آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!

فدراسیونی ها برای جلوگیری از دخالت از بیرون و ممانعت دوباره از ورود زنان این رای را صادر کرده اند تا موقعیت خودشان هم به…

حسن روشن: تیم سوئیسی اول به من پیشنهاد داد، بعد به فتح‌الله‌زاده



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,حسن روشن
حسن روشن گفت که یکی از دوستان قدیمی اش پیشنهاد حضور در تیم سوئیسی را ابتدا به او و سپس به علی فتح‌الله زاده داده بود. 

به گزارش خبرورزشی، علی فتح‌الله‌زاده سه‌شنبه شب در یک برنامه تلویزیونی ادعای جدیدی را مطرح کرد که باعث تعجب بسیاری شد. او که برای موضوع خصوصی‌سازی و سند مالکیت کمپ زنده‌یاد ناصر حجازی به تلویزیون رفته بود لابلای حرف‌هایش مدعی شد از یک باشگاه سوئیسی پیشنهاد داشته تا مدیرعاملی آن را در دست بگیرد. ادعایی که گرچه ابتدا باعث تعجب شد ولی روز گذشته و در تماس با یکی دو تن از نزدیکان مدیرعامل سابق استقلال متوجه صدق گفتارش شدیم.

 

تیمی که درباره اش صحبت می‌شود باشگاه فوتبال «سروت ژنو ۱۸۹۰» نام دارد که در شهر ژنو قرار دارد. سروت ۱۷ بار به قهرمانی در لیگ سوئیس رسیده است. مالک سابقش مجید پیشیار بود. همچنین حسین‌علی‌خان سردار، بازیکن ایرانی از سال ۱۹۱۸ تا ۱۹۲۳ عضو این تیم بود که بعد‌ها برای تیم ملی فوتبال سوئیس هم بازی کرد. از جمله بازیکنان سرشناسی که در این تیم توپ زده‌اند هم می‌توان به کارل هاینتس رومنیگه کاپیتان اسبق تیم ملی آلمان‌غربی، کریستین کارمبئو از فرانسه، سانی اندرسون برزیلی و مارتین پتروف بلغارستانی اشاره کرد.

 

حسن روشن این مطلب را تأیید کرد و گفت یکی از دوستان قدیمی‌اش چنین پیشنهادی را ابتدا به او و سپس به علی فتح‌الله‌زاده داده بود.

 

*آقای روشن ماجرای این مدیرعاملی در سوئیس درست است؟

بله! من یک رفیق قدیمی داشتم که در تیم جوانان با هم بازی می‌کردیم. او در کشور سوئیس مجموعه‌ای از ۳۲ شرکت بزرگ داشت که یک بخش از کار‌های این شرکت تیمداری بود.

 

*او به شما پیشنهاد داد؟

بله! ابتدا از من خواست یک تیم دسته دومی در سوییس را مدیریت کنم. در واقع دوست داشت آن را در دست بگیریم و راه بیندازیم و بعد به دسته‌های بالاتر بیاوریم. من هم به او پیشنهاد دادم به علی فتح‌الله‌زاده پیشنهاد این کار را بدهد. البته این ماجرا برای ۸ یا ۹ سال قبل است.

 

*بعد چه شد؟

این اتفاق رخ نداد و در نهایت امتیاز تیم را فروخت و بعد از آن رفت و در پرتغال تیمداری کرد ولی تیم بدی نبود و سابقه زیاد و خوبی در فوتبال سوئیس داشت که مجید پیشیار می‌خواست از برند آن استفاده کند و تیم را بالا بیاورد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------