آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

لیگ قهرمانان اروپا| بازگشت پاریسی‌ها به تئاترکابوس‌ها/ «کلوپ جدید» میزبان شاگردان کلوپ



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,تیم‌های فوتبال
مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۱-۲۰۲۰ در حالی از امشب آغاز می‌شود که PSG‌ به محل رقم خوردن یکی از شرم‌آورترین شکست‌های تاریخش برمی‌گردد. 

به گزارش تسنیم، بعد از دو ماه انتظار، سرانجام رقابت‌های مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا از امشب (سه‌شنبه) آغاز می‌شود و در اولین شب از این رقابت‌‌ها دو بازی انجام خواهد شد. مهمترین بازی در میان این دو دیدار بدون شک مصاف تیم‌های بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن در ورزشگاه نوکمپ است، جایی که چهار سال پیش یکی از شیرین‌ترین خاطرات بارسایی‌ها و یکی از تحقیرآمیزترین شکست‌های تاریخ باشگاه پاری‌سن‌ژرمن رقم خورد. اسفند سال 1395 بود که بارسلونا موفق شد میهمان فرانسوی که در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپای فصل 17-2016 با نتیجه 4 بر یک مغلوبش شده بود را با نتیجه عجیب 6 بر یک شکست دهد و به مرحله بعد صعود کند. آن بازی که قضاوت داور ترکیه‌ای‌الاصلش دنیز آیتکین، جنجال‌های زیادی به پا کرد، به خاطر ماهیت و بی‌سابقه بودن بازگشت یک تیم در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا به «رمونتادا» (بازگشت) معروف شد. پیش از آن هرگز سابقه نداشت که در لیگ قهرمانان اروپا یک تیم باخت 4 بر صفر بازی رفت را در بازی برگشت جبران کند، اما این اتفاق با گل‌‌های لوئیس سوارس، گل به خودی کورزاوا، پنالتی مسی، دو گل نیمار و در نهایت گل دقیقه 95 سرخی روبرتو رخ داد و تیم تحت هدایت لوئیس انریکه را راهی مرحله یک چهارم نهایی کرد.

 

از آن زمان تا الان اما تغییرات زیادی در ترکیب دو تیم رخ داده که مهمترین آنها انتقال نیمار بهترین بازیکن میدان در آن شب دراماتیک به پاری‌سن‌ژرمن بوده است. بازی امشب می‌توانست اولین رویارویی نیمار با تیم سابقش باشد، اما همچون سال‌های گذشته او درست در آستانه بازی‌های مرحله حذفی دچار مصدومیت شده است و امشب نمی‌تواند ‌PSG را در مصاف با بارسلونا همراهی کند. با این حال پاری‌سن‌ژرمن با ستاره‌‌های دیگرش از جمله کیلیان امباپه پتانسیل آن را دارد که شاگردان رونالد کومان را به دردسر بیندازد و نتیجه‌ای قابل قبول برای تحقق انتقام‌گیری از کاتالان‌ها کسب کند. برخلاف بارسلونا که در گروه G رقابت‌های فصل جاری لیگ قهرمانان درست در هفته آخر صدر جدول را به یوونتوس تقدیم کرد و به‌عنوان تیم دوم راهی مرحله یک هشتم نهایی شد، پاریسی‌ها از گروه خود به‌عنوان تیم اول صعود کردند و به همین دلیل از امتیاز برگزاری بازی برگشت در خانه برخوردار هستند.

 

بارسلونا

با معیارهای معمول، بازی امشب حکم یک آزمون سخت و جدی را برای مشخص شدن عیار واقعی تیم در دست ساخت رونالد کومان دارد. به هر حال PSG‌ نایب قهرمان فصل گذشته رقابت‌هاست و بارسلونا هم مهره‌ای باتجربه مانند جرارد پیکه را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. با توجه به آخرین بازی اروپایی بارسلونا در این فصل شاید مائوریسیو پوچتینو و شاگردانش در پاری‌سن‌ژرمن به کسب نتیجه در نوکمپ امیدوار باشند، اما واقعیت این است که این بارسلونا با بارسلونایی که در خانه مغلوب بانوی پیر شد، فرق دارد. مهمترین تغییر بازگشت سبک بازی این تیم به سیستم 3-3-4 است که لئو مسی، آنتوان گریزمان و عثمان دمبله را در اختیار دارد که دو نفر اول مدتی است روی فرم برگشته‌اند. انتظار می‌رود که بارسلونا در این بازی با ترکیب اصلی متشکل از تراشتگن درون دروازه، دست، مینگسا، لنگله و آلبا در خط دفاع، دیونگ، بوسکتس و پدری در خط میانی و مسی، گریزمان و دمبله در خط حمله به میدان برود.

 

پاری‌سن‌ژرمن

در فصلی که پاریسی‌ها امیدوار بودند بر بستر موفقیت اروپایی فصل گذشته‌شان (صعود به فینال) انتظار طولانی مدت خود برای کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان را به پایان برسانند، مصدومیت نیمار درست در آستانه یکی از حساس‌ترین بازی‌های این تیم، ضربه سنگینی به شانس قهرمان فرانسه برای صعود زده است. اما فقط غیبت او نیست که خاطرات تلخ مصاف چهار سال پیش دو تیم را برای پاریسی‌ها زنده می‌کند بلکه علاوه بر او آنخل دی‌ماریا هم غایب است و با این شرایط پوچتینو سخت‌ترین آزمونش در پاری‌سن‌ژرمن از زمان تحویل گرفتن سکان هدایت این تیم از توماس توخل در ماه دسامبر را پیش رو دارد. با این وجود همانطور که گفته شد او آنقدر مهره دارد که دلیلی برای ترسیدن از میزبان کاتالان نداشته باشد. انتظار می‌رود که پوچتینو تیمش را با ترکیبی متشکل از ناواس درون دروازه، فلورنتزی، مارکینیوش، کیمپمبه و کورزاوا در خط دفاعی، گوئیه، وراتی و پاردس در خط میانی و مویزه کین، مائورو ایکاردی و امباپه در خط حمله به میدان بفرستد.

 

همزمان با سفر پاریسی‌ها به بارسلونا و مصاف آنها با شاگردان کومان، در شرق آلمان هم یک بازی دیگر از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا میان تیم‌های لایپزیگ و لیورپول برگزار می‌شود.

 

این بازی مصاف شاگردان دو مربی آلمانی با اندیشه‌های فوتبالی مشابه است. در واقع به دلیل همین تشابه است که به یولسان ناگلسمان سرمربی لایپزیگ لقب یورگن کلوپ جدید داده‌اند. کلوپ سه سال پیش در تمجید از همتا و هموطن خود گفت: «استعداد مربیگری ناگلسمان واقعاً زیاد است». ناگلسمان فصل گذشته با رساندن تیمش به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان نشان داد که چرا کلوپ اینگونه از او تعریف می‌کرد، اما حالا وقت آن است که او بهتر از هر زمان دیگری قدرت و استعدادش را به رخ همتای خود در لیورپول بکشد، لیورپولی که به خاطر ناکامی‌ و باخت‌های متوالی چند وقت اخیرش در رقابت‌های داخلی تحت فشار قرار دارد و لیگ قهرمانان بهترین جایی است که می‌تواند این تیم را از زیر این فشار خلاص کند.

 

برنامه کامل بازی‌های هفته نخست از دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به شرح زیر است:

 

سه‌شنبه - 28 بهمن 99

بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن، ساعت 23:30

لایپزیگ - لیورپول، ساعت 23:30

 

چهارشنبه - 29 بهمن 99

پورتو - یوونتوس، ساعت 23:30

سویا - دورتموند، ساعت 23:30

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------