یاوری : به حقیقی گفتم پرسپولیس خطرناک است/ کلاس مظلومی بالاتر است



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,پرسپولیس
پیشکسوت فوتبال ایران با بیان اینکه کمیته فنی فدراسیون نیازمند رنسانس است و انتخاب پرویز مظلومی به عنوان سرمربی تیم جوانان جای تعجب دارد، گفت: رضا حقیقی را وسوسه و قربانی کردند. 

محمود یاوری پیشکسوت فوتبال ایران در گفتگو با مهر، ضمن بر شمردن دلایل موفقیت پرسپولیس در لیگ برتر و کسب چهار عنوان قهرمانی، از کمیته فنی فدراسیون فوتبال بابت انتخاب پرویز مظلومی به عنوان سرمربی تیم جوانان انتقاد و تاکید کرد که این کمیته نیاز به رنسانس دارد. 

 

یاوری همچنین با بیان اینکه هواداران سپاهان نباید برای امیر قلعه نویی حاشیه درست کنند و اجازه بدهند کارش را انجام بدهد، در واکنش به انتشار فیلم های کُری خوانی رضا حقیقی بازیکن سابق فجر سپاسی و پرسپولیس که زمانی در تیم فجر سپاسی شاگردش بود، گفت: حقیقی قربانی ندانم کاری های رویانیان مدیرعامل سابق پرسپولیس شد.

 

مشروح گفتگوی یاوری در ادامه می آید:

 

*به عنوان اولین سئوال می خواهیم بدانیم از نظر شما دلیل تداوم قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر چیست؟

- محمود یاوری: اگر فوتبال ایران را تقسیم بر سه کنیم، دو قسمت برای پرسپولیس است و یک قسمت برای بقیه تیم ها. این تیم امکانات لازم را دارد. ممکن است پرسپولیس مثل استقلال یکی دو بازیکن از آکادمی خود داشته باشد ولی منتظر این هستند تا تیم های دیگر بازیکن بسازند و از آنها استفاده کنند. پرسپولیس هواداران زیادی هم دارد. داشتن هوادار زیاد ممکن است باعث ایجاد حاشیه شود ولی در مقابل به پیشرفت تیم هم کمک می کند. 

 

* آیا به حمایت هایی که گفته می شود وزارت ورزش از پرسپولیس می کند اعتقاد دارید؟

- پرسپولیس مثل استقلال ابزارهای قهرمانی را دارد. زمین خوب، نیمکت خوب، سکوی خوب، دفاتر خوب! وزارت هم به پرسپولیس محبت دارد. البته هستند کسانی که به استقلال هم کمک کنند و فقط بحث وزارت یا پرسپولیس نیست.

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,پرسپولیس

 تصویری از جشن قهرمانی پرسپولیس در مسجد سلیمان

 

* عملکرد یحیی گل محمدی را در پرسپولیس چطور دیدید؟

- یحیی مربی بسیار خوبی است که راه ترقی و پیشرفت را طی می کند. ان شاءالله به مدارجی که شایستگی اش را دارد، برسد. او مربی با کلاسی است و ۸۰ تا ۹۰ درصد در هر تیمی که بوده، موفق شده است. 

 

* اشاره ای کردید به استفاده استقلال و پرسپولیس از بازیکنان تیم های دیگر. یادم می آید زمانی چالش بزرگی بین پرسپولیس و باشگاه فجر سپاسی که شما سرمربی اش بودید برای انتقال رضا حقیقی شکل گرفت. حقیقی کم کم از فوتبال محو شد و این روزها هم با انتشار فیلم های جنجالی، خبرساز شده است. چه شد که این بازیکن سرشار از استعداد این روند را طی کرد؟

- شما رسانه ها حقیقی را عرش بردید و وقتی هم زمین خورد دیگر هیچکس نبود کنارش باشد! رسانه ها این بازیکن را بالا بردند و زیر پایش را خالی کردند. وقتی من به تیم فجر رفتم، او خیلی خوب کارش را انجام داد. پیشنهاد پرسپولیس که آمد، به حقیقی گفتم نرو؛ پرسپولیس و تهران خطرناک است. زندگی در تهران مشکل است ولی به حرفم گوش نکرد. او را وسوسه کردند. امثال محمد رویانیان (مدیرعامل وقت باشگاه پرسپولیس) باید دنبال تخصص خودشان بروند. همین آقای رویانیان چقدر به فوتبال لطمه زد و هزینه وارد کرد. او اتومبیل های آخرین سیستم را بدون پلاک و نمره به بازیکنان داد. آن اتومبیل ها از کجا و چطور آمد؟

 

* آقای رویانیان که نقش اصلی را در انتقال حقیقی به پرسپولیس داشت.

- من اصلا آقای رویانیان را نمی شناختم ولی در آن مدت طوری با من سلام و علیک می کرد که انگار پسر خاله هستیم! وقتی حقیقی زمین خورد، دیگر آقای رویانیان نبود و شده بود آقای غایبیان! حیف از این بازیکن. کسانی که در ورزش سر کار هستند، تخصص ندارند و بیشتر، اقوام و آشنایان مدیران هستند. این در همه بخش ها وجود دارد و مختص ورزش و فوتبال نیست. 

 

* آیا در این مدت صحبتی با رضا حقیقی انجام داده اید؟

- حقیقی قربانی ندانم کاری آقای رویانیان شد. رویانیان آنقدر با من تماس می گرفت و می گفت "محمود جان حقیقی را به ما بده". به او گفتم که این بازیکن را بدبخت می کنید چون بازیکنانی که از شهرهای دیگر به تهران می آیند حمایت می خواهند. رویانیان این کاره نبود و حقیقی را به قهقرا بردند. فقط می توانم کسانی که با دست، صدا و قلمشان در مسیر لطمه زدن به حقیقی بودند را نفرین کنم! خیلی برای این بازیکن ناراحتم و حتی نمی توانم با او تماس بگیرم.

 

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,پرسپولیس

رضا حقیقی بازیکن سابق فجر سپاسی در آغوش محمود یاوری 

 

* از این بحث بگذریم. به عنوان پیشکسوت فوتبال اصفهان، ارزیابی‌تان نسبت به عملکرد دو تیم اصفهانی لیگ بخصوص ذوب آهن چیست؟ چرا این تیم در مسیر نزولی قرار گرفته است؟

- گردشگری و تغییرات وقت و بی وقت کار دست ذوب آهن داده است. این تیم هم از نظر هوادار، توجه و هزینه در سطح کلان است ولی تغییرات در کادر فنی و راس مدیریت، به ضرر است. این اتفاقات هزینه بر است. برایم جالب است مربیانی که همیشه آن پشت‌ها آماده نشسته اند؛ نمی دانم آیا کلاغها برایشان خبر می برند؟ من کارم را کرده ام و اگر این حرفها را می زنم، دیگر نیازی به مربیگری ندارم ولی از این مسائل تعجب می کنم. 

 

* فکر می کنید چرا سپاهان در این دو سال با امیر قلعه نویی به قهرمانی لیگ نرسید؟

- سپاهان می تواند بالاتر و یا حتی پایینتر هم باشد. مگر حتما باید قهرمان شود؟ پس بقیه تیم ها چه کار کنند؟ هوادار اگر تیمش را دوست دارد، برای آن حاشیه سازی نمی کنند. هوادار باید صبور باشد. قلعه نویی پیش از این برای سپاهان قهرمانی آورده است. چطور وقتی قلعه نویی به این تیم می آید، هوادار برایش صف می بندد و حتی گوسفند قربانی می کند ولی الان این برخوردها صورت می گیرد؟ نه آن کار درست است و نه این برخوردها. فوتبال که خُمر رنگرزی نیست. سپاهان امسال و پارسال قهرمان نشد ولی مسئولان تیم های دیگر هم بیدار هستند و برنامه ریزی می کنند. سپاهان راه و رسم پیشرفت را سالیان سال است که می داند.

 

* شما زمانی عضو کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال هم بودید که استعفا دادید. این کمیته اخیرا پرویز مظلومی را به عنوان سرمربی تیم جوانان ایران انتخاب کرده است. آیا فکر می کنید این انتخاب به صلاح باشد؟ 

- به نظرم کلاس پرویز مظلومی بالاتر است و باید در تیم ملی مشاور یا مدیرفنی باشد! مظلومی کارش را کرده است و در تیم هایی مثل استقلال امتحانش را پس داده است. تعجب می کنم این تصمیم ها در کمیته فنی چطور گرفته می شود؟ باید در کالبد کمیته فنی رنسانس صورت بگیرد و مشکلات رفع شود. هیچکس نیست به این مسائل توجه کند. هر کسی درب فوتبال را زودتر باز کرد و وارد شد، صاحب مغازه می شود! 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------