آخرین اخبار ورزشی

,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

عکس | تصویری از خسارت شدید به خودروی حامل بازیکنان تراکتور بعد از حمله هواداران در تبریز

به گزارش چندثانیه؛ گروهی از هواداران خشمگین تراکتور که برای اعتراض به اعضای تیم مقابل فرودگاه تبریز تجمع کرده بودند، بعد از…

مهدی‌پور و رضاوند؛ گل نمی‌زنند، گل نمی‌سازند!



 ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

یکی از مشکلات تاکتیکی استقلال که از آغاز لیگ بیست و یکم کاملاً مشهود بوده، فقدان هافبک بازیساز است. بازیکنی طراح و محوری که بتواند حلقه واصل مطلوبی میان خط هافبک و مهاجمان باشد. در بازی‌هایی که از لیگ بیست و یکم گذشته، نه مهدی مهدی‌پور و نه آرش رضاوند به رغم استعدادهای ذاتی اما نتوانسته‌اند به خوبی این وظیفه را انجام دهند و حتی انتقاد هواداران استقلال را نیز به دنبال داشته‌اند. در جریان بازی با نساجی نیز بارها دیده شد که هواداران حاضر در ورزشگاه به شدت از شیوه عملکرد رضاوند و مهدی‌پور انتقاد کردند و نمایش آنها را در سطح تیم خود ندانستند.

 

نگاهی به آنچه دو هافبک طراح استقلال از ابتدای لیگ خلق کرده‌اند نشان می‌دهد که گلایه‌ها از این دو بازیکن بیراه نیست. مهدی‌پور و رضاوند از ابتدای لیگ بیست و یکم نه گلی برای استقلال ساخته‌اند و نه گلی زده‌اند و در بازی با نساجی نیز این ضعف بیش از هر زمان دیگری نمایان شد تا همه عوامل دست به دست هم دهد و استقلال 2 امتیاز دیگر را نیز از کف بدهد.

 

این انتقاد‌ها بدون شک به گوش دو بازیکن طراح استقلال که نتوانسته‌اند وظایف خود را به خوبی انجام دهند نیز رسیده و فرهاد مجیدی نیز به خوبی می‌داند که حجم عظیمی از نارضایتی‌ها نسبت به عملکرد این دو بازیکن وجود دارد. حتی پیش از بازی با نساجی زمزمه‌هایی درباره جذب یک هافبک برزیلی به گوش می‌خورد و رسانه‌های برزیلی نیز صحبت از حضور بازیکنی به نام ژان کارلوس در استقلال کرده‌اند. آخرین خبر درباره این بازیکن انتقال پیشنهاد مالی جدید از سوی باشگاه استقلال است اما با این وجود به نظر می‌رسد باشگاه استقلال چندان به طور جدی جذب این بازیکن برزیلی را دنبال نمی‌کند و همچنان در حال ارزیابی است.

 

 به موازات این اخبار اما علی کریمی، هافبک میانی سابق استقلال که دو فصل پیش این تیم را به سمت لیگ قطر ترک کرد و اکنون در باشگاه قیصریه اسپور بازی می‌کند نیز دوباره به استقلال نزدیک شده است. این خبر از آن نقطه قوت گرفته که کریمی در صفحه شخصی خود نسبت به دوری از استقلال واکنش نشان داده و با انتشار یک قلب آبی و نوشتن کلمه انگلیسی miss به نوعی سعی در بیان دلتنگی‌هایش نسبت به باشگاه سابق خود داشته است اما سؤالی که بعد از انتشار این استوری در صفحه شخصی علی کریمی ذهن را اشغال می‌کند این است که چرا این بازیکن که دو فصل پیش برای جدایی از استقلال بسیار مصر بود و راضی به ماندن نشد اکنون خبر از چنین تمایلاتی می‌دهد؟

 

پاسخ روشن است. علی کریمی وضعیت مطلوبی در باشگاه قیصریه اسپور ترکیه ندارد. او بعد از مصدومیت از لیست باشگاه قیصریه کنار گذاشته شده و احتمال دارد در نیم فصل نیز از سوی مدیران این باشگاه به ترکیب تیم بازگردانده نشود. به همین دلیل کریمی در حال مقدمه‌سازی است تا اگر امکانش فراهم شود به ایران بازگردد و برای باشگاه استقلال بازی کند. تصمیمی که هنوز به طور علنی از آن رونمایی نشده و روشن هم نیست که مربیان استقلال با توجه به وضعیتی که این بازیکن در لیگ ترکیه دارد، آیا به شماره 6 سابق خود احساس نیاز پیدا کنند یا خیر؟!

 

مهم‌تر اینکه علی کریمی اکنون تحت قرارداد با باشگاه ترکیه‌ای است و برخلاف خبرهایی که برخی صفحات مجازی منتشر کرده‌اند بازیکن آزاد محسوب نمی‌شود اما چنانچه مدیران این باشگاه ترکیه‌ای تمایلی به ادامه همکاری با این بازیکن نداشته باشند، او می‌تواند بعد از فسخ قرارداد به عنوان بازیکن آزاد به جمع آبی‌پوشان ملحق شود.

 

البته باید توجه داشت که مصدومیت کریمی مانع بزرگی در راه بازگشت او به استقلال محسوب می‌شود. این بازیکن تا نیم فصل قادر به همراهی استقلال نیست و شاید فرهاد مجیدی تصمیم بگیرد گزینه‌ای را در این برهه به خدمت بگیرد که قابلیت ایجاد تغییرات در خط میانی را داشته باشد.

 

ایران 

حمیدرضا عرب

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------