ترین‌های نیمه نهایی یورو 2020| از داوری ناامیدکننده تا درخشش اشمایکلِ کوچک/اسپانیا بازنده سربلند



یورو 2020 ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
بازی‌های نیمه نهایی یورو 2020 با جذابیت بسیار بالا دنبال شد و تیم‌های انگلیس و ایتالیا توانستند به عنوان فینالیست‌های این دوره معرفی شوند. 

به گزارش فارس، نیمه نهایی یورو 2020 سه شنبه و چهارشنبه شب هفته گذشته برگزار شد و تیم‌های ملی ایتالیا و انگلیس توانستند با شکست اسپانیا و دانمارک راهی فینال این رقابت شوند.

 

در مرحله نیمه نهایی هر 2 بازی به وقت‌های اضافی رسید. ایتالیا در ضربات پنالتی با درخشش دوناروما مقابل اسپانیا به برتری دست یافت اما انگلیس در وقت‌های اضافی با یک پنالتی مشکوک روی رحیم استرلینگ و گلزنی هری کین توانست جواز حضور در فینال این مسابقات را بدست آورد. 

 

در گزارش زیر به بررسی ترین‌های نیمه نهایی یورو 2020 خواهیم پرداخت. گزارش فارس از ترین‌های مرحله یک چهارم نهایی را در اینجا بخوانید.

 

*بهترین بازی

یورو 2020 ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

بازی ایتالیا و اسپانیا با جذابیت بسیار بالایی دنبال شد. با اینکه همه فکر می‌کردند با توجه به مسابقات گذشته، آتزوری تیم برتر میدان در این مسابقه لقب بگیرد ولی انریکه با یک تاکتیک متفاوت و بازی با بدون مهاجم مرکزی همه چیز را تغییر داد و از یک اسپانیای متفاوت رونمایی کرد. تیمی که توانست سوار بر بازی شود و موقعیت‌های مناسبی ایجاد کند اما به مانند بازی‌های گذشته ماتادورها در فاز تهاجمی باز هم با بی‌دقتی توپ‌ها را به گل تبدیل نکردند.

 

بی شک بازی برتر نیمه نهایی،‌ جدال جذاب اسپانیا و ایتالیا بود. جدالی که با تاکتیک بسیار جذاب مانچینی و انریکه ادامه پیدا کرد و علاقه‌مندان به فوتبال مسابقه زیبایی را مشاهده کردند. انریکه سعی داشت با تمرکز در خط میانی تمام حملات خود را از وسط ساخته و پرداخته کند اما ایتالیا عقب کشید و با تکیه بر توانایی اینسینیه و کیه‌زا به ضدحمله اندیشید. از روی این تاکتیک نیز آتزوری به گل رسید و با درخشش دوناروما، وراتی و اینسینیه توپ خیلی زود به خط دفاعی اسپانیا رسید و کیه‌زا توانست با یک ضربه دیدنی دروازه سیمون را باز کند. 

 

*بهترین بازیکن

یورو 2020 ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

جانلوییجی دوناروما، دروازه‌بان تیم ملی ایتالیا که توانست پنالتی موراتا را دریافت کند بی‌شک یکی از بهترین بازیکنان نیمه نهایی یورو 2020 بود. بازیکنی که در جریان بازی نیز چند مهار خیلی خوب را به نمایش گذاشت و حتی باعث شد تا توپ «دنی اولمو» در نیمه اول به گل بدل نشود. دوناروما پس از این درخشش مورد تمجید رسانه‌ها نیز قرار گرفت. 

 

البته می‌توان در بین بهترین بازیکنان «هری کین» را نیز قرار داد. بازیکنی که بسیار در ترکیب سه شیرها موثر بود و نمایشی عالی از خودش به ثبت رساند. 

 

*بهترین گل

کاشته دیدنی دمسگارد به تیم ملی انگلیس یکی از زیباترین گل‌های یورو 2020 بود. گلی که روند بازی را تغییر داد و باعث شد تا این مسابقه جذاب‌تر دنبال شود. البته می‌توان به گل کیه‌زا نیز در نیمه نهایی اشاره کرد. این بازیکن با یک ضربه زیبا توانست دروازه سیمون را باز کند و یکی از گل‌های خوب نیمه نهایی را به ثبت رساند. 

  

*بهترین مهار

کسپر اشمایکل یکی از بهترین بازیکنان دانمارک در دیدار برابر با انگلیس بود. دروازه‌بانی که روی ضربه سر «هری مگوایر» یک شیرجه دیدنی زد و توانست با یک مهار عالی، عنوان بهترین مهار این هفته را به ثبت رساند. او در نیمه اول نیز تک به تک «رحیم استرلینگ» را با شجاعت فراوان مهار کرد تا به یکی از بهترین بازیکنان زمین لقب گیرد. اشمایکل حتی در صحنه گل دوم و پنالتی هری کین، ضربه کاپیتان انگلیس را دفع کرد ولی مانع گل شدن توپ برگشتی نشد و انگلیس به گل دوم دست پیدا کرد. 

  

*پاس گل هفته

دنی اولمو در دیدار برابر ایتالیا نمایشی عالی داشت و توانست گل اول اسپانیا را نیز ساخته و پرداخته کند. موقعیتی که با پاس خوب لاپورت از خط دفاعی آغاز شد و با یک و دوی موراتا و اولمو ادامه پیدا کرد. پاس نهایی اولمو به موارتا باعث شد تا مهاجم اسپانیا تک به تک شود و گل اسپانیا بدست آید.

  

البته در فوتبال کنونی، یک پاس پیش از پاس گل اهمیت فراوانی پیدا کرده و بسیاری از رسانه ها از «پاس پیشاگل» صحبت می‌کنند. مثلا در این هفته پاس هری کین در گل اول انگلیس و پاس اینیسینه در گل اول ایتالیا بسیار مورد تمجید قرار گرفت. 

 

*سورپرایز هفته

یورو 2020 ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

پدری، ستاره 18 ساله اسپانیا تمام نگاه‌ها را به سمت خود معطوف کرد. بازیکنی که فصل گذشته در بارسلونا درخشید و در این یورو یک نمایش فوق‌العاده مخصوصا در دیدار مقابل ایتالیا به ثبت رساند. پدری در مقابل هافبک‌های قدرتمند ایتالیا مثل جورجینیو، وراتی و بارلا عالی کار کرد و به ستاره اصلی میدان در نیمه اول و دوم لقب گرفت. بازیکنی که موقعیت های خوبی نیز خلق کرد ولی با بی‌دقتی مهاجمان مثل اویارزابال به گل بدل نشد. 

 

*ضعیف‌ترین بازیکن هفته

در این هفته تیم‌ها نمایش خوبی از خود نشان دادند ولی اگر بخواهیم یک بازیکن را به عنوان بازیکن ناکام هفته لقب دهیم، بی‌شک «میکل اویارزابال» در صدر این لیست قرار خواهد گرفت. اویارزابال نمایش خوبی مقابل سوئیس از خودش به جا گذاشت و باعث شد تا انریکه او در دیدار مقابل ایتالیا در ترکیب اصلی قرار دهد. این بازیکن 25 ساله اسپانیا موقعیت‌های زیادی را هدر داد که مهمترین آن به نیمه دوم و ضربه سر ناقص بازمی‌گردد. اویارزابال می‌توانست اسپانیا را برنده این مسابقه کند اگر از موقعیت‌های خودش گل می‌ساخت. 

 

یورو 2020 ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

*موقعیت از دست رفته هفته 

پاس دیدنی کوکه با ضربه ناقص اویارزابال به بیرون رفت. گزارشگر بازی گفت که بازیکن اسپانیا فقط لازم بود توپ را به سرش بساباند ولی این اتفاق رخ نداد تا مهمترین موقعیت هفته از دست اسپانیا بپرد. 

 

*اتفاق جالب هفته

شوخی کیه‌لینی با جوردی آلبا پیش از ضربات پنالتی به یکی از اتفاقات جالب یورو 2020 بدل شد. کیه‌لینی بر سر شیر یا خط سکه با آلبا شوخی کرد و باعث شد تا صحنه‌هایی جالب و زیبا رقم خورد. 

 

یورو 2020 ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

*چهره هفته

آلوارو موراتا به عنوان یار تعویضی وارد میدان شد و توانست گل تساوی بخش اسپانیا را به زیبایی وارد دروازه ایتالیا کند. او در این یورو بسیار افت و خیز داشت و با انتقادات و تمجیدهای فراوانی از سوی مطبوعات روبه رو شد. در این مسابقه نیز باز هم پنالتی اسپانیا را به گل تبدیل نکرد تا دوباره به ناکام بزرگ این کشور بدل شود. بازیکنی که در ابتدا مورد تمجید قرار گرفت ولی در انتها به دلیل خراب کردن پنالتی خود با انتقادات فراوانی روبه‌رو شد. این انتقادات حتی به تهدید هم رسید و برخی رسانه‌ها عنوان کردند که همسر موراتا مورد تهدید برخی طرفداران قرار گرفته است. 

 

یورو 2020 ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

*ناکام هفته

 لوئیس انریکه  با تیمش با ارائه یک بازی تاکتیکی بسیاری از فوتبال دوستان را شگفت زده کردند، حتی خود مانچینی نیز سورپرایز شد و در نشست خبری از همکار خود تمجید کرد. تیم ملی اسپانیا در این یورو هر چه جلوتر رفت، تیم قدرتمندتری شد و توانست به یکی از مدعیان بزرگ این رقابت لقب گیرد. تیمی که با نسلی جدید پا به این عرصه گذاشت ولی با سری بالا از این جام خداحافظی کرد. بی‌شک نمایش فوق‌العاده اسپانیا در دیدار برابر ایتالیا باعث شد تا امیدواری‌ها نسبت به ماتادورها در جام جهانی 2022 قطر به اوج برسد.

 

 یورو 2020 ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

تیتر روزنامه اسپورت: خداحافظی ناعادلانه و تمجید انریکه

 

*ناامیدکننده‌ترین بازیکن

در این هفته هیچ بازیکنی ناامیدکننده نبود و همه توانستند نمایش مثبتی از خود به ثبت رسانند. مهمترین اتفاق نا امیدکننده در این هفته کادر داوری بازی انگلیس و دانمارک بود. داوری که یک پنالتی مشکوک برای سه‌شیرها گرفت و ویدیوچکی که آن را تایید کرد. پنالتی مشکوک انگلیس باعث شد تا بسیاری در فضای مجازی به شدت از داوران این بازی (چه داخل زمین و چه ویدیوچک) انتقاد کنند و عملکرد آنان را زیر سوال ببرند. 

 

یکشنبه شب از ساعت 23 و 30 دقیقه دیدار حساس و پایانی یورو 2020 بین انگلیس و ایتالیا در ورزشگاه ومبلی شهر لندن برگزار خواهد شد. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------