان کرد: فدراسیون فوتبال در روزهای گذشته مذاکرات فشرده‌ای را با گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی انجام داده بود. در این میان به دنبال فراهم نشدن شرایط برای  توافق با گزینه‌های داخلی و ضمن تشکر ویژه از همراهی این عزیزان و تاکید بر شایستگی آنان برای به دست گرفتن سکان هدایت تیم ملی، فدراسیون فوتبال بلافاصله اقدام به تشکیل جلسه کمیته فنی کرد و به دنبال آن باب مذاکره با آقای دراگان اسکوچیچ را گشود.

 

او افزود: بر این اساس، امروز اسکوچیچ در جلسه‌ای با حضور اعضای کمیته فنی شرکت کرد و برنامه‌هایش را ارائه داد. به دنبال برگزاری این جلسه و دیدگاه مثبت کمیته فنی و با اخذ نظر اعضا محترم هیات رییسه، آقای دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران معرفی شد. برنامه‌های مرتبط و آتی تیم ملی به‌زودی از سوی فدراسیون فوتبال اعلام خواهد شد.

 

 جزئیاتی از حضور اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال ایران/ قرارداد ریالی و سه مرحله‌ای با مربی کروات

دراگان اسکوچیچ به صورت رسمی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد تا 48 ساعت پس از فسخ قرارداد با صنعت نفت آبادان دلیل جدایی‌اش از این تیم مشخص شود.

 

یکی از مسائل مربوط به حضور اسکوچیچ در تیم ملی، بحث غرامت جدایی او از صنعت نفت است. این مربی طبق توافقنامه امضا شده برای فسخ قرارداد با صنعت نفت در صورت پیوستن به تیم جدید، باید 140 هزار دلار به باشگاه آبادانی پرداخت کند. اینکه آیا این پول توسط او باید به صنعت نفت پرداخت شود یا فدراسیون فوتبال، هنوز مشخص نیست و یکی از مسائل مورد مذاکره نیز بوده است.

 

با این حال نکته جالب توجه در قرارداد اسکوچیچ برخی جزئیات قرارداد اوست. قرارداد این مربی کروات با فدراسیون فوتبال به صورت ریالی خواهد بود تا فدراسیون فوتبال در تأمین ارز دغدغه نداشته باشد. ضمن اینکه قرارداد او با فدراسیون سه مرحله‌ای بوده که در صورت صعود از مرحله نخست انتخابی جام جهانی وارد فاز دوم خواهد شد که مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 است.

 

در صورتی که تیم ملی راهی جام جهانی شود، قرارداد وارد فاز سوم می‌شود که اسکوچیچ در جام جهانی قطر روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند و در جام ملت‌های سال 2023 نیز هدایت تیم ملی را به عهده خواهد داشت.

 

به این ترتیب قرارداد سرمربی جدید تیم ملی سه ساله و به صورت مرحله‌ای است که شاید مهم‌ترین نکته آن قرارداد ریالی با این مربی باشد. مسئله‌ای که در زمان کارلوس کی‌روش یکی از دغدغه‌های فدراسیون فوتبال بود و همین مسئله نیز باعث فسخ قرارداد این فدراسیون با مارک ویلموتس نیز شد.

 

شروع فعالیت رسمی اسکوچیچ با تیم ملی فوتبال، دیدار برگشت مقابل هنگ‌کنگ خواهد بود که 7 فروردین‌ماه 99 در مرحله نخست انتخابی جام جهانی 2022 قطر در تهران برگزار می‌شود. تیم ملی همچنین 12 فروردین‌ماه باید با کامبوج دیدار کند تا به این شکل اسکوچیچ اولین آزمون خود را پشت سر بگذارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------