یک مویز و پنج قلندر



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,انتخابات فدراسیون فوتبال

 

 دیروز ثبت نام نامزدهای شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال تمام شد و انتظار می‌رود رقابت از امروز گرمتر شود. البته لابی و یارکشی برای انتخابات از مدت‌ها قبل شروع شده و نامزدها تلاش می‌کنند رضایت اعضای مجمع را جلب کنند. این مذاکرات در خفاست و نمی‌دانیم هرکدام از آنها چه مسیری را برای گرفتن رأی اعضای مجمع انتخاب می‌کنند. در یک دنیای ایده‌آل اعضای مجمع باید بر اساس برنامه و توانایی نامزدها یکی را انتخاب کنند، ولی لابی‌ها لزوماً از این فرمول پیروی نمی‌کند و انتخاب اصلح گاهی قربانی منافع فردی یا جمعی می‌شود.  

 

برای رسانه‌ها یا دلسوزان فوتبال که در مجمع حضور ندارند، تنها نکته مهم برنامه‌ای است که هرکدام از نامزدها برای توسعه فوتبال و خروج فدراسیون از رکود فعلی دارند. فعلاً نامزدها صحبتی درباره برنامه‌شان نداشته‌اند، شاید به این خاطر که می‌دانند افکار عمومی نقش زیادی در تعیین برنده ندارد و بیشتر روی جلب نظر اعضای مجمع تمرکز کرده‌اند. با این حال انتظار می‌رود که در روزهای آینده آنها حتی به صورت تشریفاتی برنامه‌ای ارائه کنند و در رسانه‌ها آفتابی شوند. فعلاً از لابه‌لای خبرها و مصاحبه‌ها می‌توان به این چند نکته پی برد:

 

حضور علی کریمی تغییری اساسی در ترکیب نامزدها به وجود آورده، ولی هنوز معلوم نیست که او بتواند اجماع کافی برای رسیدن به صندلی ریاست ایجاد کند. او بر خلاف روزهایی که در شبکه‌های اجتماعی فعال بود و انتقادات تندی از مدیران فوتبال داشت، سیاست سکوت پیشه کرده و ظاهراً سرگرم لابی‌های انتخابات است، ولی نزدیکان و اطرافیانش با تأکید روی دوگانه فوتبالی – غیرفوتبالی و حمله غیرمستقیم به سایر نامزدها سعی در جذب آرای سلبی دارند. از طرف دیگر اضافه شدن مهدوی‌کیا به عنوان گزینه نایب‌رئیسی می‌تواند تأثیر مثبتی روی آرای کریمی داشته باشد، ولی او هنوز صحبتی درباره برنامه‌هایش نداشته و بعید است تنها با تکیه به سابقه فوتبالی بتواند به این کرسی برسد. البته سایر نامزدها هم از این نظر جلوتر از کریمی نیستند.

 

قنبرزاده که گزینه نایب‌رئیسی عزیزی خادم است از حضور علی کریمی به عنوان یک ملی‌پوش سابق در این انتخابات استقبال کرده، ولی در ادامه از خبرنگاران خواست که از نامزدها برنامه بخواهند و گفت: «به هر حال هر کسی می‌آید باید برنامه داشته باشد. این از مسئولیت‌های رئیس فدراسیون است. بهتر است آنها توضیح بدهند. این موضوع مفصلی است که باید کامل درباره‌اش توضیح داده شود. از شما هم خواهش می‌کنم که از رؤسای فدراسیون بخواهید تا در مورد برنامه اقتصادی که دارند صحبت کنند.»

یکی از این نامزدها کیومرث هاشمی است که دیروز ثبت نام کرد و گفته می‌شود بخت خوبی برای کسب رأی دارد، ولی او در برابر خبرنگاران پاسخ روشنی درباره برنامه‌هایش نداد و گفت: «برنامه تحول‌‌آفرین در حال آماده‌‌سازی است ولی آن چیزی که اکنون فوتبال ما نیاز دارد همدلی، وحدت و همراهی جامعه فوتبال و انسجام است. چالش‌های زیادی داریم. مخصوصاً در زمینه منابع مالی که یکی از بزرگترین چالش‌های فوتبال است.»

 

اگر در فاصله 20 روز تا انتخابات فدراسیون و در حالی که لابی‌ها برای کسب رأی شروع شده هنوز برنامه نامزدها در حال آماده‌سازی باشد، اوضاع چندان امیدوارکننده نیست. با این حال اساسنامه جدید به همه مدعیان فرصت حضور در صحنه انتخابات را داده و این دار و ندار فوتبال ماست، پس باید خوشبین باشیم که نامزدها در روزهای آینده برنامه‌شان را اعلام کنند و از دل بحث‌ و جدل‌ها چهره‌های شایسته‌ بتوانند به کرسی‌های فدراسیون برسند.

 

 ایران/آرمن ساروخانیان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------