ابهام ۱۲۵ هزار دلاری در ماجرای ایسما و استقلال/ تهدید به شکایت از سوی پاختاکور؛ چه کسی مقصر است؟



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,ایسما گونکالوس
با وجود گذشت چند ماه از جدایی ایسما، نامه باشگاه پاختاکور چالشی جدید را برای استقلال رقم زده و مشخص نیست چه اتفاقی رقم خورده که اکنون پای ۱۲۵ هزار دلار در میان است.

به گزارش  تسنیم، ایسما گونکالوس بازیکن گینه‌ای در تاریخ ششم بهمن سال 97 و پس از پشت سر گذاشتن تست‌های پزشکی به استقلال پیوست. در حالی که قرارداد ایسما یک سال و نیمه بود، به دلیل اینکه عملکرد متوسطی که داشت، پس از تنها یک نیم فصل حضور در استقلال، در تاریخ 11 خرداد 98 از این تیم جدا شد.

 

باشگاه استقلال همان زمان اعلام کرد که ایسما در «فضای صمیمانه» از تیم جدا شده و قراردادش را فسخ کرده است. در آن مقطع، هیچ صحبتی مبنی بر بحث مطالبات باشگاه پاختاکور ازبکستان مطرح نشده بود. باشگاهی که ایسما پیش از پیوستن به استقلال در آنجا بازی می‌کرد، تا اینکه فرهاد مجیدی سرمربی استقلال حدود یک ماه پیش در اظهارات خود از مدیران قبلی و فعلی استقلال انتقاد کرد و با اشاره به بدهی‌های باشگاه استقلال گفت: از کجا می‌خواهید شکایت‌ها و طلب‌های بویان، شفر، استراماچونی و پاختاکور و ... را پرداخت کنید؟

 

ماجرا از این قرار است که باشگاه پاختاکور در نامه‌هایی به باشگاه استقلال خواستار پرداخت پول حق انتقال ایسما گونکالوس به استقلال شده است. باشگاه ازبکستانی در نامه آخر خود که  برای یک ماه گذشته است، تهدید کرده که در صورت پرداخت نشدن 125 هزار دلار از حق انتقال ایسما، از استقلال به فیفا شکایت خواهد کرد. مسئولان استقلال نیز پاسخ نامه را داده و اعلام کرده‌اند که با توجه به تغییرات مدیریتی در باشگاه استقلال در اسرع وقت این پول پرداخت می‌شود، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. این در حالی است که وقتی ایسما به استقلال پیوست، هیچ صحبتی از سوی مسئولان استقلال مبنی بر پرداخت حق انتقال به پاختاکور یعنی تیم قبلی این بازیکن مطرح نشده بود.

 

امیرحسین فتحی مدیرعامل وقت باشگاه استقلال چهارم بهمن سال گذشته به سایت رسمی باشگاه استقلال گفته بود: «جذب ایسما و مذاکرات با وی حدود یک ماه به طول انجامید و با نظر و درخواست سرمربی و به دور از هرگونه حاشیه و جنجال به مجموعه استقلال اضافه می‌شود و امیدوارم برای استقلال عزیز منشأ اثر باشد. همان‌طور که به هواداران بی‌شمار و میلیونی‌مان قول داده بودم این بازیکن ملی‌پوش که سابقه عضویت در تیم ملی جوانان پرتغال و تیم ملی بزرگسالان گینه را در کارنامه خود دارد و همچنین در لیگ‌های معتبر و بزرگ اروپا نظیر لوشامپیونه فرانسه، لیگ برتر پرتغال، اسکاتلند، یونان، قبرس و ... بازی کرده و فقط در 2 سال اخیر حدود 35 گل به ثمر رسانده است به خط حمله تیم محبوب‌مان اضافه و وارد خانواده استقلال خواهد شد. » 

 

 

ظاهرا فسخ قرارداد و توافق تنها با خود بازیکن صورت گرفته و هنوز مطالبات باشگاه ازبکستانی پرداخت نشده است. اکنون این سؤال بوجود می‌آید که چرا مسئولان وقت استقلال هیچ وقت توضیحی درباره حق انتقال این بازیکن به استقلال نداده بودند؟ اگر با بازیکن توافق صورت گرفته و قراردادش فسخ شده، چرا باشگاه ازبکستانی مدعی است که استقلال باید 125 هزار دلار پرداخت کند؟ در این بین چه اتفاقاتی رخ داده که بعد از ادعای مسئولان باشگاه استقلال، پاختاکور خواهان دریافت 125 هزار دلار شده است؟ این ابهام ناشی از چه اتفاقی است و چرا در باشگاه استقلال هیچ‌کس در این باره موضع رسمی اعلام نمی‌کند و نمی‌گوید چه اتفاقاتی در این زمینه رخ داده و چه مواردی باعث شده استقلال اینگونه با چالش مواجه شود آن هم در شرایطی که مدیران پیشین باشگاه مدعی بودند مشکل حل شده است. چه کسی مقصر به وجود آمدن چنین شرایطی است؟

 

قرارداد ایسما که توسط علی خطیر معاون ورزشی وقت استقلال بسته شد، یک سال و نیمه بود. رقم قرارداد برای نیمه دوم فصل 19-2018 250 هزار دلار آمریکا به صورت خالص و رقم قرارداد برای فصل فوتبال 2020-2019 نیز 550 هزار دلار خالص بود. نکته دیگر اینکه، در تست‌های پزشکی مشخص شده بود که این بازیکن مصدوم است و مسئولان استقلال یک بند به قرارداد اضافه می‌کنند مبنی بر اینکه، اگر بازیکن به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو برای مدت مشخصی نتواند برای تیم اصلی باشگاه در بازی‌های رسمی به میدان برود، حقوق پایه ماهیانه برای مدت زمانی که نتوانسته بازی کند، در ماه‌های تعیین شده کاهش پیدا می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------