عزیزی‌خادم: تیم ملی با یک مساوی حذف می‌شد اما آدمها فراموشکار هستند/به عنوان مسئول هیچ غروری ندارم



 ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: آدم‌ها زود فراموش می‌کنند اما فوتبال ایران چند ماه پیش با یک مساوی در بحرین از حضور در جام جهانی کنار می‌رفت ولی امروز فوتبال ایران سرافراز و سربلند است.

به گزارش فارس و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، شهاب عزیزی خادم، رییس فدراسیون فوتبال در مراسم آیین نکوداشت سازندگان فوتبال ایران حضور یافت و در ابتدای سخنان خود گفت: خوشحالیم در جمع عزیزانی هستیم که سرمایه واقعی فوتبال ملی هستند. فوتبال ملی به لطف خدا آبرومندانه و سرافرازانه در میادین مهم بین المللی حاضر شده است. تیم ملی در تمام حوزه‌ها نگاه بلند پروازانه در پیش گرفته که بخش مهم و اعظمش به واسطه حضور، تلاش، تجربه و تاریخ شماست که تاریخ ارزشمند فوتبال هستید و اگر امسال فوتبال سربلند است بخش مهمش به واسطه زحمات همه عزیزان در عرصه‌های مختلف است. در حوزه بانوان چه در عرصه فوتسال و چه در عرصه فوتبال همینطور است.

 

وی در ادامه اضافه کرد: در عرصه داوری هم می‌بینیم دختران شایسته ایران از نام بزرگ ایران دفاع می‌کنند و جای خوشحالی است. آنچه که واقعا تعامل نانوشته‌ای است بین رسانه ورزشی و فوتبال ملی یا فدراسیون فوتبال به عنوان متصدی رسانه ملی، سربلندی ایران و آینده فوتبال ملی است و هدف مشترکی است که همه ما را کنار هم قرار داده است. فدراسیون نوپا است و در حوزه‌های مختلف فعال است؛ چه در فوتبال بانوان که امروز باعث سربلندی است و هر بار هم بنده به‌ عنوان عضو کوچکی از جامعه فوتبال بخواهم صحبت کنم آنقدر سربلندی بانوان برای من تازگی دارد و ارزشمند است که هر جایی با افتخار صحبت می‌کنم. همینطور در حوزه تیم‌های پایه، پیروزی‌های ارزشمند بچه‌های زیر پانزده سال در مسابقات کافا باعث افتخار است یا تیم ملی امید که کاری بود که باید شروع می‌شد و از تجارب تلخی که از قبل وجود داشت باید استفاده کرده و برنامه ریزی می‌کردیم.

 

رییس فدراسیون در خصوص موفقیت‌های فوتبال ایران گفت: در حوزه تیم ملی بزرگسالان آن چیز که مشخص است رضایتمندی افکار عمومی است و امروز هر ایرانی به پیروزی تیم ملی افتخار می‌کند و همه خوشحالند و لذت می‌برند که بخش اعظمش زحمات شما است و بنده به عنوان متصدی فوتبال ملی دست همه‌ عزیزان را می‌بوسم و اگر کاری  از دستم در فدراسیون برمی‌آید با همه‌ وجود در خدمت هستم. در شش یا هفت ماهی که در فدراسیون مستقر بودم شرایط سخت بوده ولی نمی‌خواهم به گذشته برگردم.

 

وی تاکید کرد: از تمام عزیزانی که در ادوار گذشته زحمت کشیدند تشکر می‌کنم. به هر صورت هر کسی یک دیدگاه و روشی برایش در فدراسیون حاکم است اما سعی کردیم نگاهی همراه با توسعه برای فوتبال ملی که همه‌ی ابعاد را در بر بگیرد داشته باشیم. البته فوتبال ملی خارج از  نقص نیست اما آن چیزی که یاد گرفتیم راه تعامل و همکاری و کنار هم بودن است و در نهایت کار برای ایران عزیز افتخار است. امروز هم به لطف الهی قدم در مسیری گذاشتیم که سریع ترین صعود را به جام جهانی داشته باشیم و ما به حضور تک تک شما افتخار می‌کنیم و حتما بیشتر با افتخار در کنار شما خواهیم بود. اما آنقدر فشردگی بازی‌ها چه بانوان و چه تیم ملی فوتسال و بحث استعداد یابی و تیم ملی بزرگسالان بالاست که جا دارد از همکاران در فدراسیون تشکر کنم که شبانه روزی کار کردند.

 

او اضافه کرد: وظیفه ما است در کنار پیشکسوتان باشیم. به همه شما و تک تک کسانی که در کنار ما نیستند افتخار می‌کنیم. قطعا سرمایه این عزیزان و تجارب آن‌ها ارشمند است و با تجاربی که این عزیزان دارند باید برای آینده فوتبال برنامه ریزی کنیم. باید همه به این فضای جدید کمک کنیم و باعث رونق فوتبال ملی و اعتماد افکار عمومی باشیم. استعداد یابی کار بسیار مهمی است که برای اولین بار به این وسعت انجام شده در راستای عدالتی که توزیع فوتبال دارد، امروز با توجه به انفجار اطلاعاتی که وجود دارد فوتبال به مسیری رفته که کسی از این گستره فوتبال نادیده گرفته نشود. در حوزه زیر ۱۵ ساله ها حدود ۱۲ هزار نفر دیده شدند در زیر ۱۹ ساله‌ها هم در آینده‌ای نزدیک کار استارت خواهد خورد. در حوزه بانوان و فوتسال هم برای اولین بار است که این کار استعدادیابی شروع می‌شود.

 

عزیزی خادم در مورد شرایط سخت به واسطه تحریم‌ها گفت: من به عنوان مسئول فوتبال ملی هیچ غروری ندارم و به خاطر تحریم هایی که حاکم است سعی کردم اگر نیاز بوده زنگ بزنم و حتی خواهش کنم تا استعدادی به دلیل مسائل مالی و معیشتی از دیده شدن جا نماند. با وجود اینکه تیم ملی فوتبال بزرگسالان را به عنوان پیشتاز فوتبال ملی در نظر داریم اما فوتسال و بانوان را نیز نادیده نگرفتیم. همچنین استعدادیابی را که بحث مهمی است نادیده نگرفتیم و حتی برای رفتن به این مسیر خواهش، تمنا و التماس کردیم.

 

رییس فدراسیون در خصوص تغییر شرایط تیم‌ ملی ایران تصریح کرد: اگر فکر کنیم به شش ماه گذشته که فوتبال وضعیتش چطور بود و الان چطور است همه چیز مشخص است و الان تیم ملی برای سریع‌ترین صعودش آماده می‌شود. آدم‌ها زود فراموش می‌کنند اما فوتبال ایران چند ماه پیش با یک مساوی در بحرین از حضور در جام جهانی کنار می‌رفت ولی امروز فوتبال ایران سرافراز و سربلند است. ما شکرگزار خداوند هستیم و امیدواریم گذشته چراغ راه آینده باشد. مطمئنیم در این مسیر صادقانه ای که همه کنار هم هستیم روزهای بهتری در انتظار ایران است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------