افشاگری عجیب درباره دستمزد مدیران فوتبالی/ مدیران 300 میلیونی باآپشن و پاداش



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,دستمزد مدیران فوتبالی

 

در روزهایی که بحث درخواست احمد سعادتمند مبنی بر حقوق 15 میلیونی به سوژه داغی در رسانه‌ها تبدیل شده،‌ مدیرعامل استقلال مدعی شد که این رقم را کامران منزوی به او پیشنهاد داده‌ و البته در اقدامی جالب اعلام کرد مدیرعامل قبلی این باشگاه 25‌‌ میلیون تومان از باشگاه دستمزد دریافت می‌کرده است.

 

در‌واقع روی صحبت احمد سعادتمند با امیرحسین فتحی است، فردی که آخرین مدیرعامل باشگاه استقلال قبل از سعادتمند بود و 17‌ماه در این باشگاه فعالیت کرد و به گفته مدیرعامل فعلی آبی‌ها، او ماهیانه 25 میلیون تومان از باشگاه دریافت ‌کرده است. البته فتحی به این گفته مدیرعامل جدید باشگاه استقلال واکنش نشان داد و گفت که او دروغ می‌گوید. از سویی هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل سابق باشگاه ماشین سازی تایید که که فوتبال مدیران عامل 300میلیونی هم دارد. این در حالی است که طبق قوانین شرکت‌های دولتی مدیرعامل حداکثر مجاز است‌20 میلیون تومان دریافت کند و حقوق بیش از این جزو درآمدهای نجومی محسوب می‌شود و نهادهای نظارتی به آن ورود خواهند کرد.

 

احمد سعادتمند در‌خصوص انتشار خبر حقوق 15 میلیونی خود در استقلال گفت: «‌در جلسه هیئت‌مدیره بنده تقاضای حقوق ۱۵ میلیونی ندادم، بلکه جناب منزوی که به بنده لطف داشتند، فرمودند حقوق مدیرعامل قبلی ۲۵ میلیون تومان هست و شما هم طبق قانون و عرف باید ۲۵ میلیون تومان دریافت کنید، اما بنده عرض کردم طبق قانون تجارت، حقوق پایه مدیر‌عامل از ۱۵ میلیون شروع‌ و با کسر ۱.۵ میلیون تومان مالیات و بیمه جمعا می‌شود ۱۳.۵ تومان که من هم کمترین مبلغ‌ یعنی همان ۱۳.۵ میلیون تومان را نوشتم.‌ در مورد اظهارات جناب خلیل‌زاده باید عرض کنم من خدا را در همین ایام عزیز شاهد می‌گیرم نه تقاضایی دادم نه به دنبال حقوق حتی ۱۳.۵ میلیونی هستم و خدا را شکر آن قدری دارم که نیازی به این حقوق نباشد و در‌واقع بنده دقیقا ۱۱.۵ میلیون تومان کمتر از مدیر محترم قبلی قرارداد بستم، چرا‌که ایشان از شهرداری و باشگاه حقوق می‌گرفتند که حق ایشان خیلی هم بیشتر بود، ولی بنده دیگر حقوقی از وزارت ورزش دریافت نمی‌کنم.» با این‌ شرایط هنوز مشخص نیست که آیا سعادتمند برای صحبت‌های خو‌د اسنادی دارد یا نه، البته او این صحبت را به نقل از کامران منزوی مطرح کرده‌ و معلوم نیست آیا عضو هیئت‌مدیره باشگاه استقلال آن را تایید می‌کند یا نه.

 

واکنش فتحی

امیرحسین فتحی مدیرعامل پیشین استقلال در واکنش به صحبت‌های احمد سعادتمند درباره حقوق ۲۵ میلیونی مدیرعامل پیشین استقلال گفت: «آقای منزوی یقیناً به صحیح نبودن این موضوع باور دارند  و نیازی به توضیح من نیست و طرح این صحبت‌ها از سوی آقای سعادتمند برای من جای تعجب دارد زیرا وی به اسناد و مصوبات باشگاه دسترسی دارد و می‌داند که این موضوعات صحت نداشته و کذب محض است و میزان دریافتی بنده که بسیار کمتر از مبلغ درخواستی آقای سعادتمند است در امورمالی باشگاه موجود است.» فتحی در بخش بعدی صحبت‌های خود در مورد ادعای سعادتمند می‌گوید: «متاسفانه این صحبت‌ها بد اخلاقی است و به دور از انصاف می‌باشد که مطمئنا با اهداف خاص و انحراف درخواست حقوق ١٥ میلیونی است. حقوق ۱۵ میلیونی مدیرعامل جدید باشگاه بر اساس مصوبه که به امضای سعادتمند رسیده آشکار است و سوال من این است اگر چنین حقوقی ایراد و اشکال ندارد پس چرا به دنبال فرار از آن هستید؟ دوستان حتی به قانون تجارت نیز آگاهی ندارند و لازم است بدانید که در این قانون درباره حقوق مدیران صحبت نشده است.»

 

مدیر عامل نباید فقیر باشد

هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل سابق ماشین‌سازی در ارتباط با مساله دستمزد مدیرعاملان فوتبال به ورزش 3 گفت: «مدیران فوتبال اگر شرکت‌شان ثبت تجاری شده باشد طبق قانون تجارت حداقل دستمزدشان 15 میلیون تومن خواهد بود که در حدود ده درصد نیز مالیات از آن کسر می‌شود.» وی افزود: «خبردارم برخی از مدیران برای یک فصل 300 میلیون تومان می‌گیرند اما گاهی مواقع هم در برخی از باشگاه مدیران افزاد موظف هستند که از طرف شرکت مرکزی ماموریت می‌گیرند و با اضافه حقوق (حق ماموریت) کار می‌کنند و پول زیادی نسبت به حقوق کارمندی‌شان نمی‌گیرند.

 

فکر می‌کنم نفت آبادان اینگونه باشد و اگر اشتباه نکنم سپاهان هم زمانی اینطوری بود.» او اما در ارتباط با دشواری‌های این شغل گفت: «در این شرایطی که فوتبال دچار مشکلات مالی عدیده یکی از سخت‌ترین مشاغل است. هیچ‌کدام از اعضای هیات مدیره با بازیکنان، هتل‌ها، آژانس‌های هواپیمایی، کادرفنی، هواداران و....ارتباط مستقیم ندارند و فشار تمام این مسایل روی دوش مدیرعامل است.» نصیرزاده در پایان با اشاره به این‌که مدیرعاملان لیگ برتری معمولا وضع مالی خوبی دارند گفت: «نباید انتظار داشته باشیم که جایی که گردش مالی بالایی دارد مدیرعاملش فقیر باشد.»

 

 

خراسان  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------