لزوم ورود وزارت ورزش و قوه قضائیه به روند مدیریتی استقلال/ از مذاکره در هتل تا تیم بستن بدون سرمربی!



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
مدیریت باشگاه استقلال در اقدامی قابل تامل محل قرار با بازیکنان برای عقد قرارداد را خارج از دفتر این باشگاه در نظر گرفته است.

به گزارش فارس، منهای تمام مشکلاتی که این روزها استقلال با آن دست به گریبان است، موضوعی قابل توجه در مورد محل مذاکرات مسئولان این باشگاه با بازیکنان جدید و تمدیدی های این تیم وجود دارد که پرداختن به آن خالی از لطف نیست. سوال این است که مگر ساختمان 5 طبقه باشگاه چه اشکالی دارد که مدیران این تیم یک هتل را محل قرارهای خود و ایجاد قرارداد با بازیکنان در نظر گرفته اند؟ 

 

آیا غیر از این است که محل باشگاه دولتی و البته مردمی استقلال بخشی از هویت آن است و بی توجهی به دفتر اصلی برای مذاکرات به نوعی کج دهانی به مکانی است که مدیرانش احترام آن را حفظ نمی کنند؟ اگر مسئله مدیران استقلال تجمع خبرنگاران است، اکنون در هتل آزادی هم این مذاکرات با حضور بیشتر خبرنگاران انجام می‌شود.

 

نکته قابل توجه دیگر در برگزاری این نشست ها وجود برخی چهره ها و افراد شائبه دار است، افرادی که مشخص نیست چه سمتی در این باشگاه دارند. این افراد تنها در تصاویر کنار مدیرعامل استقلال پر رنگ هستند و مشخص نیست به چه دلیل در مذاکرات رسمی یک باشگاه با بازیکنان از آنها عکس و فیلم می‌گیرند و در فضای مجازی منتشر می‌کنند. همین باعث شده بازیکنان درجه چند که سال قبل در تیم‌های معمولی بازی می‌کردند به جای اینکه از پیشنهاد استقلال خوشحال باشند، بیشتر به فکر بازار گرمی بیفتند و بعضا شاهد بودیم این بازیکنان چند بار مذاکرات را به دور دوم و سوم کشانده‌اند!

 

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال

 

برگزاری جلسات استقلال با بازیکنان در یکی از هتل‌های تهران باعث شده تا شاهد حضور پررنگ برخی افراد معلوم الحال به راحتی در این محل باشیم اما سوال اینجاست که نقش وزارت ورزش در این میان چیست؟ آیا حواس وزارت ورزش و جوانان هست که چرا گروه مدیریتی این باشگاه قرارهای مذاکراتش را در ساختمان این باشگاه برگزار نمی‌کند؟ وزارت ورزش که خود چندی قبل در اطلاعیه ای اعلام کرد به صورت جدی به دنبال مبارزه با فساد است، آیا نباید به صورت میدانی وارد این موضوع شده و مانع این مدیریت شائبه برانگیز شود؟

 

سوال دیگری که برای همه و حتی طرفداران استقلال پیش می‌آید، این است که چه کسی فهرست این بازیکنان را به باشگاه داده تا با آنها قرارداد بسته شود؟ بابک مرادی، سید احمد موسوی، متین کریم‌زاده و حتی فرشاد احمدزاده که به خاطر فشار هواداران مذاکره با او تکذیب شد، با نظر چه کسانی با استقلال وارد مذاکره شدند؟ آیا سرمربی بعدی استقلال که هدایت این تیم را قبول می‌کند فردا بابت این خریدها بهانه نمی‌آورد؟

 

دستبرد به پول برانکو برای حفظ بشار

 

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,بشار

 

کار پرسپولیس در بازار نقل‌وانتقالاتی دیروز با جذب آرمان رمضانی تقریبا به پایان رسید اما شاید تمام خریدهای پرسپولیس برای هواداران این باشگاه به اندازه‌ای خوشحال‌کننده نبوده که اگر باشگاه در حفظ بازیکنان فصل گذشته خود موفق عمل می‌کرد، می‌توانست آنها را خوشحال کند. نفراتی مثل مهدی ترابی و علی علیپور که بیش از نیمی از گل‌های فصل نوزدهم پرسپولیس را به ثمر رساندند و تاثیر بسزایی در قهرمانی این تیم داشتند یا علیرضا بیرانوند که شاید در آینده رفتن او بیشتر به چشم بیاید.

 

یکی از نفراتی که پرسپولیسی‌ها علاقه داشتند در تیم حفظ شود و با اینکه امید زیادی به تمدید قراردادش وجود نداشت راضی شد یک سال دیگر با این تیم کارش را ادامه دهد، بشار رسن عراقی بود که به واسطه رفتار خوب و گلزنی‌هایش در دربی، جای ویژه‌ای در دل هواداران برای خودش باز کرد و تمدید قراردادش خبر خوبی در دل خبرهای بد برای قرمزها بود.

 

 پول کامل نبود، بشار تهدید کرد

با اینکه قرار بود پرسپولیسی‌ها در روز ابتدایی هفته کار تمدید قرارداد با بشار رسن را انجام بدهند اما شلوغی باشگاه در آن روز و البته کامل نبودن پول سرخ‌ها برای پرداخت مطالبات این هافبک عراقی باعث شد تا این کار با یک روز تاخیر و در یکشنبه‌ای که گذشت انجام شود. جالب است بدانید زمانی که بشار با تماس مدیران پرسپولیس در باشگاه حاضر شد تا پس از تسویه‌حساب، قراردادی یک ساله را با سرخ‌ها به امضا برساند متوجه شد پولی که قرار بود در روز تمدید قرارداد در باشگاه مهیا شود، کامل نیست و باز هم مدیران پرسپولیس در حال رایزنی با مدیر برنامه‌های این بازیکن هستند تا او راضی شود با پول موجود قراردادش را تمدید کند و برای مابقی طلبش باز هم وعده و وعید تحویل بگیرد، اما او که دیگر با روحیات مدیران پرسپولیسی آشنا شده بود و می‌دانست که اگر پیش از امضای قرارداد از آنها پول نگیرد، در ادامه کار سختی را در پیش خواهد داشت، تهدید کرد که اگر قرار باشد این بدقولی‌ها ادامه پیدا کند باشگاه را ترک می‌کند و راهی کشورش می‌شود.

 

 تهدید جواب داد، پول جور شد

مدیران پرسپولیسی که خوب می‌دانستند بعد از جدایی ترابی و علیپور اگر قرار بر این باشد که بشار رسن هم ساز جدایی کوک و به دلیل بدقولی آنها باشگاه را ترک کند، شاید آرام کردن هواداران کار چندان ساده‌ای نباشد، بعد از تهدید به جدایی رسن خیلی زود به تکاپو افتادند که هر طور شده مابقی پول بشار را تهیه کرده و او را بعد از امضای قرارداد به بیرون باشگاه هدایت کنند. همین‌طور هم شد و پرسپولیسی‌ها خیلی زود موفق شدند که مابقی پول بشار را تهیه کرده و به او پرداخت کنند تا او راضی شود پای برگه قراردادش با سرخ‌ها را به امضا برساند و خیال مدیران، کادرفنی و هواداران این باشگاه را راحت کند که یک فصل دیگر پیراهن سرخ را بر تن می‌کند.

 

در شرایطی که پرسپولیسی‌ها حتی برای خریدهای جدیدشان پولی در بساط نداشتند و همه خریدهایشان را با وعده و البته وساطت یحیی گل‌محمدی راضی به امضای قرارداد کرده بودند، جور کردن بیش از 100 هزار دلار در چند ساعت برای خیلی‌ها و حتی بشار بسیار عجیب و غیرقابل باور بود. در این خصوص یکی از نزدیکان باشگاه پرسپولیس بر این باور است که مدیران سرخ برای اینکه بتوانند هرطور شده رسن را راضی به امضای قرارداد کنند و از زیر فشار هواداران خارج شوند، مجبور شده‌اند به سراغ پولی بروند که برای پرونده برانکو کنار گذاشته بودند.

 

پرسپولیسی‌ها که حدود 380 هزار یورو برای واریز پول به حساب برانکو کنار گذاشته بودند، در شرایطی که رسن را درحال جدایی می‌دیدند تصمیم گرفتند که بخشی از این پول را به هافبک ملی‌پوش خود پرداخت کنند تا طی روزهای باقی مانده برای پرداخت بدهی برانکو، تلاش خود را برای جایگزین کردن این مبلغ انجام دهند. لازم به ذکر است که ستاره عراقی تمام مطالبات خود از بابت فصل گذشته و فصل جاری را دریافت کرده و هیچ طلبی از سرخ‌ها ندارد.

 

فرهیختگان/ آرش محمدی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------