دادکان: بمیرم هم عذرخواهی نمی‌‌کنم



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,دادکان

 

صحبت‌های اخیر محمد دادکان، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال چند روزی است که سوژه رسانه‌ها شده. او که در واکنش به شیوه تدوین اساسنامه فدراسیون فوتبال از تعلیق قریب‌الوقوع این فدراسیون و نیز رسیدن نامه تعلیق ورزش ایران از سوی IOC به دست کمیته ملی المپیک کشورمان صحبت کرده بود با واکنش تندی از سوی مسئولان کمیته ملی المپیک ایران مواجه شد.

 

این کمیته ابتدا با صدور بیانیه‌ای صحبت‌های دادکان را جعلی خواند و درنهایت تاکید کرد در صورت ارائه نشدن اسناد و مدارک معتبر از سوی دادکان برای ادعاهایش، از او شکایت خواهند کرد. البته کار به همین‌جا هم ختم نشد و سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه بازدید از فدراسیون شنا صراحتا اعلام کرد از آنجا که دادکان به صحبت‌های یک ضدانقلاب فراری استناد کرده یا باید بابت ادعاهایش عذرخواهی کند یا این‌که کمیته از او به مراجع قضایی شکایت خواهد کرد. همین صحبت‌ها کافی بود تا پیشکسوت ورزش ایران در واکنش به صحبت‌های صالحی‌امیری بگوید از شکایت کمیته ملی المپیک استقبال می‌کند و قصد عذرخواهی هم ندارد.

 

او در مصاحبه با رادیو تهران خطاب به صالحی‌امیری صحبت‌هایش را اینطور آغاز می‌کند: «شما همه را ضد دین و ضد انقلاب کردید. این حرف‌ها چیست؟ واقعیت را بگویید که –توافق‌نامه با کمیته بین‌المللی المپیک را- امضا کردیم و تدبیرمان این است که بگوییم امضا نکردیم.» رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درباره این‌که گفته می‌شود مسئولان ورزش از فحوای نامه کمیته بین‌المللی المپیک بی‌اطلاع بوده و وقتی متوجه شدند نامه را پاره کرده‌اند، می‌گوید: «اگر واقعا چنین چیزی باشد که باید افسوس خورد که نامه را ندانسته امضا می‌کنند.

 

نمی‌‌توانم این موضوع را تایید کنم ولی می‌توانم بگویم نامه را امضا کرده‌اند. ملاک انتخاب برای انتخاب مدیر در دنیا تخصص، دانش، تجربه و مقبولیت اجتماعی است. همه دنیا همینطور است. کسی که متخصص اقتصاد است را در این زمینه به کار می‌گیرند. ما به زور اینها را به ورزش تحمیل کرده‌ایم و ایستاده‌ایم که بمانند. آقایان سلطانی‌فر و صالحی‌امیری از مجلس برای وزارت ورزش رای اعتماد نگرفتند. یعنی من خلاف اخلاق می‌گویم؟ آقای سلطانی‌فر دوره اول رای نیاورد و یک نفر دیگر را آوردند تا مجلس عوض شود و دوباره ایشان معرفی شد.

 

صالحی‌امیری را به عنوان خبره ورزشی معرفی کردند. به اعضا گفتم تو را به خدا این کار را نکنید چون ورزش زمین می‌خورد. آمدی؟ اشکال ندارد ولی دیگر چرا به ورزشکارانی که می‌روند می‌گویی ضد انقلاب. در سال ۹۸ بیش از ۳۰ قهرمان رفته‌اند و باز هم سینه‌مان جلوست و می‌گوییم آمدیم خدمت کنیم!» دادکان به واسطه شدن برخی برای حل و فصل اختلافات اخیر بین او و کمیته ملی المپیک هم اشاره می‌کند: «یک فردی بین من و ایشان (صالحی‌امیری) گفت که شما کوتاه بیا و بیایید تا حرف بزنیم. به آن فرد که مورد اعتماد من هم هست گفتم بمیرم هم این کار را نمی‌‌کنم. گفتند مشتاق هستند با شما صحبت کنند ولی من گفتم حرفی ندارم. من فقط دنبال بیدار کردن جامعه هستم. الان پول ویلموتس(سرمربی سابق تیم ملی فوتبال) را چه کسی خورده است؟ چرا نهادهای نظارتی ورود نمی‌‌کنند؟ یک نفر می‌خواهد یک ماه دیگر خرابکاری کند، نهادهای اطلاعاتی او را به راحتی می‌گیرند و امنیت را حفظ می‌کنند. چطور این همه پول رد و بدل شده و مرکز تجاری ایران-هلند برای انتخاب سرمربی تیم ملی نامه داده است؟ مرکز تجاری چه کاره است؟»

 

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با اشاره به نامه وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال برای معرفی و انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال هم می‌گوید: «عجیب است که معاون وزیر ورزش می‌گوید روی همه نامه‌ها می‌نویسند «جهت بررسی» اما شما در نامه به فدراسیون فوتبال نوشته‌اید «جهت بررسی و بهره‌وری» خب آقای تاج(رئیس سابق فدراسیون فوتبال) می‌گوید اگر این کار را نکنم زیر سوال می‌روم.»

 

دادکان با بیان این‌که به مارک ویلموتس مبلغ ۲میلیون و ۲۰۰هزار یورو پرداخت شده، ادامه می‌دهد: «شما که پول نداری چرا رفتی این مربی را آوردی؟ چه ضمانتی پای این مربی بوده؟ اینها خودشان را خبره ورزشی می‌دانند. روسای اسبق فدراسیون‌های جودو، دوومیدانی، تنیس و فردی از ورزش‌های رزمی این چند روز با من تماس گرفتند که آقای دادکان همه حرف‌هایت را راست می‌گویی و ما هم گیر افتاده‌ایم. خب چرا خودتان نمی‌‌گویید.»

 

او بار دیگر با تاکید بر این‌که ورزش ایران در آستانه تعلیق است، می‌گوید: «ما در آستانه تعلیق هستیم. امکانش هست این اتفاق رخ بدهد. ما امضا داده‌ایم که فعلا تعلیقمان نکنند. می‌گویند دادکان فوتبال را تعلیق کرد. همه خودشان را خبره می‌دانستند و آمدند مرا حذف کردند ولی فیفا قبول نکرد. اینها هم بیشتر از آن(مهدی علی‌آبادی رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی) نیستند.»

 

دادکان با کنایه به بیانیه چند روز پیش کمیته ملی المپیک و این‌که اعلام شده بود گزینه چهل‌وسوم وزارت ورزش بوده، هم می‌گوید: «شما که نفر اول بودید برای ورزش چه کار کردید؟ خدایی اگر نمی‌‌توانید، نیایید. نه این دوره؛ هیچ زمانی نیایید. دیگر در مملکت واژه «به من تکلیف شد» را حذف کنید. قرآن می‌گوید اگر کاری را بلد نیستید مسئولیتی را نپذیرید. از شکایت آقایان استقبال می‌کنم تا شفاف‌سازی شود. حتی گفتند فرصت یک هفته‌ای به من می‌دهند ولی می‌گویم فرصت ندهید. گفته بودند عذرخواهی کنم، شکایت نمی‌‌کنند. باید بگویم «بزک نمیر بهار میاد» من آدمی نیستم که حرفی بزنم و عذرخواهی کنم چون تا برایم چیزی قطعی نشود حرفی نمی‌زنم. می‌گویند اطلاعات ورزشی من جامع نیست. خب اطلاعات شما هم کامل نیست. آقای رئیس‌جمهور! تو را به خدا یک فرد مطلع را بفرستید ببینید در این مدت چه قراردادها که بسته شده و فقط یکی از آن‌ها ویلموتس است.

 

قراردادهای تبلیغاتی دور زمین‌های فوتبال را چه کسانی بستند؟ اسپانسر استقلال، پرسپولیس و تراکتور را چه افرادی آوردند؟ آیا این حرفم توهین به کسی است؟» دادکان در پایان گفت: «انتظار از آقای احسان قاضی‌زاده‌هاشمی(نماینده مجلس) این است که دیگر نگویند «می‌گوییم می‌گوییم» همه چیز را بررسی و شفاف‌سازی کنند.»

 

 

 خراسان 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------