استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان فوتبال آسیا حذف شدند



 باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس با تصمیم کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای و AFC از لیگ قهرمانان فصل آینده آسیا حذف شدند و قرار است سه تیمی که مجوز حرفه‌ای دریافت کرده‌اند راهی مسابقات شوند.

به گزارش  مهر، کمیته صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های ایران که به عنوان نهادی مستقل یکی از ارکان قضائی و حقوقی زیر مجموعه فدراسیون فوتبال است خواستار تسریع در حل مشکلات باشگاه‌های استقلال تهران، پرسپولیس، فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان به عنوان نمایندگان فوتبال باشگاهی در لیگ قهرمانان آسیا شد.

 

این کمیته، حل پرونده‌های مربوط به بدهی‌های داخلی و بین‌المللی این باشگاه‌ها را به همراه ابهام در ثبت حقوقی آنها در اولویت قرار داد و با توجه به نامه شفاف AFC مبنی بر زیر نظر گرفتن تمام مسیر مربوط به صدور مجوز حرفه‌ای از هرگونه اغماض در برابر این باشگاه‌ها چشم‌پوشی کرد.

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا با توجه به نامه‌هایی که از شاکیان داخلی و دریافت اطلاعات مبنی بر مالکیت مشترک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس روی این موضوع دریافت کرده است روند حرفه‌ای سازی آنها را زیر ذره بین برده است. این نهاد بین‌المللی در نامه‌های ارسالی خود پس از معرفی اعضای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال خواستار شفافیت در ارسال مدارک باشگاه‌های لیگ برتری شده بود.

 

کمیته مذکور نیز با توجه به اینکه زیر مجموعه فدراسیون فوتبال محسوب می‌شود در صورت تخطی با انحلال از سوی AFC و جریمه یا تعلیق کلیه فعالیت‌های فدراسیون روبرو می‌شد. از این رو مدارک باشگاه‌ها به صورت شفاف بررسی شد تا تصمیم به عدم صدور مجوز حرفه ای برای استقلال و پرسپولیس شود.

 

این موضوع سبب می‌شود دو باشگاه پرطرفدار پایتخت از حضور در لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ آسیا محروم شوند.

 

کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون برای حل این معضل از AFC خواست تا برای ارسال مدارک باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا فرصت کافی دهد تا آنها موانع موجود در راستای حرفه ای سازی را برطرف کنند.

 

خواسته‌ای که با مخالفت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا روبرو شد تا مسئولان این کمیته شب گذشته جلسه فوری و اضطراری دیگری را در این زمینه برگزار کنند.

 

هر یک از اعضای کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای دارای پانل شخصی برای اعلام رأی خود درباره حرفه ای سازی بودند که آنها به طور مشترک تنها سه باشگاه را حائز این موضوع دانستند.

 

پیگیری‌های خبرنگار مهر، نشان می‌دهد در پانل مشترک مربوط به کمیته صدور مجوز حرفه ای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس نتوانستند مجوز حرفه ای را دریافت کنند تا با تأیید AFC از حضور در لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ آسیا محروم شوند.

 

استقلال و پرسپولیس در کنار حذف شدگان اماراتی و عربستانی

یک رسانه اماراتی اسامی باشگاه‌هایی که به دلیل عدم کسب مجوز حرفه‌ای قادر به حضور در لیگ قهرمانان آسیا نیستند را منتشر کرد.

 

 باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

به گزارش مهر، کنفدراسیون فوتبال آسیا برای فصل ۲۰۲۲ لیگ قهرمانان آسیا سخت گیری های خود را بیشتر کرده است. در این ارتباط دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به دلیل عدم کسب مجوز حرفه‌ای سازی، از حضور در لیگ قهرمانان آسیا منع شده‌اند.

 

رسانه UAE Sport News امارات امروز در خبری اسامی باشگاه‌هایی که از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شده‌اند را منتشر کرد.

 

در این خبر علاوه بر استقلال و پرسپولیس از ایران، تیم‌های الاتحاد، الاهلی و النصر از عربستان و همچنین العین و الوحده از امارات دیده می‌شود.

 

 باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------