آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

رئال مادرید منچسترسیتی را حذف کرد/ صعود بایرن مونیخ به نیمه نهایی

تیم های فوتبال رئال مادرید و بایرن مونیخ با برتری برابر حریفان خود راهی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شدند. به گزارش…

استقلال از گل دقیقه 5+90 درس می‌گیرد؟



 استقلال,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

دقیقه 95 سرنوشت تیمی که قرار بود به همراه سرمربی‌اش تاریخ‌ساز شود یکدفعه تغییر کرد و این بار نیمکت فجر سپاسی از شدت خوشحالی روی هوا رفت. تیم استقلال دیروز در چارچوب هفته چهارم لیگ‌ برتر میهمان فجر سپاسی بود که در پایان با نتیجه یک بر یک متوقف شد.

 

شاگردان مجیدی این فرصت را داشتند تا با پیروزی مقابل فجر و کلین‌شیت در این دیدار دو رکورد ارزشمند به ثبت برسانند. اولین رکورد می‌توانست بهترین شروع تاریخ استقلال در لیگ برتر باشد که با چهار پیروزی متوالی به دست می‌آمد. آبی‌ها در این فصل موفق شدند هوادار تهران، ذوب‌آهن اصفهان و تراکتور تبریز را شکست دهند و پیروزی مقابل فجر می‌توانست پیروزی‌های آنها را به عدد ۴ برساند که در دقایق پایانی از دست رفت. رکورد دیگری که فرهاد مجیدی می‌توانست در این دیدار برای تیمش به ثبت برساند، رکورد ۴ کلین‌شیت متوالی در آغاز لیگ برتر بود؛ کاری که استقلالی‌ها تنها یک بار و در فصل ۸۹-۸۸ تحت هدایت صمد مرفاوی موفق به انجام آن شده بودند.

 

استقلال ابتدا با پنالتی کوین یامگا پیش افتاد اما گل دقیقه ۵+۹۰ سیروان قربانی، این تیم را از دو رکورد مثبت و همچنین دو امتیاز ارزشمند در راه آغاز قدرتمند لیگ برتر و قرارگیری در بین مدعیان قهرمانی دور کرد اما چه اتفاقی استقلال را از رکوردی که می‌توانست ثبت کند، دور کرد؟ استقلال در نیمه اول مسابقه با فجر بازی خوب و منطقی از خود به معرض نمایش گذاشت و دو سه موقعیت صددرصد گل داشت این در حالی بود که حریف شیرازی رنگ دروازه حسینی را ندید اما نیمه دوم ورق برگشت و تیم میزبان این جرأت را پیدا کرد که در چندین نوبت در زمین توانست موقعیت گل خلق کند.

 

هر چند که این تیم استقلال بود که توانست با ضربه پنالتی جلو بیفتد و اگر استقلالی‌ها کمی باهوش‌تر عمل می‌کردند نوار پیروزی‌های‌شان پاره نمی‌شد اما آنچه در مورد تساوی این تیم در شیراز قابل تأمل است، نخست تعویض‌های فرهاد بود که بیشتر جنبه احساسی داشت و دیگر اینکه تیم پیش افتاده استقلال می‌توانست با پرس از جلو فجر را در زمین خود نگه دارد و نتیجه را حفظ کند اما در شرایط آب و هوایی (بارانی) و زمین نامساعد استقلال عقب کشید تا تیم فجرسپاسی درست در دقیقه 95 به گل برسد و دیگر راه جبران برای تیم استقلال نگذارد.

 

در چنین شرایطی به یاد حرف‌های روشن (پیشکسوت استقلال ) افتادیم که گفت اگر قرار است استقلال ببازد خدا کند در بازی‌های ابتدایی ببازد تا فرصت جبران داشته باشد، درست است که استقلال مقابل فجر نباخت اما تساوی در پایان بازی کمتر از باخت نیست و به تیم شوک وارد می‌کند و می‌تواند به اندازه باخت برای استقلال اذیت‌کننده باشد. اگر استقلال این مساوی را به منزله باخت بگذارد و از اشتباهات در این بازی درس بگیرد می‌تواند از این پس باز هم خود را برای برد مهیا کند. 

 

ایران   

مهدیه دریابیگی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------