پورعلی‌گنجی-پرسپولیس، شاید 2 فصل دیگر!



 پرسپولیس,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
باشگاه پرسپولیس در تلاش است قبل از دربی بخش دیگری از مطالبات سرخپوشان پایتخت را به حساب آنها واریز کند. گفته می‌شود ظرف امروز و فردا پول لازم جور شده و به حساب بازیکنان تیم واریز خواهد شد. 

 هنوز لیگ برتر فصل1400 به پایان نرسیده و 8هفته دیگر تا پایان رقابت‌ها باقی‌مانده ولی اخبار تازه‌ای در مورد نقل‌وانتقالات پرسپولیس به گوش می‌رسد که البته نیاز به بررسی بیشتر دارد. پرسپولیس پنجشنبه این هفته باید به مصاف رقیب دیرینه‌اش یعنی استقلال برود که این فصل با فاصله 6امتیاز در صدر جدول و بالاتر از قهرمان 5دوره قبل لیگ برتر ایستاده است. شکست و حتی تساوی سرخ‌ها در این دیدار می‌تواند هیجان رقابت بر سر جام قهرمانی را به حداقل خود برساند. با وجود این بازهم خبرهایی درمورد حضور چهره‌های مطرح فوتبال در جمع سرخپوشان برای فصل آینده منتشر می‌شود که «فرهیختگان» نگاهی به این اخبار انداخته است. گزارش تهیه‌شده این اخبار در ادامه می‌خوانید.

 

 پورعلی‌گنجی؛ فصل بعد یا 2 فصل دیگر؟

مرتضی پورعلی‌گنجی، مدافع تیم شنژن چین که مدتی است در جمع سرخپوشان پایتخت حضور دارد و با اعضای این تیم تمرین می‌کند دو شب قبل و در یک برنامه تلویزیونی از حضور دائمی‌اش در جمع پرسپولیسی‌ها خبر داد و البته از واژه به‌زودی استفاده کرد تا این‌طور به‌نظر برسد این بازیکن در پایان فصل به جمع بازیکنان پرسپولیس اضافه خواهد شد؛ اما این بازیکن مشکلاتی با تیم سابقش دارد و مشخص نیست بتواند در پایان این فصل با شرایط دلخواهش از این تیم جدا شود. این بازیکن به‌واسطه پارگی رباط پایش مدتی از تمرینات تیم شنژن دور شده و در این مدت نتوانسته طلب خود را از این تیم دریافت کند. ظاهرا رقم قرارداد این بازیکن با تیم چینی بالای دومیلیون دلار بوده و البته تیم چینی نمی‌خواهد چنین رقمی را به بازیکن مصدوم خودش بپردازد. ظاهرا این کشمکش ادامه دارد و شاید این بازیکن مجبور شود فصل بعد هم با تیم چینی ادامه همکاری دهد. می‌گویند پورعلی‌گنجی دو فصل دیگر با تیم چینی قرارداد دارد که قرارداد فصل دوم توافقی است. ضمن اینکه وی اعلام کرد اگر فصل بعد بخواهد به‌طور قرضی در تیمی بازی کند ترجیحش این است که لژیونر بماند و اگر شرایط برای بازی‌کردنش خارج از کشور فراهم نشود برای پرسپولیس بازی خواهد کرد.

 

 شک و تردید درباره قرارداد کنعانی‌زادگان

خبر بازگشت احتمالی حسین کنعانی‌زادگان به پرسپولیس را در پایان این فصل در فضای مجازی خواندیم. این بازیکن اول فصل در مصاحبه‌ای اعلام کرد که با تیم الاهلی قطر قراردادی امضا کرده که دوساله است و البته قرارداد سال دوم توافقی خواهد بود؛ اما مدیربرنامه‌های این بازیکن ظاهرا اعلام کرده قرارداد فصل دوم هم قطعی است و این بازیکن نمی‌تواند به‌راحتی از جمع بازیکنان تیم قطری جدا شود. اگر این خبر درست باشد خیلی نمی‌توان به سرخپوش شدن دوباره این بازیکن امیدوار بود چون از قطر خبر می‌رسد تیم الاهلی به ادامه همکاری با این بازیکن علاقه‌مند است و احتمالا قرمزها برای بازگشت او باید بیشتر صبر کنند.

 

 درخواست ترابی از درویش

شنیدیم مهدی ترابی برای تمدید قرارداد خود به باشگاه پرسپولیس چراغ‌سبز نشان داده و اعلام آمادگی کرده تا قراردادش را با سرخپوشان پایتخت تمدید کند. البته شنیدیم او درخواستی هم از رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس داشته است. ظاهرا این بازیکن از فصول قبل مبلغ یک‌میلیارد و 400میلیون تومان طلب داشته و هنوز این پول به او پرداخت نشده است. شنیدیم ترابی از درویش خواسته مشکل پرداخت این طلب قدیمی را برایش حل کند. به‌نظر می‌رسد مشکلی برای حل این درخواست و تمدید قرارداد ترابی وجود نداشته باشد؛ چراکه گفته می‌شود از باشگاه به وی تضمین داده شده که مطالباتش پرداخت خواهد شد و احتمالا به‌زودی خبر تمدید قرارداد بهترین گل‌ساز قرمزها در این فصل منتشر می‌شود.

 

 یحیی در انتظار روشن‌شدن تکلیف شجاع

شجاع خلیل‌زاده با الریان قطر یک فصل دیگر قرارداد دارد. با این حال اخباری مطرح شده که ممکن است تیم قطری علاقه‌ای به حفظ این مدافع نداشته باشد و این سوال وجود دارد که آیا این بازیکن به پرسپولیس بازخواهد گشت یا نه. شنیدیم یحیی گل‌محمدی بی‌میل نیست این بازیکن مجددا به پرسپولیس بازگردد اما با وجود ملی‌پوش بودن این بازیکن احتمال عقد قراردادش با تیم‌های دیگر قطری در پایان فصل وجود دارد. به‌نظر می‌رسد تکلیف سرخپوش شدن مجدد شجاع دو ماه دیگر روشن می‌شود و خیلی نمی‌توان به اخبار منتشره در این زمان اعتنا کرد.

 

 پرسپولیسی‌ها شارژ مالی می‌شوند

باشگاه پرسپولیس در تلاش است قبل از دربی بخش دیگری از مطالبات سرخپوشان پایتخت را به حساب آنها واریز کند. گفته می‌شود ظرف امروز و فردا پول لازم جور شده و به حساب بازیکنان تیم واریز خواهد شد. ضمن اینکه از باشگاه پرسپولیس خبر رسیده برای برد پرسپولیس در دربی رقم خوبی را برای پاداش درنظر گرفته‌اند. البته میزان پاداش اعلام نشده تا برای سرخپوشان سورپرایز باشد.

 

 گلایه قرمزها از بی‌تفاوتی کمیته انضباطی

این اولین‌باری نیست که از مدیران پرسپولیس می‌شنویم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نسبت به شکایت‌های مطرح‌شده ازسوی باشگاه پرسپولیس و سایر باشگاه‌ها عملکردی معمولی و حتی کند داشته است. در فصول گذشته هم بارها از زبان مسئولان باشگاه پرسپولیس شنیده بودیم که این کمیته نسبت به صدور رای درمورد شکایات سرخپوشان زمان‌بر عمل کرده و در برابر شکایات مطرح‌شده ازسوی باشگاه رقیب عملکردی سریع‌تر از خود نشان داده‌اند. حال پرسپولیسی‌ها می‌گویند این اتفاق در فصل جاری هم تکرار شده و دربرابر شکایاتی که نسبت به عملکرد استقلالی‌ها به این کمیته ارجاع شده، کمیته انضباطی سرعت عمل نداشته و در عوض به‌سرعت پرسپولیسی‌ها به‌خاطر اظهارات‌شان درمورد استقلال به این کمیته احضار شده‌اند.

 

فرهیختگان 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------