بگوویچ: اسکوچیچ را مانند من تنها نگذارید



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,بگوویچ

 وینکو بگوویچ مربی سابق پرسپولیس که سابقه کار در تیم ملی امید ایران را دارد به بهانه حضور اسکوچیچ در تیم ملی ایران با ما دقایقی همکلام شد. صحبت‌های مربی سابق کروات در مورد هموطنش در نوع خود جالب و منطقی به نظر می‌رسد.

 

در خصوص انتخاب هموطنتان به عنوان سرمربی تیم ملی ایران چه نظری دارید مربی که البته انتخابش مخالفان زیادی هم دارد؟ 

بالاخره مربی تیم ملی ایران با نظر مسئولان فدراسیون فوتبال ایران انتخاب شده به همین دلیل باید به این انتخاب احترام گذاشت. اسکوچیچ هم مربی خوبی است و تجربه بالایی از کار در فوتبال ایران دارد و حتماً از این مسأله در تیم ملی ایران نهایت استفاده را خواهد برد.

 

اما بعضی مخالفان معتقدند مربیانی مانند دایی و قلعه‌نویی تجربه بالاتری برای مربیگری در تیم ملی ایران داشتند که باید انتخاب می‌شدند!

من هم معتقدم دایی و قلعه نویی تجربه‌شان برای حضور در تیم ملی ایران بیشتر بود به همین دلیل آنها به دلیل تجربه بیشترشان گزینه‌های بهتری بودند اما فراموش نکنید که اسکوچیچ هموطن من است به همین دلیل اصلاً نمی‌توانم علیه هموطنم صحبت کنم. برای اسکوچیچ در کارش آرزوی موفقیت می‌کنم و حرفم هم این است که باید از او حمایت لازم انجام شود. اسکوچیچ به مسائل و شرایط فوتبال ایران آشناست و حتماً اگر به خواسته‌هایش توجه شود او قادر است که در تیم ملی ایران موفق عمل کند.

 

منظورتان از برآورده شدن خواسته‌های اسکوچیچ چیست؟ 

حرفم را این گونه می‌زنم من در تیم امید ایران کار کردم. در این تیم در آن مقطع هیچ توجهی به من و تیمم نشد و من در تیم امید تنها بودم و هیچ کمکی از سوی مسئولان وقت فدراسیون به من نشد در حالی که تیم ملی امید ایران متعلق به همه ایران بود و تیمی بود که حمایت از آن به سود فوتبال ایران بود اما هیچ زمانی در آن مقطع از تیم امید حمایت نشد. الان هم حرفم این است که اسکوچیچ را تنها نگذارید و او را تنها نگذارید و خواسته‌هایش را برآورده سازید چون او مربی تیم ملی ایران است.

 

تیم ملی ایران از ابتدا مربیان کروات زیادی را داشته به نظرتان اسکوچیچ هم می‌تواند قدم در راه مربیان کروات بزرگ قبلی فوتبال ایران بگذارد؟ 

مربیانی نظیر استانکو مربی تیم ملی کرواسی بود یا ایویچی که به ایران آمد در آن زمان یکی از بهترین مربیان اروپا محسوب می‌شد. بلاژویچ هم در جام جهانی سابقه مربیگری در تیم ملی کرواسی را داشت و بعد از آن به ایران آمد و برانکو هم با کوله‌باری از تجربه به ایران آمد. اسکوچیچ به نسبت مربیانی که از آنها نام بردم مربی کم تجربه‌تری محسوب می‌شود اما فراموش نکنید که اسکوچیچ هم سالها در فوتبال ایران بوده و این مسأله فاکتور خیلی مهمی است که می‌تواند در راه مربیگری در تیم ملی به او کمک کند.

 

تجربه مربیگری در پرسپولیس را هم در کارنامه مربیگری‌تان دارید به همین دلیل در مورد پرسپولیس و شانس این تیم در گروهش در آسیا چه توضیحی دارید؟ 

من در پرسپولیس مربیگری کردم به همین دلیل پرسپولیس و هوادارانش همیشه در قلبم هستند از همین رو دوست دارم پرسپولیس صعود کند. پرسپولیس و الدحیل شانس اصلی صعود هستند و من فکر می‌کنم پرسپولیس در مصاف با الشارجه و التعاون دست پر از میدان خارج می‌شود و شانس زیادی برای صعود دارد. یحیی هم شاگردم بوده است. او مربی خیلی خوبی است و من اطمینان دارم او با تجربه خوبی که در سالهای اخیر مربیگری‌اش پیدا کرده حتماً قادر است پرسپولیس را با موفقیت از گروهش به مرحله بعدی برساند.

 

در خصوص حضور مانژوکیچ در تیم الدحیل چه نظری داری، بازیکنی که به نظر آن بازیکن قوی سالهای گذشته نیست؟ 

مانژوکیچ در تیم‌های بزرگی بازی کرده است و تجربه بالایی دارد اما در قطر انگیزه او بیشتر مسائل مادی است به همین دلیل شاید کمتر از او توانایی فنی‌اش را شاهد هستیم.   

 

 

ایران /ناصرقراگزلو

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------