لیگ قهرمانان آسیا| نبرد فولاد با استقلالی‌های سابق و آغاز بلندپروازی سپاهان



 لیگ قهرمانان آسیا,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
دو تیم فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان نمایندگان فوتبال کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا پنجشنبه‌شب به مصاف حریفانی از قطر و ازبکستان می‌روند. 

به گزارش فارس، لیگ قهرمانان آسیا  2022 برای نمایندگان کشورمان سپاهان و فولاد خوزستان از روز پنجشنبه آغاز می‌شود. دو تیم دیگر کشورمان یعنی استقلال و پرسپولیس به دلیل نداشتن شرایط حرفه‌ای از این مسابقات کنار گذاشته شدند. مسابقات این مرحله گروهی  به صورت متمرکز در عربستان برگزار می‌شود. تیم‌ها باید هر سه چهار روز یکبار با همدیگر بازی کنند. 

 

گروه  C:

فولاد ایران- الغرافه قطر ؛ رقابت شاگردان نکونام با چهره‌های سرشناس استقلالی!

 

فولاد در گروه C رقابت‌ها با تیم‌های الغرافه قطر، آخال ترکمنستان و شباب الاهلی امارات همگروه شده است. قرمزپوشان اهوازی در نخستین مسابقه میزبان الغرافه قطر هستند. تیم قطری در رده پنجم لیگ این کشور حضور دارد و چهره‌های آشنایی در این تیم حضوردارند. استراماچونی سرمربی ایتالیایی الغرافه مدتی سرمربی استقلال بود و شناخت کاملی از تیم‌ها و بازیکنان ایرانی دارد. به جز او سعید عزت‌الهی هافبک تیم ملی فوتبال مان نیز یکی دیگر از بازیکنان الغرافه است و در خط حمله هم شیخ دیاباته مهاجم نام آشنای سابق استقلال هم در این تیم حضور دارد.

 

الغرافه در رده پنجم جدول لیگ قطر ایستاده اما آنها یک فینال را در رقابت‌های جام امیر شکست خوردند و دست‌شان به جام نرسید در عوض تیم فولاد خوزستان پیش از این رقابت‌ها توانست سوپرجام را از پرسپولیس ببرد و به قهرمانی برسد. فولادی‌ها در رده چهارم لیگ برتر ما ایستاده‌اند و در آسیا نیز با قرعه نسبتا خوبی روبه رو هستند. فولاد با سه برد متوالی در لیگ برتر قدم به آسیا می‌گذارد اما الغرافه در 5 بازی آخرش در قطر سه باخت و دو برد دارد.

 

فولادی‌ها فصل گذشته نیز با جواد نکونام تجربه حضور در آسیا را دارند اما نتایج خوبی نگرفتند و این مرتبه قرمزپوشان اهوازی به دنبال جبران مافات هستند. 

 

برنامه مسابقات گروه C

پنجشنبه 18 فروردین 

فولاد - الغرافه  ساعت 21:45

 

جمعه 19 فروردین

آخال ترکمنستان - شباب الاهلی امارات 00:45 

پاختاکور ازبکستان - سپاهان ایران؛ آغاز بلندپروازی زردپوشان اصفهان

 

سپاهان در گروه D مسابقات با تیم‌های پاختاکور ازبکستان، الدحیل قطر و التعاون عربستان همگروه شده است. حریف اول زردپوشان اصفهانی تیم پاختاکور است تیمی که 12 سال پیش در لیگ قهرمانان با سپاهان بازی کرد و هر دو تیم رفت و برگشت یک برد به دست آوردند. سپاهان در حال حاضر تیم سوم جدول لیگ برتر کشورمان است که از هفته شانزدهم باخت نداشته و تیم پاختاکور هم در سوپرلیگ ازبکستان در رده دوم جدول است که در 5 مسابقه آخرش 4 برد و یک مساوی داشته و تیمی قدرتمند و منسجم است.

 

محرم نوید کیا برای تقویت کادرفنی خود یک مربی پرتغالی به نام لوییز مارتینز را جذب کرده مربی که سابقه حضور در تاتنهام انگلیس را هم داشته است. سپاهان که به معنای واقعی یکی از باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال کشورمان محسوب می شود. در لیگ قهرمانان اسیا هم سابقه حضور در فینال این رقابت‌ها را هم دارد.  سپاهانی‌ها اگر همچنان بلندپرواز و با اعتماد به نفس وارد رقابت‌های آسیایی شوند ممکن است این فصل بتوانند شگفتی ساز رقابت‌ها شوند و با نتایج خوب‌شان دوباره آسیا را متحیر کنند. سپاهان با 35 گل زده زهردارترین خط حمله لیگ برتر را دارند و می‌توانند در مرحله گروهی آسیا نیز از اعتبار فوتبال کشورمان به خوبی دفاع کنند. 

 

برنامه هفته اول مسابقات گروه D

پاختاکور - سپاهان ساعت 21:45

 

جمعه 19 اردیبهشت

الدحیل قطر - التعاون عربستان ساعت 00:45 بامداد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------