یادگاری تلخ تاج برای فوتبال ایران/در انتظار حکم 6 میلیون یورویی فیفا!



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , تاج

 

شکایت پشت شکایت و حکم پشت حکم و محکومیت پشت محکومیت؛ این شده داستان تکراری فوتبال ایران که در آخرین روزهای سال هم این معضل بزرگ گریبان‌گیر فوتبال کشورمان شده و آن را رها نمی‌‌کند. پرونده‌های متعدد شاکیان خارجی از فوتبال ایران در فیفا، سال‌هاست که به یکی از مهم‌ترین معضل‌های فوتبال ایران تبدیل شده است. سال‌هاست که باشگاه‌ها با قراردادهای ضعیفی که با بازیکنان و کادرفنی خارجی خود می‌بندند، فوتبال ایران را با میلیون‌ها دلار ضرر مواجه کرده‌اند.

 

در همین چند روز حدود 10 حکم علیه باشگاه‌های ایرانی در فیفا صادر شده و با توجه به باز بودن چند پرونده دیگر این عدد به 20 هم خواهد رسید. اما در این‌میان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پرونده فوتبال ایران مربوط به باشگاه‌ها نمی‌‌شود و یک پرونده کاملا ملی است! مارک ویلموتس، سرمربی بلژیکی تیم ملی فوتبال ایران به دلیل مغایرت مفاد نسخه قرارداد خود با نسخه نزد فدراسیون فوتبال به فیفا شکایت کرده و مبلغ قرارداد 3 ساله‌اش را به همراه غرامت از فوتبال ایران می‌خواهد. پرونده‌ای که با توجه به نشستن ویلموتس روی نیمکت تیم ملی در بازی مقابل عراق پس از اعلام فسخ قرارداد، به احتمال زیاد به ضرر فدراسیون فوتبال تمام خواهد شد.

 

روز گذشته در همین خصوص سید احسان قاضی‌زاده هاشمی عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که قرارداد ویلموتس و دستیارانش به مدت 3 سال و به مبلغ 8 میلیون یورو با فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران منعقد شده است. رقم این قرارداد در سال اول معادل 3 میلیون یورو، در سال دوم معادل ۲.۵ و در سال سوم نیز معادل ۲.۵ میلیون یورو منعقد شده‌ که از این رقم تا‌کنون معادل ۲ میلیون یورو به صورت نقد و چمدانی و از مسیر د‌بی به این مربی پرداخت شده است. وی با بیان این‌که مارک ویلموتس معتقد است سرمربی رسمی تیم ملی فوتبال ایران بوده و فسخ قرارداد با وی صورت نگرفته ‌و در همین برهه زمانی فدراسیون فوتبال ایران اقدام به جذب سرمربی دیگری کرده‌، تصریح کرد: «این سرمربی بلژیکی با استناد به همین مسئله نسبت به اخذ غرامت 6 میلیون یورویی از فدراسیون فوتبال که تا زمان اتمام قرارداد بوده، اقدام کرده است.»

 

قاضی‌زاده هاشمی با انتقاد شدید از مهدی تاج رئیس سابق فدراسیون فوتبال در نحوه عقد قرارداد با این سرمربی، عنوان کرد: «همان زمان نیز به رئیس وقت فدراسیون فوتبال هشدار دادم که همسر مارک ویلموتس وکیل است و در پارلمان این کشور نیز دستیار بوده و نسبت به مسائل حقوقی اشراف کامل دارد.» با توجه به این اظهارات به نظر می‌رسد به زودی باید منتظر یک حکم دیگر علیه فوتبال ایران باشیم؛ حکمی که قابل مقایسه با احکام قبلی نیست و 6 میلیون یورو غرامت را به دنبال خواهد داشت.

 

 

خراسان/ امیرحسین طبسی

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------