اقبالی: حوصله‌ام از لیگ برتر ایران سر می‌رود



لیگ برتر ایران ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

استقلال هر چقدر در دقایق پایانی بازی با فجرسپاسی بدشانس بود و پیروزی را با تساوی عوض کرد اما به خاطر نتایجی که تیم‌های دیگر به دست آوردند خصوصاً تیم سپاهان که رقیب سرسخت استقلال در جدول است، شانس آورد و صدرنشین ماند تا همچنان فرهاد و تیمش در قامت تیم صدرنشین به کار خود ادامه دهند.

 

طبیعی است که وقتی تیمی در صدر جدول قرار دارد، هیچ حاشیه‌ای دور و اطراف آن تیم نیست و فعلاً استقلال در سکوت و آرامش به کار خود ادامه می‌دهد و این بهترین اتفاق برای استقلال است چون در فصول گذشته بیشترین چیزی که این تیم را عذاب می‌داد، حواشی اطراف تیم بود! با توجه به شرایط خوب استقلال به سراغ مسعود اقبالی از بازیکنان قدیمی استقلال رفتیم، پیشکسوتی که معتقد است فوتبال ما اصلاً برنامه خاصی را دنبال نمی‌کند هرچند که در این فوتبال بی‌برنامه استقلال جزو معدود تیم‌هایی است که بهتر از بقیه بازی می‌کند و احتمال قهرمانی استقلال در این فصل زیاد است.

 

با اینکه استقلال در بازی با فجر دقیقه 95 گل خورد و تنها یک امتیاز از آن بازی گرفت اما چون تیم‌های دیگر هم نتیجه خوبی نگرفتند، استقلال صدرنشین ماند. نظرتان در خصوص شرایط فعلی استقلال چیست؟

 آنچه در مورد استقلال باید بگویم این است که شرایط این تیم با فصول دیگر فرق کرده اما این مسأله ربطی به مربی ندارد و استقلال در بخش مدیریت دچار تغییر شده و این تغییرات جواب داده است. برعکس پرسپولیس که در فصل جاری شرایطش بد شده است. استقلال در این فصل توانست خوب یارگیری کند ضمن اینکه مشکلات فصول گذشته را نداشت و در نهایت هم حالا یکی از بهترین تیم‌های حال حاضر است و احتمال قهرمانی‌اش زیاد است.

 

 اینطور که شما می‌گویید پس خواسته‌اند مسئولان یک بالانسی را بعد چند سال در لیگ بین دو تیم سرخابی ایجاد کنند، درست است؟

کلاً در فوتبال دنیا همینطور است و اجازه نمی‌دهند قدرت در یک تیم چندین سال بماند و این بالانس را ایجاد می‌کنند تا هواداران تیم‌ها راضی باشند و همچنین انگیزه و تماشاگر بیشتر شود.

 

استقلال در فصل جاری شاکله‌اش را از دست داد و بازیکنان جوانی را جذب کرد نظرتان در خصوص تغییر و تحولات این تیم چیست، به نظر شما به نفع استقلال بود یا در طولانی‌مدت به ضرر این تیم است؟

 به عقیده من فوتبال ایران استاندارد نیست. منظورم همه تیم‌های لیگ است. فقط وقتی در باشگاه‌ها مدیری قوی عمل کند یعنی پشتوانه داشته باشد که بتواند حامی مالی بیاورد و کارهایی برای قدرت و اعتبار تیم انجام دهد، آن تیم نتیجه می‌گیرد وگرنه حتی در تیم ملی هم برنامه یا مهارت خاصی نمی‌بینیم. چرا طارمی و آزمون در تیم‌های اروپایی خوب کار می‌کنند ولی در تیم ملی آنچنان خوب نیستند چون در لیگ‌های اروپایی می‌دانند طرف مقابل چکار می‌کند و دقیقاً چه می‌خواهد و در قبال چنین برنامه‌ای می‌توانند عملکرد درستی داشته باشند. به همین خاطر است که می‌گویم خیلی مربی در لیگ ایران نقش ندارد و بیشتر مدیریت است که می‌تواند یک تیم را به قهرمانی و موفقیت نزدیک کند.

 

پس شما هم به عوامل پشت پرده اعتقاد دارید؟ یعنی اینکه سال‌های پیش گفته می‌شد به تیم خاصی کمک می‌شود صحت دارد؟

 هر مسئولی رفقای خودش را می‌آورد و ممکن است در این میان یک تیم برد کند و تیم دیگر باخت. حالا در فصل جاری آجورلو را آوردند که رزومه خوبی دارد و با روابطی که داشته توانسته به تیم استقلال کمک زیادی کند. این همان بالانسی است که از آن صحبت به میان می‌آوریم.

 

بعد از وقفه‌ای که در لیگ ایجاد می‌شود به خاطر بازی‌های تیم ملی، استقلال در هفته پنجم به مصاف نساجی می‌رود. این بازی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

 باز هم می‌گویم تیم‌های ایرانی استاندارد نیستند و همین مسأله کیفیت بازی‌های لیگ را پایین آورده و فقط تیم‌هایی مثل استقلال و سپاهان در فصل جاری بد بازی نکردند. باور کنید که آدم در این لیگ موقع تماشای بازی‌ها حوصله‌اش سر می‌رود. من گاهی اوقات حوصله‌ام سر می‌رود و اصلاً تلویزیون را خاموش می‌کنم چون در ایران بنیادی کار نشده است اما در همین فوتبال فکر می‌کنم احتمال قهرمانی استقلال زیاد باشد.

 

ایران 

مهدیه دریابیگی

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------