تغییرات جدید در اساسنامه فدراسیون فوتبال؛ افزایش اعضای مجمع به ۸۹ نفر/ امکان حضور ۱۷ نامزد ریاست در انتخابات



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,فدراسیون فوتبال
تغییرات جدید در اساسنامه فدراسیون فوتبال با افزایش شمار اعضای مجمع همراه خواهد بود که رابطه مستقیمی با افزایش نامزدهای ریاست فدراسیون هم خواهد داشت. 

به گزارش تسنیم، اساسنامه تأییدشده فدراسیون فوتبال از سوی فیفا به‌عنوان اساسنامه پیشنهادی به اعضای مجمع ارسال شده تا در صورت تأیید در مجمع 8 آذر ماه، انتخابات فدراسیون فوتبال طبق همین اساسنامه برگزار شود.

 

تغییرات زیادی در جزئیات و کلیات اساسنامه ایجاد شده است که می‌توان نکات را ریز به ریز بررسی کرد، اما در مسائلی که مربوط به انتخابات است، شرایطی ایجاد شده که می‌توان انتخابات پیش رو را جذاب و البته رقابتی کند.

 

یکی از مسائل تأثیرگذار در انتخابات افزایش تعداد اعضای مجمع است که تعداد نفرات از 75 نفر به 89 نفر افزایش یافته است. این افزایش هم مربوط به حضور مربیان تیم‌های ملی در رده‌های مختلف، مربیان تیم‌های ملی بانوان و کاپیتان‌هاست که باعث فوتبالی‌تر شدن مجمع خواهد شد.

 

از طرفی شرایط ثبت‌نام برای انتخابات فدراسیون فوتبال، بیشترین و بهترین تأثیر را در اساسنامه داشته است. اینکه محدودیت سنی وجود ندارد و دیگر نیاز به داشتن مدرک تحصیلی برای ریاست یا عضویت در هیئت رئیسه نیست و سابقه مدیریتی ورزشی چهار ساله برای حضور در انتخابات کفایت می‌کند. حالا فوتبالی‌ها چگونه می‌توانند بدون داشتن سابقه مدیریتی وارد انتخابات شوند؟ سابقه مدیریتی برای اهالی فوتبال معادل‌سازی شده است که از جمله آنها برای بازیکنان چهار سال سابقه بازی در لیگ حرفه‌ای مردان یا زنان در فوتبال یا فوتسال است. سابقه بازی در تیم‌های ملی آقایان و بانوان فوتبال و فوتسال هم معادل چهار سال سابقه مدیریتی خواهد بود.

 

مربیان فوتبال نیز می‌توانند با سابقه چهار سال مربیگری در لیگ حرفه‌ای یا مربیگری تیم ملی، در انتخابات شرکت کنند. شرایط برای داوران نیز به این صورت است که قضاوت در چهار سال لیگ حرفه‌ای آقایان یا بانوان یا حداقل چهار سال حضور در لیست داوران بین‌المللی به آنها اجازه ثبت‌نام در انتخابات را خواهد داد.

 

نکته تغییر یافته دیگر که مربوط به انتخابات می‌شود، گرفتن امضای تأییدیه از اعضای مجمع برای ثبت‌نام است. پیش از این رئیس می‌بایست 10 امضا از اعضای مجمع می‌گرفت که حالا با پنج امضا نیز شرایط برای ثبت‌نام مهیا می‌شود. بر این اساس در صورت تأیید اساسنامه در مجمع آتی، برای نخستین بار حداکثر 17 نامزد می‌توانند به منظور رقابت برای کسب کرسی ریاست وارد انتخابات فدراسیون فوتبال شوند.

 

پیش از این با توجه به ضرورت دریافت حداقل 10 امضا از اعضای مجمع، همچنین با توجه به تعداد اعضای مجمع حداکثر امکان ورود هفت نامزد ریاست به انتخابات وجود داشت.

 

با توجه به افزایش تعداد اعضای مجمع به 89 نفر و با دریافت پنج امضای تأیید از اعضا، همزمان این امکان وجود دارد که حداکثر 17 نامزد مجوز ورود به مجمع برای ریاست فدراسیون را دریافت کنند.

 

باید دید در صورت تأیید اساسنامه در مجمع 8 آذر ماه، آیا فوتبالی‌ها علاقه‌ای به حضور در انتخابات نشان خواهند داد یا نه، چرا که تغییر این قوانین حضور آنها را سهولت بخشیده و می‌تواند باعث افزایش جذابیت انتخابات نیز شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------