قلعه نویی: در مبارزه با ویروس کرونا عملکرد ضعیفی داشتیم



 قلعه نویی,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
سرمربی تیم گل گهر سیرجان در مورد اهداف و برنامه‌هایش در سال جدید و همچنین موضوعات مختلف دیگر با ایلنا گفتگو کرد. 

به گزارش ایلنا، امیر قلعه‌نویی، پرافتخارترین سرمربی تاریخ لیگ برتر در لیگ بیستم چالش جدیدی را پذیرفته و به سیرجان رفته تا تیم تازه تاسیس گل گهر را به سرمنزل مقصود برساند. او که این روزها به دور از هیاهوی تیم‌های پرستاره، مدعی و پر طرفدار تهران، اصفهان و تبریز در آرامش و پله به پله برنامه های خودش را پیاده می‌کند امسال کمتر از قبل در رسانه‌ها آفتابی می‌شود و برای همین به سختی توانستیم موافقت او را برای گفتگوی نوروزی با ایلنا جلب کنیم ولی در نهایت گفتگویی انجام شد که ماحصلش حرف‌های جالبی بود که در زیر می‌خوانید:

 

 سال 99 برای امیر قلعه‌نویی در مجموع چطور گذشت؟

سال 99 در مجموع سال خوبی نبود چرا که ویروس کرونا ریشه‌کن نشد و همچنان درگیرش هستیم و عزیزانی را هم در این مدت به خاطر این ویروس از دست دادیم. فکر می‌کنم مسئولان در قبال کنترل این ویروس عملکرد قابل قبولی نداشتند و با اینکه کل دنیا درگیر کرونا بود ولی ما می‌توانستیم بهتر عمل کنیم که متاسفانه اینطور نبود ولی امیدوارم هرچه سریعتر این ویروس ریشه‌کن شود و به زندگی عادی برگردیم. برای شخص خودم در مجموع سال خوبی بود و توانستم سلامتی خودم را بازیابم و حالا هم برنامه های بزرگی با تیم گل گهر داریم که مشغول انجام آن هستیم.

 

کمی در مورد بیماری و مشکلی که برایتان پیش آمد و باعث شد بستری شوید صحبت کنید.

در مورد بیماری باید بگویم که شرایط سختی بود. ما در آن مقطع در سپاهان سه نفر از مدافعان اصلی خودمان را از دست دادیم و خیلی از این موضوع متضرر شدیم. شما نگاه کنید لیورپول یک فن دایک را از دست داد و 6 بازی پیاپی نتیجه نگرفت، حالا در نظر بگیرید ما پورقاز و گولسیانی را برای مدت طولانی نداشتیم و مهدیزاده هم در مقطع مهمی از فصل مصدوم شد و ناچار شدیم از بازیکنان در پست غیر تخصصی استفاده کنیم و همین موضوع به ما ضربه زد و در کنار مسائل دیگر باعث شد از کورس قهرمانی جا بمانیم و فشار زیادی را در آن مقطع متحمل شدم و آن حمله عصبی هم مزید بر علت شد تا در ادامه فصل نتوانم در خدمت تیم سپاهان باشم. 

 

انتخاب گل گهر از سوی شما کمی دور از ذهن بود ولی به نظر می‌رسد آرامشی که در فضای این تیم برای شما وجود دارد باعث شده از انتخابتان راضی باشید. درست است؟

ما گل گهر را با مطالعه انتخاب کردیم و وقتی قصد داشتیم به اینجا بیاییم همه جوانب را سنجیدیم و به این نتیجه رسیدیم انتخاب خوبی است. امکانات سخت افزای گل گهر فوق العاده است و یک مجموعه خوب و حرفه‌ای وجود دارند و نگاه بلند مدت دارند و برای تبدیل شدن گل گهر به یک تیم بزرگ و قدرتمند نیاز است که صبور باشیم و در حال برداشتن قدم های اول هستیم و امیدوارم بتوانیم برنامه هایمان را به خوبی در این تیم پیاده کنیم.

 

امسال درگیر ویروس کرونا بودیم. شما چطور خودتان با این موضوع کنار آمدید؟

در مورد کرونا در سوال نخست توضیح دادم و فکر می‌کنم و کنار آمدن ما با این ویروس همراه با سختی‌های زیادی بوده است.جامعه با این شرایط دچار یک خمودگی مضاعف شده و علاوه بر مشکلات اقتصادی و معیشتی که مردم درگیرش هستند، این موضوع مزید بر علت شده تا مردم شرایط سخت تری را تحمل کنند و امیدوارم هرچه زودتر رفع شود.

 

یکی از اتفاقات امسال انتخابات فدراسوین فوتبال و معرفی رئیس جدید فدراسیون بود. در این مورد چه نظری دارید؟

در مورد ریاست جدید فدراسیون الآن نمی‌شود نظر داد و باید برای سنجش عملکرد افراد صبر کرد و متوجه شویم چه عملکردی خواهند داشت. بالاخره فدراسیون قبلی اشتباهات زیادی داشت و باید قبول کنیم تصمیمات غلطی گرفته شد که مشکلات زیادی برای فوتبال ما ایجاد کرد. امیدوارم در فدراسیون جدید شرایط بهتر باشد ولی هنوز برای قضاوت در این خصوص زود است.

 

امسال اتفاقات تلخ کم نداشتیم و یکی از آنها طبق معمول از دست دادن چهره‌های مطرح در فوتبال بود. از محمود یاوری گرفته تا سرژیک تیموریان و در نهایت مهرداد میناوند و علی انصاریان.

سال 99 کلاً از هر لحاظ بخواهید حساب کنید سال تلخی بود و اتفاقات ناراحت کننده در آن خیلی زیاد بود. از دست دادن این افرادی که نام بردید هم واقعاً ناراحت کننده است. خصوصاً علی انصاریان و مهرداد میناوند که علاوه در فضای ورزشی، در فضای هنری هم توانسته بودند خودشان را مطرح کنند و از دست دادن آنها واقعاً شوک بزرگی به جامعه بود و اتفاق تلخی بود. در مورد سرژیک هم باید بگویم اتفاق تلخی است که یک نفر در سنین جوانی این چنین یکباره و نابهنگام فوت کند. انشاءالله روح همه آنها شاد شود.

 

اوضاع تیم ملی را چطور می‌بینید؟ فکر می‌کنید بتوانیم راهی جام جهانی شویم؟

من برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم. به هر حال این وضعیت کرونا روی تیم ملی هم اثرش را گذاشته است، خصوصاً اینکه در حال حاضر امتیاز میزبانی را هم در اختیار نداریم و کارمان از قبل سخت‌تر شده است. تیم ملی ما در حال حاضر در یکی از بهترین دوران خودش از لحاظ داشتن بازیکن با کیفیت است خصوصاً در خط حمله مهره‌های با کیفیت زیادی داریم که باید از آنها استفاده کنیم. امیدوارم از این مرحله عبور کنیم و بعد به فکر مراحل بالاتر باشیم.

 

اخیراً شاهد شکست فوتبال ایران در گرفتن امتیاز میزبانی رقابت‌های آسیایی در سطح باشگاهی و ملی بودیم. دلیل آن را در چه می‌بینید؟

ما سال‌هاست دیپلماسی ورزشی را باخته‌ایم. از 1982 و بازی‌های آسیایی دهلی بگیرید تا به امروز ما اکثراً در دیپلماسی ورزشی خصوصاً در فوتبال شکست خورده‌ایم و این هم از قبل مشخص بود. آدمهایی که در فدراسیون کرسی می‌گیرند خیلی توانایی گرفتن حق مسلم ایران را ندارند و اصولاً در نوع مدیریت در ورزش ما فقر شدید داریم و مدیر توانا در ورزش ایران تولید نشده است و عده‌ای چند صباحی آمدند و کسب شهرت کردند و رفتند. حالا خیلی عقیده ندارم که مدیریت ورزش باید در اختیار یک شخص ورزشی باشد ولی باید یک مدیر کارآمد روی کار باشد حالا چه ورزشی چه غیر ورزشی ولی از این جهت ما فقر داریم و در جامعه و در ورزش از این نظر دچار مشکل هستیم.

 

انتظار شما از گل گهر در سال جدید چیست؟

انتظارم از گل گهر فقط آن ثباتی است که مد نظرمان است تا امسال به آن دست پیدا کنیم. کارخانه گل گهر یک شبه تبدیل به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کشور نشده است و برنامه ریزی پشت آن بوده و در فوتبال هم این تیم تازه دومین فصل لیگ برتری خودش را تجربه می‌کند و نیاز به زمان دارد تا برنامه های خودمان را پیاده کنیم و در فصل های بعد اهدافی که در عرصه داخلی و بین المللی که داریم و آنهم رفتن به رقابت‌های آسیایی است را بدست بیاوریم که دور از دسترس نیست.

 

و در آخر آرزوی امیر قلعه‌نویی در سال 1400؟

آرزویم فقط این است که مردم یک زندگی نرمال و خوب داشته باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------