آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

سقوط 12‌میلیاردی بیرانوند!



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,بیرانوند
در آستانه شروع رقابت‌های لیگ نوزدهم بود که سایت ترانسفر‌مارکت فهرست گران‌قیمت‌ترین بازیکنان لیگ‌ برتر ایران را معرفی کرد. در آن مقطع علیرضا بیرانوند، سنگربان تیم پرسپولیس به عنوان گران‌ترین بازیکن لیگ نوزدهم از دیدگاه ترانسفر‌مارکت در صدر فهرست، با ارزش ۳.۵میلیون یورو قرار گرفت.

‌شیخ دیاباته، مهاجم جدید تیم استقلال با ۳میلیون یورو در جایگاه دوم گران‌قیمت‌ها‌ و احسان حاج‌صفی، مدافع چپ تیم تراکتورسازی با ۱.۳میلیون یورو در جایگاه بعدی قرار گرفت. فرشید اسماعیلی از تیم استقلال، مهدی ترابی و کمال کامیابی‌نیا به عنوان هافبک پرسپولیس‌ با ‌یک میلیون یورو به‌صورت مشترک در رتبه‌های بعدی قرار داشتند. نام شجاع خلیل‌زاده، مدافع سرخ‌پوشان پایتخت نیز به عنوان نفر پنجم‌ این فهرست با ‌۹۰۰هزار یورو دیده می‌شد. وریا غفوری از تیم استقلال نیز ‌با ‌۸۰۰هزار یورو در رتبه بعدی قرار گرفته بود.

 

اما حالا سایت ترانسفرمارکت، چندین هفته بعد از گستردگی کرونا در جهان و از کار انداختن تقریبا همه فعالیت‌های زندگی بشر، به ارزیابی ارزش ستاره‌های دنیای توپ گرد پرداخت. این منبع معتبر عنوان کرد کرونا باعث کاهش چشمگیر بهای بازیکنان در سطح جهانی شده است. سایت مذکور افزود بعد از بحران عظیم اقتصادی که کرونا در سراسر جهان ایجاد کرد حتی باشگاه‌های متمول فوتبال جهان نیز در تامین هزینه‌‌ها دچار مشکلات زیادی شدند. لیگ برتر کشورمان هم از این امر مستثنی نبوده و شیوع کرونا و تعطیلی رقابت‌‌ها تاثیر بسزایی بر کاهش چشمگیر میزان ارزش ستاره‌های فوتبال ایران داشته است. بعد از تمام این اتفاقات سایت ترانسفرمارکت به معرفی بازیکنانی پرداخته که در لیگ برتر ایران بیشترین کاهش قیمت را داشته‌اند.

 

1. علیرضا بیرانوند(700هزار یورو): ارزش دروازه‌بان شماره یک پرسپولیس و تیم ملی کشورمان قبل از شیوع کرونا 3.5میلیون یورو برآورد شده بود اما حالا با کاهش ‌700هزار یورویی قیمت این بازیکن در سایت‌ ترانسفرمارکت به 2.8میلیون یورو رسیده است. با توجه به نرخ ارز، قیمت بیرانوند در ترانسفرمارکت حدود 12میلیارد تومان کاهش داشته است.

 

2. شیخ دیاباته(600هزار یورو): یکی از بهترین خارجی‌های لیگ نوزدهم هم از گزند ویروس کرونا در امان نمانده و او هم با توجه به شرایط کنونی با کاهش قیمت مواجه شده است. در حال حاضر قیمت شیخ دیاباته 2.6میلیون یورو برآورد شده‌، این در حالی است که پیش از این قیمت همین بازیکن در این سایت 3میلیون یورو بود.

 

3. محمد انصاری(350هزار یورو): عملکرد درخشان در لیگ قهرمانان آسیا باعث شد تا ارزش محمد انصاری به ‌900هزار یورو برسد اما در ادامه با توجه به نیمکت‌نشینی در چند بازی و بعد از آن شیوع ویروس کرونا قیمت این بازیکن با کاهش 39درصدی به 550هزار یورو رسیده است.

4. احسان حاج‌صفی(300هزار یورو): درخشش در تیم ملی و حضور در لیگ‌های اروپایی باعث شد تا در طول یک سال قیمت حاج‌صفی با جهشی 55درصد‌ی به یک میلیون و ‌300هزار یورو برسد. اما حالا با توجه به بازگشت به لیگ ایران و شیوع ویروس کرونا قیمت ستاره ملی‌پوش تراکتور با کاهش ‌300هزار یورویی به یک میلیون یورو رسیده است.

 

5. فرشید اسماعیلی(275هزار یورو): ارزش فرشید اسماعیلی با کاهش 27درصدی این روزها به 725هزار یورو رسیده است. البته علاوه بر ویروس کرونا مصدومیت‌های متوالی‌ و نقش کمرنگ او در لیگ نوزدهم نیز در کاهش این قیمت بی‌تاثیر نبوده است.

 

6. کمال کامیابی‌نیا(275هزار یورو): ارزش کمال کامیابی‌نیا هم دقیقا مثل فرشید اسماعیلی با کاهش 275هزار یورویی همراه بوده است. البته در‌خصوص این بازیکن هم دوری چند ماهه از میادین بی‌تاثیر نبوده است.

 

7. روزبه چشمی(225هزار یورو): روزبه چشمی، مدافع ملی‌پوش استقلال همچنان یکی از‌ گران‌ترین بازیکنان لیگ ایران است اما حالا با ارزش 25‌درصدی، ارزش این بازیکن به 675هزار یورو رسیده است.

 

8.‌ آیاندا‌ پاتوسی(200هزار یورو): ستاره فصل گذشته استقلال در میانه‌های لیگ نوزدهم به فولاد پیوست و در ‌حالی که تازه موتور این بازیکن در ‌حال راه افتادن بود، با تعطیلات ناگهانی لیگ مواجه شدیم تا قیمت ستاره آفریقایی لیگ هم تحت‌الشعاع این اتفاق قرار بگیرد. ارزش پاتوسی با کاهش 20درصدی به ‌800هزار یورو رسیده است.

 

9. علی علیپور(200‌‌هزار یورو): آقای گل پرسپولیس مدت‌هاست که به‌دنبال حضور در لیگ‌های اروپایی است. قیمت ستاره گلزن پرسپولیس هم با کاهش ‌20درصدی همراه بوده و مسلما علیپور برای رسیدن به آرزوی خود باید انتظارات مالی خود را پایین‌تر بیاورد.

 

10. وریا غفوری(150هزار یورو): هر چقدر هم که خوب باشی باز ‌هم‌ نمی‌توانی از کاهش قیمت در روزهای کرونایی در امان باشی. این حکایت وریا غفوری ستاره استقلال است که علی‌رغم بازی‌های خوب در لیگ نوزدهم با کاهش ۱۵۰هزار یورویی قیمت در سایت ترانسفرمارکت مواجه شده است.

 

 

خراسان

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------