آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر بد برای پرسپولیس | کاپیتان بازی‌های مهم را از دست داد

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل آسیب دیدگی نمی تواند تیمش را در دو بازی آینده همراهی کند. به گزارش مهر دیدار تیم‌های…

لیگ برتر دو هفته تعطیل می‌شود؟



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
درخصوص تعطیلی احتمالی دوباره رقابت‌های لیگ به سراغ چند تن از کارشناسانی مثل مدیران و مربیان فوتبال و یک عضو سازمان لیگ رفته و در این خصوص دقایقی با آنها همکلام شدیم تا مخاطبان، خودشان به این نتیجه برسند که آیا تعطیلی لیگ در این برهه زمانی می‌تواند بیشتر تاثیر‌گذار باشد یا از سرگیری دوباره رقابت‌ها ! 

به گزارش  فرهیختگان ، گویا قرار نیست رقابت‌های لیگ برتر در فصل بیستم به سروسامان برسد. بعد از برگزاری هفته اول این رقابت‌ها خبر لغو آن منتشر شد تا رقابت‌ها با یک هفته تاخیر آغاز شود و از سوی دیگر بعد از آغاز هفته اول تازه نوبت تیم‌ملی شد تا رقابت‌های لیگ را تحت‌الشعاع قرار داده و حالا هم باز دوباره نوبت کرونا شده است تا این رقابت‌ها را تعطیل کند، هرچند از سازمان لیگ خبر می‌رسد که هنوز از ستاد مبارزه با کرونا خبر یا اطلاعیه و ابلاغی به آنها برای تعطیلی هفته دوم رقابت‌ها نرسیده و برگزاری ادامه لیگ در دستور کار سازمان لیگ فدراسیون فوتبال قرار دارد. هرچند به نظر می‌رسد شاید طی روزهای آینده اتفاقات مهم‌تری رخ دهد که برگزاری هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر را تحت‌الشعاع قرار دهد.

 

این درحالی است که کرونا هر روز رکورد تازه‌ای را در ابتلای شهروندان و از سوی دیگر مرگ‌ومیر آنها به ثبت می‌رساند و همه را نگران کرده است، اما از طرفی مردمی که مجبورند در خانه نشسته و تفریحی به جز تماشای رقابت‌های فوتبال نداشته باشند شاید وظیفه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ را سنگین‌تر کرده‌اند تا به هر طریقی که شده زیر بار برگزاری رقابت‌ها بروند و فقط در این بین انجام دقیق و با وسواس پروتکل‌های بهداشتی به‌منظور جلوگیری از ابتلای بازیکنان، کادر فنی تیم‌ها و عوامل برگزاری یک مسابقه باقی می‌ماند که بتوانند حداقل از شیوع ویروس کرونا در بین فوتبالی‌ها جلوگیری کرده تا در این بین تنها تفریح مردم و علاقه‌مندان به فوتبال تعطیل نشود.

 

با این حال درخصوص این اتفاق و وقفه تعطیلی احتمالی دوباره رقابت‌های لیگ به سراغ چند تن از کارشناسانی مثل مدیران و مربیان فوتبال و یک عضو سازمان لیگ رفته و در این خصوص دقایقی با آنها همکلام شدیم تا مخاطبان، خودشان به این نتیجه برسند که آیا تعطیلی لیگ در این برهه زمانی می‌تواند بیشتر تاثیر‌گذار باشد یا از سرگیری دوباره رقابت‌ها، هرچند تجربه از سرگرفتن لیگ ‌نوزدهم در سال گذشته می‌تواند بیشترین کمک را به سازمان لیگ کند و آنها را که حالا در معرض یک امتحان سنگین قرار گرفته‌اند به سمت یک تجربه موفق کشانده و در امر برگزاری رقابت‌ها کمک کند.

 

 حمیداوی: تابع قوانین هستیم اما…

در این خصوص ابتدا به سراغ فرهاد حمیداوی، مالک باشگاه شهر خودرو رفته و دقایقی در این خصوص با وی صحبت کردیم. حمیداوی ابتدا در پاسخ به این سوال که به نظر او سرنوشت ادامه رقابت‌های لیگ چه خواهد شد و آیا شهرخودرو با برگزاری ادامه رقابت‌ها موافق است یا خیر به «فرهیختگان» گفت: «ما تابع قانون هستیم، هرچه قانون بگوید همان کار را انجام می‌دهیم و گردن‌مان هم از مو باریک‌تر است هر چند این اتفاق برای تیم‌هایی که خودشان را آماده کرده و مخارج سنگینی را متقبل شده‌اند به نوعی ضربه سنگینی است. به نظر من نباید اصلا لیگ شروع می‌شد اما حالا که این اتفاق افتاده و لیگ بیستم آغاز شده و همه تیم‌هایی که موافق هستند با این وضعیت ضرر خواهند کرد.»

 

حمیداوی در مورد اینکه اگر رقابت‌ها تعطیل شود آیا انتقاد و اعتراض به این امر خواهد داشت یا خیر و اینکه پارسال سازمان لیگ به هر قیمتی می‌خواست رقابت‌ها را برگزار کند اما امسال مثل سال گذشته خیلی اصرار‌ها وجود ندارد، گفت: «اگر می‌خواستند پارسال رقابت‌ها را به هر قیمتی برگزار کنند دلیل داشت و امسال هم دلیل دارد اما در هر صورت باز هم تاکید می‌کنم تیم‌هایی که هزینه کرده و خیلی زود کار را آغاز کردند در این بین بیشترین ضرر را خواهند کرد. امیدوارم تصمیمی گرفته شود که درنهایت جامعه فوتبال بیشتر از این متضرر نشود.»

 

 کشوری‌فرد: برگزاری متمرکز لیگ بدتر است

محمدرضا کشوری‌فرد، دبیر سازمان لیگ فدراسیون فوتبال درباره شایعه تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر به خاطر شیوع ویروس کرونا به «فرهیختگان» گفت: «هنوز هیچ ابلاغ و اطلاعیه‌ای از سوی ستاد مبارزه با کرونا برای ما نیامده است و ما هم منتظریم تا ببینیم در روزهای آینده چه اتفاقی می‌افتد در هر صورت ستاد مبارزه با کرونا باید به ما اعلام کند که لیگ تعطیل شود یا خیر. ما برنامه‌هایمان برای ادامه رقابت‌ها سر جای خود قرار دارد مگر اینکه اتفاق دیگری بیفتد.»

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا اگر رقابت‌های لیگ تعطیل شود سازمان لیگ برنامه جایگزین یا تغییر شکل برنامه رقابت‌ها را در دستور کار خود دارد یا خیر، تاکید کرد: «صحبت‌های قبلی درباره متمرکز برگزار کردن رقابت‌ها وجود داشت اما نمی‌توان لیگ را به صورت متمرکز برگزار کرد. مگر چه فرقی می‌کند چون اگر قرار به مبارزه با کرونا باشد و بخواهیم لیگ را متمرکز برگزار کنیم شرایط بدتر است اما باز هم تاکید می‌کنم تا الان اتفاق خاصی نیفتاده و بازی ها سر جای خودش است و این هفته طبق برنامه هفته دوم برگزار خواهد شد.»

 

 دستیار قلعه‌نویی: جان مردم در اولویت است

در ادامه این گزارش با جلال امیدیان، مربی گل‌گهر و دستیار امیر قلعه‌نویی در این تیم همکلام شدیم و از او سوال کردیم به‌عنوان یک مربی که در لیگ برتر کار می‌کند نظرش در مورد وقفه دوباره احتمالی در رقابت‌های لیگ برتر چیست و او پاسخ داد: «مطمئنا وقفه دوباره برای رقابت‌های لیگ آن هم برای تیمی مثل گل‌گهر که از همه تیم‌ها زود‌تر شروع کرد، تاثیر‌گذار است. ما اولین تیمی بودیم که کار را آغاز کردیم و در صورت وقفه و تعطیلی کار مربیان برای آماده نگه داشتن بازیکنان بسیار سخت خواهد شد و این شرایط را دشوار می‌کند، اما به هر حال جان مردم هم مهم است و شاید فوتبال در این وضعیت اولویت چندم جامعه باشد و به هر حال هر اتفاقی بیفتد ما هم طبق قوانین عمل می‌کنیم، اما برای ما که مربی هستیم و در متن کار قرار داریم ادامه این روند خیلی سخت می‌شود چون دو ماه از اولین تمرین ما گذشته و سخت است که بخواهیم بازیکنان را در شرایط بازی نگه‌داشته بدون آنکه بازیکن بخواهد بازی کند. با این حال جان مردم نیز در اولویت قرار دارد.»

 

مربی گل‌گهر در ادامه درباره اینکه در هر صورت در فصل گذشته اصرار‌های زیادی برای به پایان رساندن لیگ‌برتر بود به «فرهیختگان» گفت: «الان هم شرایط کرونا بسیار بدتر شده و باید تصمیمات جدی‌تری گرفت شود. بالاخره موج سوم باعث شده تا مرگ‌ومیر یک رکورد بزند. شما فکرش را بکنید هر روز به اندازه یک هواپیمایی که سقوط بکند، انسان‌ها تلف می‌شوند و از بین می‌روند و این یک فاجعه انسانی برای همه دنیاست اما از سوی دیگر مردم هم به این شرایط عادت کرده‌اند و باید با این ویروس همزیستی داشته باشند.»

 

امیدیان تاکید کرد: «واقعا نمی‌دانم موضع سازمان لیگ چیست اما آنها هم به دنبال آن هستند تا مردم بهترین تصمیم را بگیرند تا حداقل وقتی که در خانه می‌نشینند بتوانند فوتبال ببینند چون همه سرگرمی آنها فوتبال است. با این حال برگزاری فوتبال هم مشکلات خاص خودش را دارد و خدای ناکرده اگر یک نفر از فوتبالیست‌ها کرونا بگیرد حتما برای همه تیم‌ها مشکل‌ساز خواهد شد. در هر صورت این یک اتفاق ناشناخته است و به سازمان لیگ هم حق می‌دهم چون تصمیم‌گیری بسیار سخت است. درحال حاضر هم به صورت مقطعی تصمیم می‌گیرند و هفته‌به‌هفته بازی‌ها را برگزار می‌کنند تا ببینند در آینده چه اتفاقی می‌افتد‌.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------