کشف استراماچونی، زوج ارسلان!



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , استراماچونی

 

در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا تیم استقلال یکی از 4 نماینده کشورمان میهمان تیم الاهلی عربستان است و سعودی‌ها کویت را برای میزبانی انتخاب کرده‌اند. اعضای تیم فوتبال استقلال هم دیروز عازم کویت شدند و بعدازظهر به این کشور رسیدند. استقلالی‌ها قرار است تمرینات خود را در این کشور پیگیری کنند و روز دوشنبه به مصاف الاهلی بروند که بازیکنان سرشناسی از جمله عمر سوما را در اختیار دارد.

 

استقلال که در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا با الشرطه عراق در اربیل به تساوی رسید با مصدومیت مهدی قائدی بهترین گلزن آبی‌ها در فصل جاری به تهران برگشت. قائدی چند روز پس از شیخ دیاباته دیگر مهاجم و زوج خط حمله استقلال دچار مصدومیت شد و در مورد آسیب‌دیدگی او و شدت و مدت دوری‌اش از میادین هم اخبار ضد و نقیضی منتشر شد. در حالی که تصور می‌شد مصدومیت او هم مثل دیاباته است و حداقل 3 هفته از میادین دور خواهد بود اما گویا آسیب‌دیدگی او خفیف‌تر از دیاباته است و برای همین به خواست فرهاد مجیدی، قائدی در سفر تیمش به کویت استقلال را همراهی کرده است.

 

بنا به گفته منابع نزدیک به استقلال قرار است در یکی، دو روز باقی مانده به بازی با الاهلی عربستان از او تست گرفته شود و در صورت بهبود مصدومیت قائدی، کادر فنی برای بازی کردن یا بازی نکردن او تصمیم‌گیری کنند. اما احتمال حضور قائدی در بازی مقابل نماینده عربستان ضعیف است و قطعا مجیدی هم نمی‌خواهد برنامه‌هایش را بر پایه بازی این مهاجم قرار دهد. حتی اگر قائدی به این بازی برسد سرمربی استقلال می‌داند که او بازیکن 90 دقیقه‌ای نخواهد بود و نباید به او زیاد فشار بیاورد. بنابراین حتی اگر قائدی جواز پزشکی حضور در این بازی را بگیرد احتمال حضورش در ترکیب اصلی ضعیف است و شاید به عنوان بازیکن تعویضی به میدان برود.

 

حال سوال اینجاست مجیدی در غیاب قائدی و شیخ دیاباته چه تدبیری برای بازی با حریف عربستانی و جایگزین آن‌ها اندیشه است؟ در بازی استقلال-الشرطه وقتی قائدی مصدوم و تعویض شد، مرتضی تبریزی به جای او به زمین آمد اما عملکرد او مثل اکثر دقایقی که در میدان بوده ضعیف و فاقد تاثیرگذاری بود و دوباره صدای اعتراض هواداران و پیشکسوتان را درآورد. بنابراین مجیدی بعید است دوباره دست به آزمون این بازیکن بزند و از او به عنوان زوج خط حمله کنار امیرارسلان مطهری استفاده کند.

 

بر اساس اخباری که از اردوی استقلال رسیده، نظر کادر فنی آبی‌ها روی زکریا مرادی، مهاجم جوان و آینده‌دارشان است که ظاهرا کشف آندره‌آ استراماچونی، سرمربی سابق آبی‌هاست و اولین بازی‌اش را برای استقلال مقابل شاهین بوشهر انجام داد. این بازیکن حتی قرار بود در دربی به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شود که شرایط بازی به سمتی رفت که مجیدی از تعویض او منصرف شد. این بازیکن که دقایقی کوتاه برای آبی‌ها بازی کرده و در همان زمان اندک هم نشان داده بازیکن مستعد و آینده‌داری است در تمرین هم آماده و سرحال و با‌انگیزه ظاهر شده و مجیدی نظر مساعدی روی این بازیکن برای بازی مقابل الاهلی دارد.

 

البته این احتمال هم هست که کادر فنی استقلال با تک‌مهاجم تیم را ارنج کند و آرش رضاوند به عنوان مهاجم کاذب به میدان برود چراکه آبی‌ها به یک امتیاز بازی بیرون از خانه هم راضی هستند و با وجود مصدومان و غایبان زیاد نمی‌خواهند به آب و آتش بزنند. گفتنی است؛ با نظر فرهاد مجیدی علاوه بر قائدی، عارف غلامی و سیاوش یزدانی هم که اخیرا دوران مصدومیت را پشت سر گذاشته‌اند در کویت هستند تا در تمرینات آبی‌ها پیش از مصاف با الاهلی حضور داشته باشند اما فرشید اسماعیلی و محمد بلبلی مجوز همراهی با تیم را دریافت نکردند.

 

خراسان  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------