تاکتیک تهاجمی در استودیو 14؛ زدن میثاقی با فردوسی‌پور



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,محمدحسین میثاقی
نام بردن از عادل فردوسی‌پور در حین اجرای زنده محمدحسین میثاقی تاکنون واکنش های متفاوتی از سوی مجری برنامه فوتبال برتر به همراه داشته است.

به گزارش ورزش سه، یک سال و اندی از پخش آخرین برنامه نود و جلوی دوربین رفتن عادل فردوسی پور در تلویزیون می گذرد، اما هنوز هم تعطیلی این برنامه تبعات و واکنش‌هایی برای شبکه سه، فوتبال برتر و البته محمدحسین میثاقی دربردارد.

 

حتما بعد از جایگزینی فوتبال برتر به جای برنامه نود در شبکه سه، بارها کنایه‌های مهمانان این برنامه به محمدحسین میثاقی را شنیده‌اید؛ کنایه‌ای که با تعریف و تمجید از عادل فردوسی‌پور مطرح می‌شود و با واکنش‌های متفاوتی از سوی مجری برنامه فوتبال برتر همراه است.

 

آخرین نمونه هم مربوط به برنامه شب گذشته فوتبال برتر بود که مهدی تاج نام عادل فردوسی‌پور را به ابزاری برای انتقاد از میثاقی و پاسخ ندادن به سوال‌های او قرار داده بود. به نظر می رسد این داستان برای مجری جوان فوتبال برتر ادامه خواهد داشت؛ اتفاقی که قطعا برای میثاقی آزار دهنده است.

 

از لحن شب گذشته میثاقی می‌توانستیم بفهمیم که صبر او در قبال مقایسه با فردوسی‌پور و کنایه هایی که مهمانان برنامه فوتبال برتر در یک سال اخیر مطرح کردند، تمام شده و او برخلاف دفعات قبلی به جای تعریف و تمجید از عادل، حتی به مجری سابق برنامه نود کنایه زد.

 

آغاز ماجرا با کمال کامیابی‌نیا

در اولین برنامه فوتبال برتر در سال 98 که تازه می خواست خودش را بین مردم به عنوان جایگزین نود جا بیاندازد، کمال کامیابی نیا بود که نام عادل فردوسی پور را چشم در چشم میثاقی مطرح کرد. بازیکن پرسپولیس گفت: «جای آقاعادل خالی است». میثاقی که به نظر می رسد خودش را از قبل برای پاسخ دادن به چنین دیالوگی آماده کرده بود، به نیکی از فردوسی پور یاد کرد و گفت: «واقعا جایش خالی است. خودم در کارم هر چه دارم، از عادل فردوسی‌پور است.»

 

کنایه آذری: حق رشد خودت را به فردوسی بده!

چندی بعد وقتی سعید آذری روی خط برنامه فوتبال برتر آمده بود تا درباره برکناری خود از مدیرعاملی ذوب آهن صحبت کند، کنایه های عجیبی را خطاب به میثاقی مطرح کرد: «همانطور که فردوسی پور را بر کنار کردند من را هم برکنار کردند!» در انتهای این مصاحبه وقتی میثاقی به شوخی به آذری گفت: شما باید حق رشد خودتان را از ذوب آهن بگیرید، آذری هم با کنایه جواب داد: پس شما هم باید حق رشد فردوسی پور را بدهید!

  

میثاقی و سروش رفیعی طرفدار عادل

در یکی از برنامه‌های عیدانه فوتبال برتر که سروش رفیعی مهمان آن بود، بازهم پای فردوسی پور وسط آمد. این بار حدود 3، 4 دقیقه بحث درباره مجری سابق برنامه نود ادامه داشت و حتی میثاقی هم مفصل درباره همکار سابقش یعنی عادل فردوسی پور صحبت کرد. سروش در بخشی از این برنامه می‌گوید: «حالا که در این فضای گزارشگری قرار گرفتیم جا دارد تا یادی کنیم از استاد (اشاره به فردوسی پور) که خیلی دلمان برای شما تنگ‌شده عادل خان فردوسی پور...نمی‌دانم دقیقا چه چیزی بگویم. یک ذره بد تا کردید آقایانی که در مورد جدایی او مسئول بودید، ولی به‌هرحال ما خیلی دوستش داریم.»

  

میثاقی هم مثل دفعات قبلی سعی کرد به جای موضع گرفتن علیه مهمانان، خودش هم با آن ها همراه شود و به تعریف و تمجید از فردوسی پور بپردازد: «دل همه ما برای او تنگ‌شده و خود من این همه سال از او کار یاد گرفتم. مثلا ۱۰ سال در واقع در یک اتاق با استاد کار کردم. دمش گرم و باز هم برایش آرزوی موفقیت می‌کنم. از همین‌جا هم سال جدید را به او و همه همکاران گزارشگرمان تبریک می‌گویم.»

  

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,محمدحسین میثاقی

تاج بی خیال نشد، میثاقی از کوره در رفت

مهدی تاج که قبلا هم به صورت تلفنی نام فردوسی پور را در برنامه فوتبال برتر آورده بود، این بار هم وقتی به صورت حضوری می خواست جواب سوالات میثاقی را بدهد، بارها اسم فردوسی‌پور را آورد. مقایسه نوع اجرا و مصاحبه کردن فردوسی پور با میثاقی از سوی تاج و کنایه های پرتعداد به مجری برنامه فوتبال برتر باعث شد تا این بار برخلاف دفعات قبلی میثاقی به جای تعریف و تمجید از فردوسی پور، سعی کند با کنایه جواب تاج را بدهد.

 

رییس سابق فدراسیون فوتبال در بخشی از صحبت های خود و در اوج تنش با میثاقی در برنامه شب گذشته گفت: «دلم می خواست به گذشته برنگردم. آن کسی که این کارها را می کرد، هم مطلع بود، هم وابستگی نداشت و هم اگر در گوشی 200 بار به او می گفتند، گوش نمی داد.» اینجا بود که میثاقی سعی کرد با کنایه جواب تاج را بدهد: «شما چند سالی یک سپر رسانه ای خیلی قوی داشتید که هیچ انتقادی از شما نشود. فدراسیون هم به این سپر رسانه ای عادت کرد.»

 

تاج هم این بحث را ادامه داد و گفت: «اگر منظورتان از سپر رسانه ای فردوسی پور است، باید بگویم او از من بیشترین انتقادها و حمله‌ها را کرد، اما احساس می کردیم که همه چیز صادقانه است.»

 

حامیان میثاقی، منتقدان عادل

در حالی که بیش از همه کنایه های افراد به محمدحسین میثاقی با نام بردن از فردوسی پور در یک سال اخیر دیده شده، برخی هم در همین برنامه فوتبال برتر به ضعف هایی که برنامه نود داشت، اشاره کردند و در واقع به فردوسی پور کنایه زدند تا به نوعی از میثاقی حمایت کنند. یکی از نمونه ها طاهری، مدیرعامل سابق پرسپولیس بود که وقتی مهمان حضوری برنامه فوتبال برتر شد، گفت: آن بنده خدا(اشاره به فردوسی پور) 18 سال برنامه اجرا می کرد و انگلیسی هم درست بلد نبود، اما از من ایراد می گرفت.»

  

یا اینکه علیرضا منصوریان یک بار به صورت غیرمستقیم حمله ای را به فردوسی پور داشت و خطاب به میثاقی گفت: «شما اگر به حواشی هم انتقاد می‌کنید، انتقادتان سالم است و برایتان خوشحالم، نه اینکه با پرداختن به حواشی به روح فوتبال لطمه بزنید و باعث بی‌احترامی شوید.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------