عاملان حمله به اتوبوس پرسپولیس در دادگاه/ اعلام ورزشگاه‌های دارای اولویت نصب VAR



پرسپولیس,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
رییس کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال در رابطه با پرونده حمله به اتوبوس پرسپولیس با نارنجک دستی در اصفهان، زمان پایان بیستمین دوره لیگ برتر، علت قطع برق ورزشگاه آزادی در دیدار استقلال و پدیده و برنامه مسابقات تیم ملی فوتبال ایران توضیح داد. 

به گزارش ایسنا، سهیل مهدی در رابطه با اینکه به چه علت دیروز (دوشنبه) در دیدار تیم های فوتبال استقلال و پدیده در ورزشگاه آزادی دو بار برق ورزشگاه قطع شد، اظهار کرد: بحث فرسودگی بافت ها و زیرساخت ها در سال های گذشته برای فوتبال کشور مشکل آفرین بوده و در فصل سرد سال به دلیل بارش باران و برف مسائل مختلفی به وجود می آید اما در مورد قطعی برق روز گذشته با توجه به اینکه در فصل گرم سال به سر می بریم، تابلوهای نوری برق زیادی مصرف می کنند و این مصرف برق گرما و حرارت بالایی ایجاد می کند و در این دمای بالا هوا، چنین مساله ای پیش می آید و بحث قطعی برق نبود.

 

وی در مورد حضور تماشاگران در فصل آینده لیگ برتر فوتبال، بیان کرد: تصمیم در این رابطه بر عهده ستاد ملی مقابله با کروناست و با توجه به اینکه در ورزشگاه ها با تراکم اجتماعی همراه هستیم امیدوار هستیم با انجام واکسیناسیون عمومی بتوانیم شاهد حضور تماشاگران در ورزشگاه ها باشیم.

 

پرونده حمله به اتوبوس پرسپولیس در اصفهان

 رییس کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران در رابطه با آخرین وضعیت پرونده حمله به اتوبوس پرسپولیسی ها در اصفهان و اینکه وی در آن دیدار ناظر ویژه مسابقه بود، خاطرنشان کرد: در مسیری که پرسپولیس از هتل به ورزشگاه حرکت کرد، چند نارنجک دستی به سمت اتوبوس پرتاب می شود که دو مورد آن به شیشه جلو و عقب اتوبوس برخورد می کند.

 

مهدی افزود: سعی بر این شد تا فضا مدیریت شود و در نهایت مسابقه برگزار شد اما چون این اتفاق خارج از فضای ورزشگاه رخ داد، پلیس و یگان امداد، پیگیری را انجام دادند و مشخص شد که متاسفانه دو نوجوان کمتر از ۱۸ سال نارنجک های دستی را پرتاب کرده بودند که در اختیار رکن قضایی منطقه قرار گرفتند و این پرونده مسیر قضایی خود را از دادگاه عمومی دنبال می‌کند.

 

وی با بیان اینکه دو باشگاه ذوب آهن و سپاهان اصفهان نیز از این اتفاق ابراز تاسف و این اقدام را تقبیح کردند، گفت: در مورد شکایت پرسپولیس در کمیته انضباطی نیز باید خاطرنشان کرد که ارکان قضایی فدراسیون فوتبال، مستقل است و سازمان لیگ در این رابطه دخالتی ندارد.

 

مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

رییس کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال در مورد زمان برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، اعلام کرد: تقریبا تا فروردین ماه سال آینده ۱۰ مسابقه خواهیم داشت و بنابر برنامه اعلام شده در شهریور ۲ مسابقه، در مهر ۲ مسابقه و به همین ترتیب تا فروردین ماه تیم ملی درگیر مسابقات است و با توجه به زمان بندی صورت گرفته مسابقات باید به صورت رفت و برگشت صورت گیرد و طبق قانون باید شرایط میزبانی را در ایران داشته باشیم.

 

مهدی در مورد زمان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نیز، بیان کرد: در مورد این مسابقات هنوز برنامه جدید اعلام نشده است و بر اساس تقویم قبلی فعلا برنامه دنبال می شود و به نظر می رسد با توجه به رضایتمندی کنفدراسیون فوتبال آسیا، مسابقات در مرحله حذفی همچنان به صورت متمرکز برگزار شود.

 

زمان پایان لیگ ۲۰ و شروع لیگ ۲۱

وی در مورد برنامه زمان بندی مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران، اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته امیدوار هستیم تا قبل از ۱۰ مرداد سال جاری بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران را به پایان برسانیم و بلافاصله دو هفته پس از مسابقات لیگ برتر، نیمه نهایی و فینال جام حذفی را خواهیم داشت.

 

رییس کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال افزود: یکی از نکات مبهم سازمان لیگ به منظور برنامه ریزی مسابقات سال آینده لیگ برتر فوتبال، برنامه تیم ملی است.

 

مهدی در مورد اعتراض پرسپولیسی ها به برنامه ریزی مسابقات لیگ برتر و اینکه به چه علت باید در مسابقات خود قبل از تیم فوتبال سپاهان به میدان بروند، گفت: از نظر قانونی فقط موظف هستیم که دو هفته پایانی را همزمان برگزار کنیم و پیش از این نیز تا قبل از ایجاد رقابت بین سپاهان و پرسپولیس در صدر جدول، چنین اعتراضی را بین هواداران استقلال و پرسپولیس را داشتیم و سازمان لیگ نمی تواند بنابر نوسان های جدول لیگ برتر برنامه را تغییر دهد و در انتهای جدول نیز چنین مساله ای مطرح است و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا مسابقات در شرایط مساوی برگزار شود چرا که در جایگاه بی طرف قرار داریم اما در برخی مواقع واقعا جدول و شرایط مسابقات چنین امکانی را برای ما فراهم نمی کند.

 

ورزشگاه‌های دارای اولویت نصب VAR در ایران

وی همچنین در مورد درخواست ۳ ورزشگاه برای نصب فناوری کمک داور ویدیویی VAR، بیان کرد: تخمین زده می شود که این تجهیزات حدود چهار تا پنج میلیارد تومان در هر ورزشگاه هزینه داشته باشد و چند ورزشگاه شامل آزادی، نقش جهان، فولاد و امام رضا در اولویت قرار دارند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------