سید محمد موسوی : هر چقدر زودتر کرونا بگیریم، بهتر است



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,محمد موسوی
محمد موسوی مدافع تیم ملی والیبال می گوید: من شنیده ام بعداز ابتلا آنتی بادی آن 5-6 ماه در بدن می ماند و بنابراین هرچه زودتر مبتلا شوند تا زمان شروع لیگ بهتر است.

 محمد موسوی مدافع باتجربه تیم ملی والیبال که با نظر فدراسیون جهانی در بین چهار مدافع برتر جهان قرار گرفته است مصاحبه مفصلی با خبرآنلاین انجام داد که در ادامه می خوانید: 

 

*تو در نظرسنجی fivb  برای انتخاب بهترین  مدافع وسط روی تور دنیا ،رقبای قدری داری ،به نظرت انتخاب می شوی؟

وقتی پای نظر سنجی وسط می آید، مردم ایران خیلی والیبالی تر از بقیه دنیا هستند و رای می دهند. جای خوشحالی دارد .اگر بنا به رای گیری باشد ، فکر می کنم رای بیاورم. البته خوشحالم که جزو چهار نفر اول دفاع وسط دنیا هستم . امیدوارم مردم دوست داشته باشند و به من رای بدهند. هرچند معمولا ایرانی ها در فضای مجازی  با حضور پر رنگ  ، حرف اول را می زنند.

 

*این روزها چطور می گذرد؟

روزهای به درد نخوری است. من اصلا فکر نمی کردم این طوری باشد. روزی نیست که  دراخبار خبر بد نشنویم و نخوانیم.کرونا هم مزید بر علت شده تا حال مردم خوب نباشد. فکر می کنم اگر کرونا نبود صد درصد شرایط بهتری می شد. چرا که مردم با همه  مشکلات و دردسرها حداقل تفریح داشتند اما حالا همان را هم ندارند. با این شرایط حتی برای رفتن به خانه هم استرس دارم .

 

*یعنی از بازی این فصل در لیگ ایران پشیمان شدی؟

شدید پشیمان شدم، از روزی که می خواستم قرارداد ببندم دوست داشتم بیرون از ایران باشم.  اما شرایط خوب نبود. باشگاه ها این فصل درصد زیادی از قرارداد بازیکنان را کم کرده اند. نمی دانم واقعا شرایط خوب نیست یا شاید هم باشگاه ها از شرایط سوءاستفاده می کنند. حتی من شنیدم بعضی بازیکنان با یک چهارم قرارداد فصل قبل بسته . مگر اینکه بازیکنان به حدی تاپ باشد و خواهان زیاد که قرارداد خوب ببندد. انگار برای باشگاه ها این فصل  نتیجه مهم نیست و تلاش هم نمی کنند، حتی کار به کوچ بازیکنان بزرگ به لیگ های چین ، کره ، ژاپن و ترکیه رسیده است.

 

*با همه شرایط اما بازی برای تو در لیگ های اروپایی بهتر نبود؟ 

من سالی که بازی در پلاس لیگا را تجربه کردم ،برای خیلی خوب بود. آرامش داشتم  . اما امسال به دو دلیل نرفتم، من فصل قبل هم با شهرداری ارومیه قرارداد بستم و بعد دوباره رفتم لهستان ، امسال بابت تعهد اخلاقی به آقا مصطفی با سایپا ماندم. بزرگترین دلیلم این بود ،حتی پیشنهاد چانی رادوم برایم خیلی خوب بود اما نمی شد قرارداد با سایپا را فسخ کنم، زشت بود. البته شرایط بد باشگاه های اروپایی هم مزید برعلت شد.

 

 من شنیده ام بعداز ابتلا آنتی بادی آن 5-6 ماه در بدن می ماند و بنابراین هرچه زودتر مبتلا شوند تا زمان شروع لیگ بهتر است

 

* تیم شما با بتلای بازیکنان و سرمربی اتان به کرونا بدشانسی آورد؟

اتفاقات خوش شانسی است.چرا که کرونا اجتناب پذیر است و همه باید مبتلا شوند. من شنیده ام بعداز ابتلا آنتی بادی آن 5-6 ماه در بدن می ماند و بنابراین هرچه زودتر مبتلا شوند بهتر است تا زمان شروع لیگ ، از طرفی بدن بچه ها قوی است و برای آنها مثل سرماخوردگی رد می کنند.به نظرو ویروس کرونا مثل ربات عمل می کند، در واقع  در هر بدن از نقطه ضعف وارد می شود . من همه  نگرانی ام برای ابتلا بابت خانواده ام است .این مساله خیلی بد است.

 

*به نظرت رفتار مردم چقئر در اوج گیری دوباره کرونا تاثیرگذار است؟

من نمی خواهم کسی را مقصر بدانم. رفتار مردم در اروپا و امریکا و باصلاح جهان اول هم مثل ایران است. آنها هم ساحل و رستوران  می روند،مراسم عروسی اشان سرجایش برگزار می شود ،به نظرم ذهن مردم به کرونا عادت کرده استدقیقا کرونا برای مردم شده مثل ویروس سرماخوردگی. البته نمی توانیم بگوییم مردم یکسال در قرنطینه خانگی بمانند ،زندگی باید در جریان باشد اما یادمان باشد موارد بهداشتی را بیشتر رعایت کنیم. قرنطینه خانگی تنها در چین جواب داد که نمی دانیم آمارشان هم درست است یا نه؟

 

*بعداز تست هفته قبل دوباره تمرین را شروع کردی؟

ما از دوشنبه تا جواب بیاید تمرین نداشتیم  و بعد هم پنج شنبه و جمعه بود و شنبه تمرین را شروع کردیم. هرچند تست ها هم 30 درصد خطا دارد ،یعنی اگر مثبت باشد صد درصد است اما اگر منفی باشد شاید ناقل باشیم،با این حال  فعلا به آن اعتماد کرده ایم. من شنبه یکساعت و نیم با ماسک تمرین کردم  اما به حد خفگی رسیدم ،بعد دیگر طاقت نیاوردم و قدی ان را زدم.البته قدرت انتقال کرونا در فضای سربسته خیلی بیشتر است، به همین دلیل با اینکه فوتبال پر برخورد است ولی به خاطر بازی در فضای باز کمتر سرایت می کند.

 

*حالا هندبالی ها در فضای باز تمرین می کنند، شما نمی توانید؟

تمرین در فضای باز پیشنهاد خیلی خوبی است. حتی تیم های والیبال اروپایی هم در فضای باز و ساحل تمرین می کنند . البته می شود نصف تمرین در سالن باشد و نصف تمرین در فضای باز، هرچند گرمای تهران  هم اذیت می کند،اما هوای اروپا 7-8 درجه از اینجا خنک تر است.

 

*در ایران هنوز تمرینات جدی نشده اما تیم ملی لهستان بازی تدارکاتی انجام می دهد. حریف اول ایران در المپیک خیلی جلو تر از ما است؟

والیبال لهستان با اسپانسر می چرخد.پخش تلویزیونی هم عمده اش بابت جذب اسپانسرها است .بنابرانی مجبور است با تبلیغات روی بازیهای دوستانه  اسپانسر بگیرد. این قضیه را از زمان اوج کرونا برنامه بازی تدارکاتی را می چیدند.

 

چرا که مردم  لهستانی بازیها را تماشا می کنند، برعکس مردم ما که شاید به سالن نیایند  و تلویزیون هم نگاه نمی کنند. بنابراین بازیهای تدارکاتی تیم ملی لهستان برای امادگی بازیکنان نیست بیشتر جنبه تبلیغاتی برای جذب اسپانسر دارد.

 

*شروع دور مقدماتی رقابتهای المپیک  با بازی مقابل لهستان را چطور می بینی ؟

حالا لهستان بهترین تیم دنیا است وحتی  شانس اول قهرمانی . هر چند شرایط المپیک فرق می کند و تیم ما هم هیچ وقت از پیش باخته نیست. اگر فدراسیون ما از بلاتکلیفی درآید  با  برنامه ریزی درست می توانیم ئنتیجه بگیریم. اما حالا هر روز احتمال می دهیم رئیس دیگری بیاید ،سه سال است فدراسیون بلاتکلیف است . من که فدراسیون می روم کسی را نمی شناسم ،آن قدر که تغییرات داشته . در والیبال 40 درصد تمرین است وبرنامه ریزی ، حمایت و سرمایه گذاری نتیجه را رقم می زند، اگر نباشد نهایت ما ونزوئلا را بتوانیم ببریم. چرا که ژاپن تیم خیلی خوبی شده ف تیم های لهستان ، ایتالیا عالی هستند و کانادا هم حریف راحتی نیست.

 

*مشخص نبودن سرمربی تیم ملی هم نگران کننده است؟

 فکر می کنم وضعیت ونزوئلا از ما بهتر باشد. فدراسیون مدام می گوید زمان زیادی داریم ، در حالی که حالا باید سرمربی مشخص باشد و با شروع لیگ در بازیها ، بازیکنان را زیر نظر داشته باشد و حتی اروهای کوتاه مدت برگزار کند.

 

*به نظرت لیگ برگزار می شود؟

ان شاالله برگزار شود. فصل قبل که لیگ نداشتیم  ،50 روز هم بابت انتخابی المپیک بازیها تعطیل بود و بعد هم کرونا لیگ را نصفه و نیمه گذاشت. امسال همب رگزار نشود باید فاتحه والیبال را خواند. همه رو به جلو حرکت می کنند اما ما در جا می زنیم و حتی عقبگرد داریم. والیبال حالا را نمی شود با 10 سال پیش مقایسه کرد. با توجه و حمایت پیشرفت می کند اما بلاتکلیفی علاوه بر توقف پیشرفت ،عقبگرد را رهم رقم می زند.

 

 خبرآنلاین /مهری رنجبر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------