آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر بد برای پرسپولیس | کاپیتان بازی‌های مهم را از دست داد

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل آسیب دیدگی نمی تواند تیمش را در دو بازی آینده همراهی کند. به گزارش مهر دیدار تیم‌های…

انتقاد باشگاه تراکتور از برخی گزارشگران/ اجازه پخش نمی‌دهیم



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , باشگاه تراکتور
باشگاه تراکتور با ارسال نامه ای به رئیس سازمان صداوسیما تاکید کرد تا زمانی که روند برخی گزارشگران اصلاح نشود، اجازه پخش دیدارهای این تیم داده نخواهد شد.

 به گزارش مهر، عباس الیاسی رئیس هیات مدیره باشگاه تراکتور تبریز در نامه ای انتقادی به علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما از رویه حاکم بر برخی برنامه های این سازمان انتقاد و تاکید کرد تا زمانی که این روند اصلاح نشود اجازه پخش زنده دیدارهای تراکتور را نخواهند داد.

 

در این نامه آمده است: 

 

«جناب آقای دکتر علی عسگری

ریاست محترم سازمان صدا و سیما

سلامٌ علیکم

احتراماً همانگونه که حضرتعالی مستحضر هستید طبق قانون، رسالت سازمان صدا و سیمای ملی و زیرمجموعه های آن سازمان محترم، توسعه بسترهای علمی، فرهنگی، ورزشی و ایجاد وحدت در جامعه فارغ از هر قوم و زبان و رنگی می باشد و مسئولیت مدیران ارشد و زیرمجموعه های آنها مخصوصاً مجریان و گزارشگران برنامه های مختلف که در معرض دید و خطاب به عموم می باشند، حفاظت از این رسالت ها می باشد.

 

جناب آقای دکتر علی عسگری، برادر بزرگوار، در برنامه های گوناگون در چند سال اخیر دیده می شود که یک سری از مجریان، گزارشگران و تحلیلگران، مخصوصاً در حوزه ورزش فوتبال، موضوعات فوق را رعایت نکرده و باعث خدشه دار شدن وحدت اقوام در جامعه می گردند و به صورت جانب دارانه و کاملاً رنگی و از ظرفیت های تریبون رسانه ملی، که متعلق به کل اقوام جامعه است، سوء استفاده می نمایند، که باید گفت این تیم های خاص آپارتاید خبری ایجاد نموده اند.

 

آقای دکتر، آیا رادیو و تلویزیون ایران متعلق به قوم و یا رنگ و یا شخص خاصی می باشد؟! آیا این تریبون، ملک شخصی مجریان و گزارشگران، که اکثراً نیز کارمند رسمی آن سازمان نمی باشند، است؟! چرا باید این افراد با استفاده از تریبون یک ملت، باعث از بین رفتن وحدت ملی در ایران عزیزمان بشوند؟! آیا اقوام مختلف با زبان های مختلف در پاسداری از ایران عزیز تلاش نکرده اند و خونشان در حفظ این مملکت داده نشده است؟!

 

جناب آقای علی عسگری، چرا باید اجازه داده شود که در رسانه ملی، مجریان و گزارشگران ورزشی صدا و سیما به صورت جانب دارانه از تیم های خاصی از آنها و به صورت علنی پشتیبانی و حمایت کنند؟! و اگر بخواهیم نمونه ای از آنها را نام ببریم، آقای میثاقی، مجری برنامه فوتبال برتر و آقای عباس قانع و آقای احمدی گزارشگر فوتبال می باشند. آیا شما و مدیران ارشد صدا و سیما، سبک جدید گزارشگری آقای عباس قانع را دیده اید؟ آیا این است فرهنگ سازی؟! آیا سازمان تحت مدیریت شما از سوابق این فرد خبر دارد؟!

 

جناب دکتر، چرا باید وقتی هواداران تیم ما و یا هر تیم دیگری در مورد احقاق حقوق خود حرف می زنند، باید توسط مجریان و تحلیلگران ورزشی در تلویزیون به وطن فروشی و یا غیره متهم بشوند و در صدا و سیما نیز این امر تأیید گردد!

 

آقای دکتر علی عسگری، در هر قوم و قبیله و قشری همیشه کسانی داریم که نظراتشان با اکثریت آن قوم و قبیله، متفاوت می باشد. خوشبختانه در میان ترک زبان ها، این عده خیلی خیلی کمتر می باشد، شاید کمتر از یک دهم درصد. لذا باشگاه ما و یا هواداران باشگاه تراکتور هر زمانی اجحاف در حقوق آنها می گردد و اعتراض می کنند، ما را به پان ترک و یا تجزیه طلب بودن محکوم می نمایند، تا به خاطر این وصلة ناجور مجبور شویم از حقوق خود منصرف شویم و مجریان و تحلیلگران ورزشی سازمان تحت مدیریت حضرتعالی نیز از این نوع برخورد حمایت و حتی تجلیل می کنند.

 

آقای دکتر، رشادت ها و از جان گذشتگی های ترک زبان ها در پاسداری از میهن و انقلاب و نظام، اگر بیشتر از دیگر اقوام و ایرانی ها نباشد، هیچگاه کمتر نخواهد بود، به صورتی که رهبر معظم انقلاب (حفظ الله دام ظله) از آذربایجانِ جانباز به عنوان سر ایران یاد کرده اند. پس چرا این نوع نگرش در سازمان صدا و سیما، اصلاح و کنترل نمی گردد؟ آیا قانونمندتر از ترک ها در کشور عزیزمان وجود دارد؟ با اینکه ترک زبانان ایران اکثریت نسبی نسبت به سایر اقوام دارند ولی هیچ موقع به زبان فارسی اعتراض نکرده اند و همیشه از زبان رسمی و قانونی کشور حمایت نموده اند.

 

البته بنده قبول دارم که مدیران و دست اندرکاران آن سازمان محترم، در جریان این نوع نگرش نیستند و فقط مجریان برنامه ها و گزارشگران عمداً و یا سهواً این کار را انجام می دهند. ولی چرا مدیران شبکه ها جلوی موضوع فوق را نمی گیرند؟!

 

چرا بازی های تراکتور که بارها از نظر هواداری در دو سال اخیر، رکورد تماشاگر را در دنیا به نام خود ثبت نموده است، از شبکه سه به صورت مساوی با دو تیم دیگر پایتخت پخش نمی گردد، مگر تراکتور حداقل 30 میلیون هوادار ندارد. البته باید عرض نمایم که تراکتور تنها تیمی است که هوادارهای بین المللی هم دارد و باید از این ظرفیت هم برای کشور استفاده کرد.

 

جناب آقای دکتر در برنامه فوتبال برتر، گزارشگر محترم آقای عباس قانع در گزارش خود عنوان می کنند که هر کسی اسم تیم خاصی را درست تلفظ نکند، بی اصالت می باشد. آیا به غیر از هواداران این تیم، اکثر فوتبال دوستان ایرانی بی اصالت می باشند؟! چرا نباید کسی به این گزارشگر در آن سازمان اعتراض کند؟! و آیا تعریف گزارشگر فوتبال در عرصه رسانه، طرفداری از یک تیم خاص به قیمت خدشه دار کردن عواطف ملت عزیز ایران می باشد؟

 

جناب آقای دکتر، مردم سیاست های آن سازمان محترم را از طریق مجریان و گزارشگران تحلیل می کنند و اگر این افراد درست انتخاب نگردند، خطر آن گریبان کل کشور و جامعه را خواهد گرفت. باید خدمت شما عرض نمایم که در دنیا کُرکُری بین هواداران تیم های فوتبال وجود دارد و در کُری خواندن، القابی نیز به یکدیگر می دهند، ولی چرا این کُری خواندن ها به صدا و سیما کشیده شده و گزارشگران و مجریان برنامه های مختلف آن سازمان به صورت رنگی از تریبون یک ملت سوء استفاده می کنند؟! چرا نباید قبول کرد که نسبت به پنجاه و شصت سال پیش که همه مردم کشور هوادار قرمز و آبی پایتخت بودند، جو عوض شده است و قطب های دیگری نیز از جمله تراکتور، به وجود آمده که حتی از این دو قطب با سابقه نیز هوادار بیشتری دارند.

 

این افراد هم در ورزش و فدراسیون فوتبال هستند و هم در سازمان صدا و سیما که نمی توانند قبول نمایند که تراکتور خود یک قطب است و با نگاه و تعصبات قبلی خود، حقوق بقیه تیم ها را پایمال می نمایند. حضرت امام (ره) در مورد آن سازمان محترم فرموده اند که صدا و سیما دانشگاه است، ولی متأسفانه برخی از افراد سودجو، در حال سوء استفاده از آن می باشند.

 

جناب آقای دکتر، باشگاه ما و هواداران به دنبال جام های فلزی پوشالی به هر قیمتی نیستند و شائبة مهندسی کردن لیگ فوتبال برای یک تیم خاص را محکوم می نمایند؛ ولی متأسفانه یک سری از برنامه ها و یا بهتر است بگویم مجریان شما اگر نگوییم دخیل می باشند، باید بگوییم از این روند حمایت می کنند و در راستای آنها حرکت می نمایند.

 

جناب آقای دکتر، با توجه به عرایض فوق که مطالب آنها چندین بار نیز در رسانه های مختلف گفته شده است و حتی به اطلاع مدیران شبکه ها نیز رسیده است و تاکنون نیز اصلاح و یا ترتیب اثری داده نشده است و باعث دلسردی و سرخوردگی اهالی و هواداران فوتبال در شهرهای مختلف شده، که این موضوع کمی نگران کننده می باشد، لذا باشگاه تراکتور طی خواسته هواداران خود تصمیم گرفته است که تا حل مشکلات و معضلات فوق بدون پخش تلویزیونی بازی های خود را در لیگ و جام حذفی انجام دهد، حتی اگر باعث آن شود که در هر بازی این تیم را بازنده اعلام کنند، زیرا لیگی که مهندسی می گردد، چه فرقی برای دیگر باشگاه ها و تیم ها دارد که در رتبه چهارم جدول قرار بگیرند و یا در رتبه چهاردهم.

 

به هر حال این باشگاه مانع ورود دوربین های تلویزیونی به استادیوم خواهد شد تا مشکلات فوق به صورت اساسی حل گردیده و با مجریان و گزارشگران متخلف اقدام قانونی انجام پذیرد و برخورد لازم انجام شود.

 

البته در این راستا باید فدراسیون فوتبال نیز اصلاحات تبعیض آمیز زیرمجموعه های خود را رفع نماید.

 

قبلاً از بابت تصدی اوقات عذرخواهی می نمایم.»

 

رونوشت این نامه نیز برای مسئولان زیر ارسال شده است:

- جناب آقای پورمحمدی، استاندار محترم استان آذربایجان شرقی.

- جناب آقای بهاروند، سرپرست محترم فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران.

- جناب آقای مهندس صفری، مدیر کل محترم صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی.

- جناب آقای دکتر بهتاج، ریاست محترم اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی.

- جناب آقای ششگلانی، ریاست محترم هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------