مظاهری:خودم از مجيدی خواستم حسينی فيكس شود!/دوست دارم سپاهان قهرمان شود



 رشید مظاهری,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

رشید مظاهری از دلایل نیمکت‌نشینی‌ و آینده خود در استقلال با همشهری به گفت‌وگو پرداخت.

  

رشید مظاهری مدتی است که جای خودش را درون دروازه استقلال به رقیبش یعنی حسین حسینی داده. از دور اینگونه به‌نظر می‌آید که دروازه‌بان سابق ذوب‌آهن و تراکتور از این موضوع ناراضی باشد، اما رشید در گفت‌وگو با همشهری دلایلی برای نیمکت‌نشینی‌اش و پشت سر رقیب ماندنش ارائه می‌دهد که می‌تواند هواداران این تیم را قانع کند. او درباره موضوعاتی جنجالی مثل توهین کنعانی‌زادگان به هواداران استقلال یا وزیر ورزش هم حرف زده است.

 

از بازی با نفت مسجدسلیمان شروع کنیم. شنیده می‌شد ممکن است در این بازی به ترکیب برگردی. کلا بازی چطور بود؟ 

مهم این است که خوشبختانه با تدابیری که کادرفنی داشت و تلاشی که بازیکنان انجام دادند، توانستیم برنده بازی شویم.

 

از نیمکت‌نشینی در بازی‌های اخیر برایمان بگو. چه شد که این همه طول کشید؟

بازی‌کردن یا ذخیره‌بودن یا اینکه اصلا چه بازیکنی فیکس بازی کند یا روی نیمکت باشد، ما این چیزها را در تیم‌مان نداریم. چیزی که امسال در استقلال تجربه کردم، این است که هر کس هر جا که می‌تواند باید کمک کند؛ حتی با نشستن روی نیمکت یا بازی‌کردن. در مقطعی که من بازی نکردم، فکر می‌کنم حسینی خیلی به تیم کمک کرد. ان‌شاءالله من هم در آینده بتوانم کمک بیشتری به تیم کنم.

 

انگار برخلاف شایعات از این موضوع شکایتی نداری. گفته شده بود که برای فصل آینده در حال سبک‌وسنگین‌کردن پیشنهادهای دیگر هستی.

شایعه است دیگر. این همه گفتند رشید تمرین نمی‌کند، رشید این‌طوری است و... من ۲ هفته مصدوم بودم، به‌خودم رسیدم، برگشتم و تمریناتم را تشدید کردم یعنی محکم تمرین کردم. هیچ‌کس در این مدت هیچ حرکت حاشیه‌ای از من ندید. گفته بودند اگر رشید بازی نکند، تیم را به‌هم می‌ریزد اما دیدید که من چنین شخصیتی ندارم. شرایط طوری بود که سیدداشت خوب بازی می‌کرد. من هم باید یک‌طور دیگر به تیم کمک می‌کردم و منتظر می‌ماندم تا به شکل‌های دیگر به تیم کمک کنم.

 

منظورت چطور کمک کردنی است؟

یا بیرون بنشینم به تیم روحیه بدهم یا بازی کنم.

 

شرایطی که الان داری شبیه شرایط حسینی در نیم‌فصل اول است. حسینی صبر و تلاش کرد تا به ترکیب برسد. ممکن است دوباره ورق برگردد؟

اینجا استقلال است. یک بازی‌اش با خیلی از بازی‌های تیم‌هایی دیگر فرق دارد. در جام حذفی مقابل ذوب‌آهن نمی‌دانستم که در ترکیب نیستم ولی رفتم به سرمربی گفتم که فکر می‌کنم در این مقطع حسینی بهتر می‌تواند به شما کمک کند. این وسط در تمرینات هم مصدوم شدم و ۲ هفته طول کشید تا به شرایط مسابقه برگردم. با آقای غلامپور هم صحبت کردم و فکر می‌کنم با این کارم توانستم به تیمم کمک کنم.

 

شاید تا حالا نمونه این موضوع را نداشته‌ایم که یک دروازه‌بان درحالی‌که ملی‌پوش است و از آمادگی هم برخوردار است، به مربی بگوید از دروازه‌بان ذخیره استفاده کند. اما از این بحث بگذریم در مورد شرایط کلی تیم استقلال برایمان بگو.

من فکر می‌کنم اگر آقا فرهاد زودتر بالای سر تیم می‌آمد ما نتایج بهتری را می‌گرفتیم؛ هرچند در این مدت آقافرهاد و کادرفنی‌اش و کل تیم خیلی تحت فشار بودیم. به‌نوعی می‌توان گفت تنها بودیم. آقافرهاد همه‌جوره تیم را جمع کرد. با همه احترامی که به بقیه مربیانی که با آنها کار کردم، باید بگویم این حسی که الان دارم برای نخستین‌بار است تجربه می‌کنم. قبلا هم بوده اما نه به این شدت که یک مربی تا این حد با بازیکنانش ارتباط عاطفی برقرار کند. این باعث شد بازیکن هر کاری که او بگوید با جان‌ودل برایش انجام دهد. الان آقافرهاد به من بگوید بازی کن، من با تمام وجود برایش بازی می‌کنم و اگر بگوید بیرون بنشین، با تمام وجود روی نیمکت به تیمم انرژی می‌دهم. از هواداران هم می‌خواهم که همه‌جوره پشت سرمربی باشند چون آقا فرهاد تنهاست.

 

بعد از اعتراض بازیکنان به شرایط مالی قرار بود درصدی به‌حساب بازیکنان واریز شود که در نهایت این کار انجام شد. درباره مدیریت باشگاه چه نظری داری؟

من نخستین سالی است که در استقلال هستم و نخستین سالی است که من اعضای هیأت مدیره یک باشگاهی که در آن عضو هستم را می‌شناسم. بازیکن نباید هیأت‌مدیره را بشناسد یا اینکه هیأت‌مدیره با بازیکن در ارتباط باشد. اما مدیریت فعلی کارش خیلی ضعیف است و اصلا در حد استقلال نیست. یک جورهایی شخصیت استقلال را آقافرهاد دارد جورش را می‌کشد. با محبوبیتی که دارد و تلاشی که می‌کند جورش را می‌کشد. در این مدت ما مدیریتی دیدیم که فقط آمدند و قول دادند و رفتند، خیلی دلم برای بچه‌ها می‌سوزد. نمی‌دانم کی می‌خواهند تصمیم بگیرند یک مدیر خوب بگذارند؛ یک مدیری که فوتبالی باشد و کارش را بلد باشد. امیدوارم این اتفاق بیفتد. در این دوره که فکر می‌کنم نمی‌شود، امیدوارم با تغییر وزیر ورزش اتفاقات خوب برای استقلال بیفتد. امیدوارم آقای سلطانی‌فر هر چه زودتر از ورزش برود.

 

استقلالی‌ها با برد در داربی حذفی خیلی خوشحال شدند چون این بازی از جام مهم‌تر است. درباره واکنش‌ها و حساسیت‌ها توضیح می‌دهی؟

محکوم به برد بودیم. به‌خاطر یک‌سری نتایج که قبلا در داربی گرفته بودیم، به‌خصوص باخت آخری که مقابل این تیم داشتیم و خود من درون دروازه بودم. ولی بیشتر از آنکه فکرش را بکنید برای این برد در این بازی خوشحالم اما از آقای کنعانی‌زادگان گلایه دارم. اینکه همه ما ناموس داریم، این هواداران استقلال حقشان نیست این فحاشی‌ها. اگر این بازیکن شخصیتش را حفظ کند، بهتر است. خیلی کار زشتی بود، خیلی کار چیپی بود. البته حسین هم پسر خوبی است ولی بعضی مواقع یک مقدار خودش را نگه‌ دارد، بهتر است. همین.

 

امروز مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی قرعه‌کشی خواهد شد. دوست دارید با چه تیمی‌ روبه‌رو شوید؟

ما دیگر به قرعه‌کشی فکر نمی‌کنیم ما فقط باید جام بیاوریم.

 

فکر نمی‌کنی با نیمکت‌نشینی در استقلال جایگاهت را در تیم ملی از دست بدهی؟

نزدیک به ۶ سال در تیم ملی بودم اما شرایط طوری بود که علی بیرانوند داشت خیلی خوب کار می‌کرد و آنطور که باید به من فرصت بازی نرسید. خیلی دوست داشتم درون دروازه تیم ملی قرار بگیرم و دل مردم را شاد کنم ولی این شرایط پیش نیامد. با این حال، الان فکر می‌کنم آقای اسکوچیچ تصمیم منطقی را گرفتند که گلرهای جوان‌تر را به تیم ملی دعوت کردند چراکه من ۳۲ سالم است. البته این باعث نمی‌شود تلاش نکنم تا دوباره به تیم ملی برنگردم بلکه تمام تلاشم را می‌کنم اما بازهم تأکید کنم تصمیم اسکوچیچ منطقی بود. امیدوارم شرایطی پیش بیاید من هم درون دروازه تیم ملی بایستم.

 

نظرت در مورد بازی با الهلال در لیگ قهرمانان آسیا چیست؟ 

برای بازی الهلال شرایط خیلی فرق می‌کند چراکه در فصل آینده خواهد بود و معلوم نیست تا آن موقع چه شرایطی برای باشگاه می‌افتد. معلوم نیست بازیکنان تمدیدی چه کسانی هستند. معلوم نیست بازیکنان را می‌توانند حفظ کنند یا نه. خیلی از تیم‌ها الان دارند بازیکنانشان را جذب می‌کنند اما در تیم ما هنوز تکلیف تمدیدی‌ها مشخص نیست. فرشید اسماعیلی، سیاوش یزدانی، حسینی و خیلی‌های دیگر قراردادشان تمام می‌شود.

 

شرایط خودت چگونه است؟

من قرارداد دارم.

 

می‌مانی؟

باید ببینم شرایط چطور می‌شود. برای اینکه سال قبل از جام جهانی است باید شرایطم را دقیق بررسی کنم. اما امسال حضور در تیم استقلال اتفاق کاملا بزرگی در زندگی من بود حالا تا پایان فصل باید ببینیم چه اتفاقی برایم می‌افتد. امیدوارم یک شرایطی پیش بیاید که به نفع همه ما باشد.

 

به‌عنوان سؤال آخر استقلال شانسی برای قهرمانی در لیگ ندارد. از بین تیم‌های پرسپولیس و سپاهان دوست داری کدام تیم به‌عنوان قهرمانی برسد؟ 

خب مسلما سپاهان.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------