پیش بینی جدایی زودهنگام بیرانوند از آنتورپ!



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
علیرضا بیرانوند همچنان در تیمش نیمکت‌نشین است. 

 فوتبال تلخی زیاد دارد. یک دسته مهم و قابل توجه از تلخی‎های موجود در فوتبال این است که یک بازیکن و یا اصلا یک ستاره در مدت زمان کوتاهی از بهترین موقعیت، به جایی برسد که آرزو داشته باشد حداقل در فهرست 18 نفره تیمش قرار بگیرد و یا اینکه بر روی سکوها تبعید نشود. این شرایطی است که اکنون علیرضا بیرانوند آن را در بلژیک تجربه می‎کند، سنگربانی که انتقالی پر سر و صدا به آنتورپ بلژیک داشت و نتوانست آنطور که دلش می‎خواهد و البته هواداران دلشان می‎خواست به کار خود در پرسپولیس پایان دهد. جدایی او توام با یک دعوای حقوقی و یک دلخوری بزرگ بود. 

 

به هر حال ستاره این چند فصل اخیر اکنون در شرایطی قرار دارد که برای رسیدن به فهرست 18 نفره تیمش لحظه‎شماری می‎کند. در ابتدای حضور در بلژیک مصدومیت گریبانگیر او شد و سپس بعد از مدتی به این نتیجه رسید دستیابی به دروازه تیم جدیدش آنطور که تصور می‏کرد راحت و ساده نیست. 

 

هنوز سرمربی تیم آنتورپ بلژیک بنا به دلایل متعددی به این نتیجه نهایی نرسیده که او می‎تواند شماره یک تیم باشد و بهتر است همان ژان بوته فرانسوی درون دروازه قرار بگیرد. البته بوته هم ابتدای همین فصل نمایش چندان مطمئنی از خود نشان نداد و گل‏های بدی دریافت کرد و همین بیشتر باعث ناراحتی بیرانوند شده است. واقعا او نمی‎توانست عملکرد بهتری نسبت به ژان بوته داشته باشد؟ او واقعا روی نیمکت چه می‎کند؟

 

نیمه خالی لیوان

سایت «وال‎فوت» بلژیک در مطلبی راجع به عملکرد کنونی آنتورپ در لیگ این فصل نگاهی یک خطی هم به وضعیت بیرانوند انداخت و نوشت که او شاید زودتر از موعد ممکن از آنتورپ جدا شود. این پیش‎بینی خیلی بی‎رحمانه و غم‎انگیز است؛ آن هم برای گلری که تا همین فصل گذشته ستاره محبوب تیم ملی و پرسپولیس بود و تا مرز کسب عنوان برترین بازیکن آسیا هم پیش رفت.

 

با ادامه روند کنونی، روزهای بدی پیش روی بیرانوند قرار دارد؛ ادامه نیمکت‏نشینی و سکونشینی در آنتورپ، خارج شدن از لیست، قرار گرفتن در لیست مازاد و در بهترین حالت ممکن انتقال قرضی به یک تیم بلژیکی دیگر و از همه بدتر از دست دادن شماره یک تیم ملی فوتبال ایران. آن هم در شرایطی که امیر عابدزاده در پرتغال و حامد لک در پرسپولیس خوش می‎درخشند و دل هواداران را به دست آورده‎اند و حسابی هم نظر اسکوچیچ سرمربی ایران را به خود جذب کرده‏اند. اما باید روی دیگر سکه را هم نگاه کرد و یا به عبارت دیگر فقط نیمه خالی لیوان را ندید. 

 

نیمه پر لیوان

بر خلاف پیش‏بینی ناامید کننده سایت «وال‏فوت» بلژیک می‏توان پیش‏بینی‏های بهتری هم نسبت به آینده بهترین دروازه‏بان ایران در سال‏های اخیر داشت. گرفتن شماره یک از ژان بوته، رسیدن به دروازه تیم، درخشش در ترکیب و دریافت تحسین و تمجید از سوی کارشناسان و مربیان و به خصوص سرمربی این تیم یعنی ایوان لکو. در نهایت هم دریافت پیشنهادات چشمگیر از تیم‎های بزرگ و لیگ‎های بهتر و البته حفظ موقعیت خودش در تیم ملی فوتبال ایران به عنوان شماره یک. 

 

بیرانوند نشان داده که در موقعیت‎هایی سخت می‎تواند هم بدرخشد و هم دل میلیون‎ها نفر را به دست بیاورد، نمونه‎اش پنالتی مهمی که رونالدو زد و او مهارش کرد. مرد شماره یک سابق پرسپولیس هنوز نسبت به روزهایی بدی که تا امروز در بلژیک داشته واکنش خاصی نداشته است. 

 

مانعی به نام بوته

ژان بوته سرسخت‎تر از این حرف‎هاست که بخواهد موقعیت عالی خودش را تقدیم بیرانوند کند. او گل‎های بدی در اوایل فصل خورد اما به تدریج خودش را پیدا کرد.  ایوان لکو سرمربی آنتورپ در مصاحبه با وب‎سایت «ان آر تن» دیگر رسانه بلژیکی در پاسخ به این سوال که کدام دروازه‎بان خود را ترجیح می‎دهد گفته بود: بهترین و آماده‌ترین دروازه‌بان در هر بازی به میدان خواهد رفت.

 

او همچنین تاکید کرد: هر دو دروازه‎بان در یک سطح و به همان اندازه با تجربه هستند. آنها باید تلاش بیشتری از خود نشان بدهند. 

 

از این جملات اخیر لکو می‎توان این را برداشت کرد که او هیچ تفاوتی بین دو دروازه‎بان تیمش قائل نیست و اصلا هم به این کار ندارد بیرانوند با تیم سابقش پرسپولیس چند فصل پشت سر هم قهرمان لیگ برتر شده و به فینال آسیا هم رسیده. حتی به این هم کاری ندارد بیرانوند در چند فصل اخیر برترین دروازه‎بان لیگ ایران بوده. او فعلا بین ژان بوته و بیرانوند تمایزی قائل نیست و فقط برای تلاش آنها و میزان آماده بودشان ارزش قائل است. 

 

پایان زودهنگام؟

حال باید به یک سوال تکراری برگردیم. کار بیرانوند زودتر از آنچه که تصور کنیم در آنتورپ به پایان می‏رسد و به یک تیم دیگر می‏رود؟ پیش‏بینی آن سایت بلژیکی را چقدر باید جدی بگیریم؟ بیرانوند قطعا متوجه شرایط خود در بلژیک هست و قطعا تلاش خود را بیشتر خواهد کرد. اما نکته بسیار مهم این است که ژان بوته هم بیکار نمی‏نشیند. او حاضر نیست به همین سادگی اعتماد لکو را نسبت به خود از دست بدهد. 

 

بیرانوند در میان لژیونرهای کنونی فوتبال ایران سخت‏ترین کار ممکن را پیش روی خود می بیند، شرایطی که شاید باعث شده او دریافت نکردن بند جنجالی در قراردادش با پرسپولیس را به یاد نیاورد و فعلا فقط بر روی آینده‏اش تمرکز داشته باشد، آینده‏ای که به یک اندازه می‏تواند حامل اتفاقات خوب و بد باشد.

 

خبرآنلاین/اعظم حسینی 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------