علی شجاعی: مثل روز روشن بود که شکایت النصر به جایی نمی‌رسد



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , علی شجاعی
یک هفته از دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس و النصر عربستان می‌گذرد؛ دیداری که شاگردان گل‌محمدی در ضیافت حساس و نفسگیر پنالتی‌ها از سد حریف سعودی گذشتند و علی شجاعی به عنوان آخرین پنالتی زن سرخ‌ها، ضربه‌اش را گل کرد تا نماینده ایران فینالیست شود. 

البته عربستانی‌ها بلافاصله بازی دیگری در خارج از زمین فوتبال به راه انداختند. آنها با کمک برخی از افراد در داخل کشور مدعی شدند که پرسپولیس از بازیکنان غیرمجاز استفاده کرده و نمی‌توانسته از خریدهای جدیدش چون حامد لک، آل کثیر و علی شجاعی بهره ببرد. گرچه شکایت سعودی‌ها توسط ای اف سی رد شد و حالا سرخ‌ها یک پای فینال لیگ قهرمانان آسیا هستند.

 

علی شجاعی با اشاره به تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند به خبرنگار «ایران» گفت: «مسابقات سطح فنی بسیار بالایی داشت و بازیکنان بزرگی در تیم‌های عربی حضور داشتند. قطری‌ها و عربستانی‌ها همیشه برای این مسابقات هزینه زیادی می‌کنند و بازیکنان خوبی به خدمت می‌گیرند. این موضوع باعث بالا رفتن سطح مسابقات می‌شود. داشتن امکانات یکی از دلایل موفقیت تیم‌ها در مسابقات مهم لیگ قهرمانان است که این موضوع در تیم‌های عربی وجود دارد. تیم‌های ایرانی از نظر امکانات اصلاً قابل قیاس با قطری‌ها، عربستانی‌ها و حتی اماراتی‌ها نیستند.»

 

هافبک جوان پرسپولیس صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «موضوع مشهود در این مسابقات، غیرت و تعصب بازیکنان به پیراهن پرسپولیس بود. مثلاً انگشت پای عیسی آل‌کثیر شکسته بود و او با این شرایط برای موفقیت تیم از جان مایه گذاشت. غیرت بازیکنان پرسپولیس دلیلی بود بر صعودمان به فینال لیگ قهرمانان. فکر نمی‌کنم هیچ‌کدام از بازیکنان خارجی و ستاره‌های تیم‌های عربی یا هر تیمی حاضر به ریسک باشند و با پای شکسته بازی کنند.علاوه بر این پرسپولیس از نظر فنی هم عملکرد مناسبی داشت و شایسته رسیدن به فینال بودیم. تمام حریفان به ما احترام می‌گذاشتند و این نشان دهنده بزرگی پرسپولیس است. از همان روز اول که وارد مسابقات شدیم، قرارمان این بود که آخرین تیم از قطر بازگردیم و با این هدف مسابقات را شروع کردیم.»

 

شجاعی گفت: «پیش از پیوستن به پرسپولیس مصدوم بودم و این مصدومیت باعث شد تا بازی‌ها را از دست بدهم. از این موضوع خیلی ناراحت هستم اما به هر حال مصدومیت جزئی از ورزش است و تلاش می‌کنم هرچه زودتر مصدومیتم کاملاً برطرف شود. این مصدومیت من را عقب انداخته و از بدنساز تیم تشکر می‌کنم که در این مدت زحمات زیادی برای من کشید. فعلاً ۷۰ درصد آماده هستم و نیاز به آمادگی بیشتری دارم. می‌خواهم گلزن فینال باشم.»

 

شماره ۲۳ سرخپوشان به پیروزی پرسپولیس در پرونده شکایت النصر عربستان اشاره کرد: «ای‌اف‌سی که با محرومیت عجیب آل‌کثیر چند ساعت مانده به بازی با النصر در حق تیم ظلم کرد و علاوه بر آن عربستانی‌ها تمام تلاش شان را کردند تا خارج از زمین ما را شکست دهند. نباید بیش از این در حق ما اجحاف می‌شد و خوشبختانه ای اف سی شکایت النصری‌ها را رد کرد. مثل روز روشن بود که پرونده شکایت النصر به جایی نخواهد رسید. باشگاه تمامی کارهای نقل و انتقالات را قانونی انجام داده بود. به نظر من در مواردی شاهد جانبداری ای‌اف‌سی هستیم که دلیلش نفوذ عرب هاست. ای‌اف‌سی تنها در یک مورد و آن هم بخشیدن کارت قرمز سیامک نعمتی به تیم ما نرمش نشان داد که واضح بود داور در صحنه اخراج سیامک اشتباه کرد. پیش از آن در موردی مشابه بن عطیه را بخشیدند و شاید اگر این اتفاق نبود، سیامک را نمی‌بخشیدند.»

 

او در خصوص پنالتی آخر پرسپولیس مقابل النصر که توسط خودش زده و منجر به صعود شد هم صحبت کرد: «باید از آقا یحیی تشکر کنم که اعتماد کرد و پنالتی حساس آخر را به من سپرد. راستش برای پنالتی آخر استرس زیادی داشتم و فشار بالایی روی من بود اما آن توپ باید گل می‌شد و وظیفه‌ام این بود که به عنوان آخرین سرباز توپ را گل و دل مردم را شاد کنم. برای شاد کردن دل مردم آنقدر انگیزه داشتم که اگر ۱۰۰ بار هم آن پنالتی به من سپرده شود، گل می‌زنم. در هر حال بازی با النصر گذشت و حالا تمام هدف مان موفقیت در فینال است. پرسپولیس توان و پتانسیل قهرمانی آسیا را دارد و امیدوارم امسال جام قهرمانی را به هواداران هدیه دهیم.»

 

شجاعی در خصوص انتخاب یحیی به عنوان بهترین مربی غرب آسیا و انرژی مثبت هواداران افزود: «آقا یحیی نیاز به تعریف و تمجید من ندارد. کار کردن با آقا یحیی می‌تواند در آینده من تأثیرگذار باشد. حقش بود که به عنوان برترین مربی غرب آسیا انتخاب شود. از طرفی در زمان برگزاری مسابقات ویدیوهای هواداران از سراسر ایران را تماشا و از دیدن آن احساس غرور می‌کردیم. وقتی می‌دیدیم مردم تا این حد شاد هستند، خوشحال می‌شدیم. هیچ چیزی نمی‌تواند جای این شادی را بگیرد.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------